Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قزوین گفت: جهادگران عرصه تبیین باید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و نگذارند که دشمن با تخریب‌ها و تهمت‌های خود واقعیت را وارونه نشان دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز در همایش جهاد تبیین در شهرستان آبیک که در مسجد ولی‌عصر (عج) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به مصادیق تبیین در کلام پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه و همه نامه‌هایی که ایشان برای حاکمان و کارگزاران خود مصداق حقیقی جهاد تبیین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شفاف کردن مرز بین حق و باطل را از کارکردهای جهاد تبیین دانست و اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) با کلام نافذ خود همواره در جهت روشن کردن مصادیق ظلم و عدل نطق می‌کردند و به همین خاطر کلام ایشان از بهترین نمونه‌های جهاد تبیین است. همین حالت را در مورد امام حسن(ع) هم داریم که همه عمر بابرکت خود را برای تبیین حق و افشای ظلم به کار گرفتند.

عابدینی ادامه داد: در آن روزگار افراد تندرویی بودند که از حضرت می‌خواستند بر ضد حکومت معاویه قیام کند. در حالی که امام حسن(ع) نیروی وفاداری برای قیام علیه بنی‌امیه نداشت. شرایط امام حسن(ع) طوری بود که معاویه یکی از فرماندهان ایشان را با 500 درهم خرید؛ ولی امام(ع) به مقاومت خود ادامه داد و در نهایت هم صلح به ایشان تحمیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در جهاد تبیین باید متمرکز و حواس‌جمع عمل کنیم، گفت: اگر موضوعات حاشیه‌ای و حاشیه‌سازی‌ها حواس ما را پرت کنند، در جهاد تبیین موفق نمی‌شویم و این یکی از شگردهای دشمنان مستکبر ماست که با طرح مسائل و موضوعات حاشیه‌ای از اصل موضوعی که باید تبیین کنیم، دور می‌کنند.

عابدینی تصریح کرد: جهادگران عرصه تبیین باید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و نگذارند که دشمن با تخریب‌ها و تهمت‌های خود واقعیت را وارونه نشان دهد. در واقع تفاوت ابزاری مثل فضای مجازی در استفاده‌کنندگان از آن است. به طوری که دشمنان در جهت اهداف شیطان و ما در جهت اهداف دین از فضای مجازی و رسانه بهره می‌گیریم.

هیئت‌های مذهبی برای جهاد تبیین برنامه داشته باشندرسانه‌ها در جنگ ترکیبی دشمن، جهاد تبیین را در اولویت قرار دهندامام جمعه موقت اصفهان: قرآن راه جهاد تبیین را به ما یاد داده است

وی معکوس نشان دادن واقعیت را یکی از ویژگی‌های اخبار دشمنان درباره ملت و نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: به همین خاطر باید با آگاهی و سواد رسانه‌ای وارد عرصه جهاد تبیین شویم تا دشمن نتواند با معکوس کردن واقعیت‌ها ما را فریب دهد و اگر این اتفاق افتاد، ما بتوانیم به موقع و به شکل مؤثری واقعیت را برای مردم توضیح دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه استانداری قزوین امام حسن ع امام علی ع ستاد نماز جمعه استانداری قزوین امام حسن ع امام علی ع فضای مجازی جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جهاد تبیین در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این همایش سومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی جانشین سپاه قدس گرامی داشته شد، همچنین در این مراسم به مناسبت هفتمین روز در گذشت جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس حاج محمد کیانی برخی ابعاد شخصیتی وی بررسی شد.
سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از محور‌های این همایش تبیینی بود عملیات بزرگ وعده صادق و حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های رژیم جعلی اسرائیل یکی دیگر از محور‌های این همایش بود که برخی صاحب نظران دیدگاه‌های خود را درباره این حمله غرورآفرین ارائه کردند.
در بخش دیگری از این همایش واقعه حمله نظامی آمریکا در طبس و شکست این حمله بررسی شد.
سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان میهمان ویژه این مراسم در سخنانی روح معنویت و همراهی مردم را عامل موفقیت در تمامی رویداد‌ها و فراز و نشیب انقلاب عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد