Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه گفت: در سال‌های گذشته با ترکمنستان ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشتیم، اما با سیاست غلط دولت قبل، به ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مهدی صفری صبح شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: سقف قرار داده شده برای صادرات خراسان شمالی که ۶۰ میلیون دلار است کارشناسی نیست و باید ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ادامه داد: دو سوم کار وزارت خارجه باید به فعالیت‌های اقتصادی معطوف شود.

وی اولویت مراودات اقتصادی دولت سیزدهم را کشور‌های همسایه، روسیه، چین، کشور‌های آفریقایی و کشور‌های آمریکای مرکزی عنوان کرد و افزود: نتیجه این اولویت بندی، رفت و آمد‌های رؤسای جمهور کشور‌ها به ایران طی ماه‌های اخیر بوده است.

صفری با تاکید بر اینکه هدف ارزآوری برای کشور است، گفت: اگر مسائل ترانزیت رفع شود، امکان ارزآوری تا سقف ۶۰ میلیارد دلار برای کشور فراهم می‌شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بیان کرد: برای تأمین مواد اولیه شیمیایی ۱.۲ میلیارد دلار باید هزینه کنیم در حالی که امکان تولید ۸۰ درصد این موارد در کشور وجود دارد.

وی صادرات کالا‌های دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: باید بازارچه مرزی به هر نحوی شده در خراسان شمالی ایجاد شود.

صفری در پایان گفت: سال‌های گذشته با ترکمنستان ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشتیم، اما با سیاست غلط دولت قبل، این عدد به ۱۰۰ میلیون دلار رسید لذا به دنبال احیای شرایط گذشته هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی صفری وزارت امور خارجه دیپلماسی اقتصادی صادرات غیرنفتی میلیارد دلار خراسان شمالی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند برنامه رشد اقتصادی خود را ارائه دهند و نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، مرتضی بهزادفر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جلسه شورای توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: در سال جدید چهار جلسه در کارگروه اقتصادی استان و با ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

وی افزود: براساس مصوبات کارگروه اقتصادی، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه تهیه برنامه رشد اقتصادی را دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی ادامه داد: هر کدام از دستگاه‌های استان باید نقش و جایگاه خود را در جهت تحقق شعار سال تعریف کنند و برنامه‌های آنان قابلیت اجرای یکساله را داشته باشد.

بهزادفر خاطرنشان کرد: توجه به نهاد خانواده و جوانی جمعیت، حفظ محیط زیست، کارآفرینی و اشتغال برای نخبگان از جمله موارد در کارگروه اقتصادی استان است.

وی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام خراسان‌شمالی و توجه به فرهنگ بومی و ظرفیت‌های اشتغال در استان از جمله تأکیدات کارگروه اقتصادی استان است.

کد خبر 745782

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟