Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@08:19:19 GMT

پلیس: خودرو رانندگان متخلف، ساعتی توقیف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۶۷۴۶

پلیس: خودرو رانندگان متخلف، ساعتی توقیف می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: اگر راننده‌ای مرتکب تخلفات سرعت و سبقت شود، خودروی وی در همان محل، توقیف ساعتی می‌شود.

 سرهنگ محمد رازقی گفت: اقدام مهم دیگر در پلیس راهور تهران بزرگ برای آنکه بتوانیم سرعت‌های غیر مجاز را کنترل کنیم، تشکیل قرارگاه سرعت است به این صورت که با هماهنگی مراجع قضایی هر صبح برای کسانی که با سرعت بالا در محور‌های بزرگراهی تردد کنند از طریق سامانه‌ها شناسایی و این افراد به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته رازقی، اگر کسی شب با سرعت غیرمجاز در یکی از بزرگراه‌ها تردد کند، صبح برای وی پیامکی ارسال می‌شود تا حتما در اولین فرصت به پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کند و ضمن اینکه تحت آموزش قرار می‌گیرد باید تعهدی مبنی بر تکرار نکردن تخلف نیز بدهد و سرعت غیرمجاز نداشته باشد.

این اقدام تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته و کسانی که طی مدت اخیر برای آموزش مراجعه کرده‌اند، دیگر مرتکب تخلف نشده‌اند.

او گفت: اجرای طرح جناغی به منظور روان‌سازی ترافیک اجرا می‌شود؛ این طرح تاثیر بسیار زیادی در روان‌سازی ترافیک و ایمنی عبور و مرور خواهد است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور معاون عملیات پلیس راهور تهران تخلف رانندگی توقیف خودرو حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور پلیس راهور تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند