Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در دیدار با مدیرعامل و تعدادی از اعضای انجمن اوتیسم که از پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی و توانبخشی بیماران مبتلا به اوتیسم قدردانی کردند، افزود: همه تلاش ما این است که خدمات مطلوبی به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی ارائه دهیم و بتوانیم کمیت و کیفیت خدمات را با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ارتقای خدمات تأمین اجتماعی به بیماران اوتیسم نیز در همین مسیر انجام شده است. دولت مردمی سیزدهم در این زمینه نهایت همکاری را دارد و وزارت بهداشت و اعضای دولت همگی بر ارتقای خدمات به بیماران اوتیسم تاکید دارند.

وی تصریح کرد: مصوبه جدید شورای عالی بیمه هم برای ارتقای خدمات به بیماران اوتیسم کار ارزشمندی است و ما تلاش می‌کنیم در اسرع وقت اقدامات لازم را برای استفاده بیماران اوتیسم از پوشش بیمه‌ای جدید انجام دهیم و از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود که براساس مصوبه شورای عالی بیمه، ۴۷ قلم داروی بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، از این پس امکان تهیه این داروها با حمایت بیمه‌ای را خواهند داشت.

موسوی اظهار داشت: از آنجا که بیماران مبتلا به اُتیسم در مواقعی به برخی خدمات مراکز درمانی غیردولتی نیاز دارند که در مراکز دولتی امکان ارائه این خدمات وجود ندارد، این‌گونه خدمات نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و امیدواریم با این اقدام زمینه کاهش مشکلات این بیماران عزیز فراهم شود.

سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم در این دیدار از همکاری سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه خدمات و افزایش پوشش بیمه‌ای بیماران اوتیسم قدردانی کرد و گفت: حدود سه هزار بیمار اوتیسم در کشور داریم و به طور قطع خدمت‌رسانی به این عزیزان و ارتقاء خدمات درمانی و پوشش بیمه‌ای آنها منشأ خیر و برکت برای سازمان تأمین اجتماعی و مدیریت و کارکنان این سازمان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش پوشش بیمه‌ای بیماران اوتیسم کار بسیار ارزشمندی است و از تمامی کسانی که برای کاهش مشکلات خانواده این بیماران اقدام کردند قدردانی می‌کنیم.

در پایان این دیدار لوح تقدیر و هدیه انجمن اوتیسم توسط یکی از بیماران عضو این انجمن به میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اهدا شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی شورای عالی بیمه دولت اوتيسم میرهاشم موسوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی شورای عالی بیمه دولت سازمان تامین اجتماعی شورای عالی بیمه دولت اوتيسم میرهاشم موسوی سازمان تأمین اجتماعی بیماران اوتیسم تامین اجتماعی ارتقای خدمات پوشش بیمه ای تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت اعلام دستمزد واقعی به عنوان مبنای تعیین و کسر حق بیمه، گفت: همکاران ما امسال علاوه بر بحث‌های مختلف بیمه‌ای، چالش بین‌نسلی بسیار مهمی را مورد توجه قرار دادند که اعلام دستمزد غیرواقعی است. اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه هم حقوق بیمه شدگان و هم سازمان تأمین‌اجتماعی را ضایع می‌کند. تلاش برای واقعی‌سازی دستمزدهای مبنای کسر حق بیمه که به سود کارگران هم خواهد بود، از اولویت‌های سال جاری در حوزه بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، میرهاشم موسوی در اولین نشست نظارت ستادی سال ۱۴۰۳ که با حضور معاونان و مدیران بیمه‌ای این سازمان و مشارکت ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل استانی و با هدف بررسی راهبردها و اولویت‌های حوزه بیمه‌ای این سازمان برگزار شد، با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت سازمان تأمین‌اجتماعی در تحقق «جهش تولید» به عنوان شعار سال، گفت: حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی مهم‌ترین حوزه‌ای است که در راهبری و تحقق شعار سال در حکمرانی تأمین‌اجتماعی می‌تواند اثرگذار باشد و از این حیث امسال در این حوزه وظیفه مهمی در مشارکت در تحقق شعار سال داریم.

موسوی در این جلسه با تأکید بر این که اجرای کامل پروژه‌های لیست هوشمند و خوداظهاری، از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری است، گفت: در نشست‌هایی که با شرکای اجتماعی، فعالان کارفرمایی و بخش خصوصی داریم،  با توجه به مسائل و چالش‌های مطرح شده در خصوص نقش تأمین‌اجتماعی در رونق فعالیت‌ها و کسب و کارها، متوجه می‌شویم علاوه بر دستاوردهای زیادی که داشته‌ایم، راه‌های نرفته‌ای زیادی هم داریم که ورود به هر کدام، حوزه کسب و کار را، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، متأثر و متحول می کند.

وی افزود: پایداری منابع همچنان اولویت اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان درآمد-هزینه‌ای با تعهدات بین‌نسلی است و در این مسیر و برای گسترش پوشش بیمه‌ای در سال جاری توسعه پوشش بیمه اتباع و بیمه فعالان پلتفرمی و سکوهای مجازی را باید با جدیت دنبال کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در سال جاری اهدافی که برای رشد و تعالی سازمان دیده شده نه صرفاً تحولی که جهشی است. یعنی نه تنها نباید اجازه بدهیم ضریب پشتیبانی کاهش یابد بلکه باید آن را ارتقاء دهیم.

موسوی با یادآوری اهمیت کنترل و مدیریت مصارف، تأکید کرد: همزمان با تلاش برای توسعه پوشش بیمه‌ای و افزایش منابع، نباید اجازه داد حفره‌هایی مانند اجرای نادرست قانون مشاغل سخت و زیان‌آور منابع بیمه‌شدگان را ببلعد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص اهمیت فناوری و هوشمندسازی در این سازمان تأکید کرد: باید همچنان برای بخش فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، جایگاه پیشران را قائل باشیم. این جایگاه البته با صحبت کردن به دست نمی‌آید و نیاز به تلاش بیشتر و اقدام و عمل و همچنین تعامل حوزه بیمه‌ای استان‌ها با واحد فناوری اطلاعات  دارد. بحمدالله در این حوزه، موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و جزو دستگاه‌های برتر شده‌ایم ولی همچنان از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به اهمیت اعلام دستمزد واقعی به عنوان مبنای تعیین و کسر حق بیمه، گفت: همکاران ما امسال علاوه بر بحث‌های مختلف بیمه‌ای، چالش بین‌نسلی بسیار مهمی را مورد توجه قرار دادند که اعلام دستمزد غیرواقعی است. اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه هم حقوق بیمه شدگان و هم سازمان تأمین‌اجتماعی را ضایع می‌کند. تلاش برای واقعی‌سازی دستمزدهای مبنای کسر حق بیمه که به سود کارگران هم خواهد بود از اولویت‌های سال جاری در حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

در این نشست همچنین محمد محمدی، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با ارائه گزارشی از اقدامات سال گذشته این حوزه، برنامه سال جاری این معاونت را با توجه به بودجه ابلاغی و برنامه‌های تحولی در خصوص وصول مطالبات معوق و جاری و تعهدات، تشریح و تبیین کرد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با ارائه نمودارهای آماری و مقایسه سه سال گذشته در حوزه منابع و مصارف گفت: بررسی‌های آماری حکایت از آن دارد که برنامه‌های تحولی پیگیری شده در دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی، موفقیت‌های ارزشمندی در پی داشته است. به عنوان نمونه در حالی‌که در سال ۱۴۰۰ مصارف سازمان بیش از منابع بوده و مطابق آمارها منابع ورودی تنها ۹۸ درصد مصارف را پوشش داده، در سال ۱۴۰۱ منابع و مصارف تقریباً برابر شده و در ۱۴۰۲ با احتساب وصولی اسفند ماه، منابع سازمان از مصارف اندکی پیشی گرفته است.

محمدی همچنین افزود: اعلام دستمزد غیرواقعی به‌عنوان مبنای کسر حق بیمه از مسائلی است که در عین آن‌که بهره‌مندی بیمه‌شدگان از مزایای بیمه‌ای مانند انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارفتادگی و بازماندگان و برخی تعهدات کوتاه‌مدت مرتبط با دستمزد مبنای کسر حق بیمه را تهدید می‌کند، منابع سازمان تأمین اجتماعی را نیز تحدید می کند و به همین دلیل در سال جاری یکی از اولویت‌های اصلی حوزه بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی، واقعی‌سازی دستمزدهای مبنای کسر حق بیمه خواهد بود که نیازمند نظارت و پیگیری جدی و مستمر در واحدهای اجرایی است.

همچنین در ادامه این نشست، برخی از مدیران استانی از طریق ویدئوکنفرانس به ارائه نظرات، چالش‌ها و مشکلات حوزه بیمه‌ای استان خود پرداختند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان