Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار رئیس، مدیران و اساتید برجسته دانشگاه هنر، گفت: بسیاری از هنرمندان جهان معترف‌اند که هنر و معماری بکار رفته در حرم مطهر امام رضا (ع) نسبت به دیگر اعتاب مقدسه متمایز و منحصربه‌فرد است، این جایگاه هنری نتیجه کوشش هنرمندان دوره‌های مختلف تاریخی است.

او گفت: آثار هنری خلق شده در حرم رضوی در دوره جمهوری اسلامی نسبت به گذشته از بالندگی و شکوفایی بیشتری برخوردار است،امروز با توجه به نگاه و توجه ویژه امام راحل (ره) و رهبری معظم نسبت به مقوله هنر، تلاش داریم دورانی درخشان در خلق آثار هنری حرم مطهر رضوی را رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارتقا هنر‌های مورد استفاده در حرم مطهر از جمله سیاست‌های آستان قدس رضوی است و  برنامه آستان قدس رضوی، بهره‌مندی حداکثری از بهترین هنرهاست و بر این باوریم که هنر‌های خلق شده در این آستان نورانی در دوران جمهوری اسلامی، باید نسبت به دوره‌های گذشته تاریخی فاخرتر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: حرم مطهر امام رضا (ع) گنجینه‌ای منحصربه‌فرد از ظرایف و لطایف هنر و معماری اسلامی بوده که نگهداری و صیانت از آن‌ها ازجمله وظیفه‌های اصلی و بزرگ آستان قدس است.

او گفت: هنر‌های حرم مطهر امام رضا (ع) آمیخته با معنویت است و تنها جنبه تزئینی نداشته و در کنار زیبایی، انتقال‌دهنده مفاهیم معرفتی و معنوی نیز هست؛ آستان قدس تلاش دارد از ظرفیت‌های مردمی در بخش‌ها گوناگون برای اداره شایسته این فضای قدسی استفاده کند، در عرصه هنر نیز هنرمندان کشور باید این بارگاه مقدس را از خود بدانند و در آفرینش هنر‌های فاخر آن سهیم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معماری حرم مطهر رضوی حرم امام رضا ع حرم مطهر امام رضا آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی در شب میلاد کریم اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم افطاری طرح ضیافت اکرام رضوی در شب نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی و رواق دارالمرحمه، صحن امام حسن مجتبی، پیاده راه آیت الله طبسی، باب الهادی و باب الکاظم برگزار شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره به این که همزمان با شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) تعداد ۴۰ هزار بسته افطار سبک در بین صفوف نمازگزاران توزیع شد گفت: این افطار‌های سبک در صحن‌ها و رواق‌های مختلف حرم مطهر رضوی و حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.

رضا خوراکیان افزود: تعداد ۱۰ هزار وعده غذای گرم در رواق‌های امام خمینی (ره) و دارالمرحمه، ۲ هزار وعده غذای گرم در صحن امام حسن مجتبی (ع)، هزار و ۷۰۰ وعده غذای گرم در رواق حضرت زهرا (س) و رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر و همچنین پنج هزار غذا در مهمانسرا‌های حضرت نیز توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین بارگاه منور رضوی در ایوان باب الهادی (ع) میزبان هزار و ۵۰۰ نفر از زائران روزه‌دار است و هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم نیز در ایوان باب‌الکاظم (ع) حرم مطهر رضوی در بین مهمانان حرم مطهر در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) توزیع شد.

نماینده شورای هیات‌های مذهبی مشهد نیز گفت: همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری ۶ کیلومتری عصر امروز از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در چهار مسیر پهن می‌شود.

جلال نبی‌پور افزود: قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت، اجرای سرود، برگزاری غرفه کودک و نوجوان و اقدامات فرهنگی از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مشهد بود.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی سخنران نخستین شب از لیالی قدر در حرم مطهر رضوی
  • حال و هوای زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی + فیلم
  • پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی در شب‌های ماه رمضان + فیلم
  • ویدیو/ ضیافت افطار در حرم مطهر رضوی در مشهد
  • زائران میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی در شب میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • حرم امام رئوف میزبان جشن کریم اهل بیت (ع)
  • مشهدالرضا شادمان از میلاد کریم اهل بیت(ع)
  • نصب کتیبه زیبای نام امام‌حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی + فیلم
  • حرم امام رضا (ع) آماده برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) است
  • آمادگی حرم مطهر رضوی (ع) برای برگزاری جشن میلاد امام مجتبی (ع)