Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت ایران در باکو در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه باز است.

این سفارتخانه به ویژه تاکید کرد که تمام مرزهای ایران بر روی شهروندان جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان باز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر گزارش شده بود که مرزهای ایران بر روی گردشگران کشور همسایه جمهوری آذربایجان به دلیل شیوع کرونا بسته شده است.

در رویدادی مرتبط با تحولات تهران و باکو، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران و برای نخستین بار در دولت سیزدهم بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی قرار است در این سفر ضمن رایزنی باوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات کشورمان از جمله آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ اردیبهشت ماه در یک گفتگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور رایزنی و تبادل نظر کردند و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان اول دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با همتای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

311311

کد خبر 1647272

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باکو جمهوری آذربایجان خارجه جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان

وزیر کشور فدرال آلمان در واکنش به حمله تروریستی اخیر در مسکو اعلام کرد که کنترل های موقت را در تمام مرزهای این کشور برای مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا اعمال می کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، حمله تروریستی اخیر در مسکو وحشت مقامات در اتحادیه اروپا را هم افزایش داده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان در واکنش به این مسئله از کنترل موقت در تمام مرزهای آلمان برای مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان خبر داد.

فایزر به "راینیشه پست" گفت: ما در طول مسابقات کنترل های مرزی موقت را در تمام مرزهای آلمان انجام خواهیم داد تا بتوانیم از ورود جنایتکاران خشن احتمالی به کشور جلوگیری کنیم."

وی تاکید کرد که محافظت از EM به بهترین شکل ممکن ضروری است. به گفته وزیر کشور آلمان تمرکز بر محافظت در برابر داعش و سایر افراط گرایان، در برابر هولیگان ها و سایر جنایتکاران خشن و همچنین امنیت شبکه ها در برابر حملات سایبری است.

وی افزود: ما بر این تهدیدات فعلی تمرکز داریم.

مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا از 14 ژوئن آغاز می شود. در اواسط فوریه هم وزارت کشور فدرال کنترل ها در مرزهای زمینی با لهستان جمهوری چک و سوئیس را تا اواسط ژوئن تمدید کرد. تمرکز اصلی بر این اقدام البته مبارزه با قاچاقچیان و مهاجرت های غیرقانونی است. علاوه بر کنترل‌هایی که در ماه اکتبر در مرزهای سه کشور همسایه اعمال شد، از پاییز 2015 در مرز با اتریش نیز کنترل هایی اعمال شده است.

با توجه به وضعیت تهدید جدید اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان نیز خواستار اختیارات بیشتر برای پلیس و سرویس های اطلاعاتی در آلمان شده است.

تورستن فری، مدیر فراکسیون اتحادیه در پارلمان آلمان در "آگسبورگر آلگماینه" (سه شنبه) گفت که مقامات امنیتی آلمان به ابزارهای تحقیقاتی مشابهی مانند سرویس های مخفی خارجی در دفاع از حملات تروریستی نیاز دارند.

سیاستمداران در ائتلاف دولتی آلمان موسوم به چراغ راهنمایی نیز یک تهدید بزرگ از سوی تروریسم در اروپا می بینند.

کنستانتین فون نوتز، معاون حزب سبز در روز دوشنبه به روزنامه دوسلدورف «راینیشه پست» گفت: «سطح تهدید تروریست‌های افراطی در اروپا، و به‌ویژه در آلمان، دائماً بالاست».

وی افزود: حملات جنایتکارانه متعدد در سال های اخیر نشان می دهد که سازمان هایی مانند داعش قادر به انجام چه اقدامات شنیع و غیرانسانی هستند.

بیژن جیر سرایی، دبیرکل حزب دولتی لیبرال دموکرات هم در این باره گفت: «داعش و گروه‌های منطقه‌ای آن همچنان خطرات بزرگی را ایجاد می‌کنند.»

وی تأکید کرد: «مبارزه با ترور غیرانسانی باید در کانون سیاست و مقامات امنیتی باقی بماند.»

به گفته وی همچنین مناطق درگیر در آفریقا و خاورمیانه را نباید از نظر دور داشت.

در این شرایط اتحادیه پلیس (GdP) معتقد است که سرویس های اطلاعاتی و مقامات امنیتی در آلمان به اندازه کافی برای جلوگیری از حملات تروریستی مجهز نیستند.

الکساندر پویتز، معاون رئیس این نهاد امنیتی در این باره گفت: "آلمان نیز در تیررس تروریسم بین المللی قرار دارد."

پلیس و اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان برای جلوگیری از یک حمله تروریستی وحشیانه مانند حمله فعلی در مسکو در دراز مدت نه از نظر پرسنل لازم و نه تجهیزات فنی و مطمئناً نه از نظر گزینه های قانونی مجهز نیستند.

پس از حمله تروریستی در روسیه، حزب دولتی سبز آلمان هم پیشنهاد تأسیس آژانس اطلاعاتی اروپا را داده است.

آلمان 2 افغان را به اتهام عضویت در داعش بازداشت کردبدبینی شهروندان آلمانی نسبت به توان دفاعی ارتشانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان