Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی اجلاس ناتو مادرید اعلام کرد که در سفر به خاورمیانه قصد دارد با ملک سلمان پادشاه و محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند.

دیدار با سعودی‌ها برای جو بایدن و دولت آمریکا از جنبه‌های بسیاری اهمیت دارد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به مسئله ایران، بحران انرژی و توافق‌های آبراهام اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین هدف بایدن انرژی است. دولت بایدن طی دوره اخیر با بحران شدید انرژی مواجه شده و رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از ظرفیت تولید نفت عربستان استفاده کند. بایدن که پیش از این حاضر به دیدار و گفتگو با ولیعهد عربستان نبود، حال برای افزایش عرضه و تولید نفت، ضمن سفر به عربستان دیدار با ولیعهد سعودی را در دستور کار قرار داده است.

بایدن به این مسئله آگاه است که آل سعود حتی در صورت قبول این پیشنهاد، توان جبران کمبود‌های موجود در بازار انرژی به واسطه تحریم‌های روسیه را ندارند، اما به هر شکل تلاش دارد تا پس از سرباز زدن ریاض و ابوظبی از پذیرفتن خواسته‌های آمریکا و عدم پاسخ تلفن رئیس‌جمهور آمریکا پس از جنگ اوکراین، شرایط را تلطیف کرده و همکاری این دو پایتخت با نیاز‌های واشنگتن را در اوپک و اوپک پلاس فراهم آورد.

از سویی دیگر بایدن قصد دارد ضمن ایجاد یک کارزار علیه ایران، کشور‌های منطقه از جمله عربستان را در جهت ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران سوق دهد. اگرچه ادعا‌هایی در خصوص ایجاد ناتوی خاورمینه‌ای مطرح شده، اما به نظر نمی‌رسد چنین چیزی در دستور کار باشد و تنها ذیل سنتکام همکاری‌هایی صورت بپذیرد.

آخرین هدف بایدن مسئله عادی‌سازی روابط ریاض با تل‌آویو است. یکی از مهمترین اهداف رئیس جمهور آمریکا در این سفر علنی کردن ارتباط پشت پرده میان رژیم صهیونیستی و عربستان و بردن ریاض به سمت توافق‌های آبراهام (عادی سازی روابط) به شمار می‌آید. بایدن که قبل از عربستان به رژیم صهیونیستی می‌رود به دنبال آن است تا عربستان نیز مانند امارات به سمت توافق‌های علنی تجاری و امنیتی با این رژیم سوق داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه غرب آسیا خاورمیانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف