Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان خطرات زیادی که بحران آب و هوایی برای محیط زیست ایجاد می‌کند، امواج گرما آسیب پذیری گیاهان را در برابر بیماری‌های عفونی افزایش می‌دهد که دلیل آن سرکوب تولید هورمون دفاعی گیاه به نام اسید سالیسیلیک است.

در یک مطالعه جدید، متخصصان ژنی را در سلول‌های گیاهی شناسایی کردند که تولید اسید سالیسیلیک را بهبود می‌بخشد و ایمنی گیاه را در برابر امواج گرما تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان تاکید کردند که در صورت اثبات این نتایج، ما راه طولانی را برای تضمین امنیت غذایی در جهان که به طور فزاینده‌ای گرم می‌شود، طی خواهیم کرد.

هنگامی که دما به بالای ۸۶ درجه فارنهایت می‌رسد، گیاه دیگر نمی‌تواند به اندازه کافی هورمون دفاعی تولید کند که منجر به به بیماری می‌شود.

محققان آزمایشات خود را بر روی گیاهی به نام شاهی از خانواده خردل انجام داده اند که به طور گسترده توسط گیاه شناسان در آزمایشات استفاده می‌شود.

محققان تأکید کرده اند که توانستند تغییرات آزمایشگاهی در این گیاه برای تقویت ایمنی آن انجام دهند تا بتواند در برابر گرما مقاومت کند.

این تغییرات به ارائه ژنی به نام CBP۶۰g برای گیاهان بستگی دارد که به تشکیل یک هورمون دفاعی به نام اسید سالیسیلیک کمک می‌کند.

پیش از این، دانشمندان دیگر ژن‌های تنظیم کننده گرما را آزمایش کردند، اما نتوانستند تعیین کنند که کدام یک گیاهان را در برابر عفونت در هوای گرم مقاوم می‌کند.

منبع: اسکای نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایمنی گیاهان امواج گرما امنیت غذایی بیماری گیاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال با تقویت الگوهای دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باید الگو‌های دانش بنیان کاربردی در اقتصاد تکثیر شود.

با توجه به اینکه بخش دوم پیام سال گذشته امسال نیز تکرار شده است، مردم پایه بودن شعار امسال یک وجه تمایز پررنگ آن است.

مهم‌ترین عامل در جهش تولید نیروی انسانی کارآمد، متخصص و بهره‌ور است و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان برای جهش تولید بهره برد.

همچنین استفاده از دانش و تکنولوژی روز از دیگر مسیر‌ها برای رسیدن به جهش تولید است که باید در این زمینه الگو‌های دانش بنیان کاربردی در اقتصاد تکثیر و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • تمرکز بر فرهنگ سازمانی و تقویت خرده‌فرهنگ‌ها در فولاد مبارکه
  • راهکاری برای غافلگیر نشدن از حسابرسی روز قیامت
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • این گیاه زیبا یک مسکن طبیعی ، تقویت کننده حافظه است و سرشاز از ویتامین C، مس و منگنز میباشد
  • ۹ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • تقویت و تمرکز استان یزد بر تولید و رفع موانع تولید
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • تحقق شعار سال با تقویت الگوهای دانش بنیان در کشور