Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:30:50 GMT

رایزنی ریابکوف و همتای ایرانی درباره برجام

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۶۱۶۳

رایزنی ریابکوف و همتای ایرانی درباره برجام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و علی باقری کنی همتای ایرانی وی در دیدار روز جمعه درباره جنبه های روند مذاکرات برچیدن تحریم ها بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: تبادل نظری کامل در مورد جنبه‌های مختلف فرآیند مذاکره با هدف بازگرداندن اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله با در نظر گرفتن نتایج تماس‌های غیرمستقیم بین نمایندگان واشنگتن و تهران که اخیرا با میانجیگری سرویس سیاست خارجی اروپا در دوحه برگزار شد، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مذکور همچنین افزود: شرکت کنندگان در نشست روسیه و ایران تعهد خود را نسبت به حفظ برجام ابراز و بر عدم وجود جایگزینی برای ادامه تلاش های چندجانبه برای احیای توافق هسته ای مطابق با پارامترهای مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بدون هیچ کم و کاست و تغییری تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که دو طرف بر ادامه تماس ها و هماهنگی بیشتر در این زمینه توافق کردند.

پیشتر نیز «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سفر علی باقری مذاکره کننده ارشد ایرانی و معاون وزیرخارجه ایران به مسکو و دیدار و گفتگوی وی با مقامات وزارت خارجه روسیه را حرفه‌ای و مثبت ارزیابی کرده بود..

کد خبر 5528848 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی باقری کنی علی باقری سرگئی ریابکوف میخائیل اولیانوف مذاکرات هسته ای توافق هسته ای انرژی هسته ای مذاکرات هسته ای ایران برنامه هسته ای ایران توافق هسته ای ایران مذاکرات هسته ای وین توافق هسته ای با ایران مذاکره هسته ای برنامه هسته ای پرونده هسته ای ایران روسیه مسکو حسین امیرعبداللهیان برجام خروج آمریکا از برجام احیای برجام نقض برجام بازگشت به برجام خروج از برجام مذاکرات برجام دوحه قطر دوحه اتحادیه اروپا مذاکرات وین روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی ناتو ایران فلسطین ترکیه عراق جو بایدن سوریه مسکو جنگ اوکراین سوئد وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی‌ خود دیدار کرد
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان