Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رحیم جهانبخش گفت: مهمترین جرایم مربوط به فضای مجازی در استان، کلاهبرداری‌های اینترنتی و وجود فضای ولنگار فرهنگی است.

او با اشاره به ضریب نفوذ قابل توجه فضای مجازی در بین جوانان گفت: این در حالیست که بخش قابل توجهی از کانال‌های ما حتی در حوزه خبری بدون مجوز هستند که باید این فضا مدیریت شود.

سردار چهانبخش با بیان اینکه هنوز ساختار سازمانی ما برای دفاع در مقابل تهدید‌های فضای مجازی شکل نگرفته، هم افزایی‌ها در این حوزه را نیاز اساسی دانست و گفت: زمان بسیار زیادی را در عدم توجه به فضای مجازی و نظارت و مدیریت برآن پشت سرگذاشتیم لذا ولنگاری در این فضا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در مقابله با جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از فضای مجازی اتفاق نظر دارند، گفت: سازماندهی یگان‌های دفاعی مقابل فضای مجازی یک ضرورت است که اهتمامی همگانی را می‌طلبد.

سردار جهانبخش می گوید: ما باید به شهروندان یاد بدهیم که چه محتوایی برای شان خوب و کدام محتوا بد است، زیرا که در حال حاضر جامعه دچار همه چیزخواری در فضای مجازی شده که باید با ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه جلوی آن گرفته شود.

او می گوید: در تمام دنیا این فضا را بر اساس ارزش‌های حاکم بر کشور کنترل می‌کنند که باید در کشور ما نیز این امر صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجای فرمانده انتظامی آذربایجان غربی وقوع جرم کشف فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشیِ ورورد گردشگر به اصفهان ادامه دارد

ایسنا/اصفهان در هفتۀ نخست نوروز ۱۴۰۳ و در استان اصفهان، میدان نقش‌جهان، محور زاینده‌رود، باغ فین کاشان، کاخ‌موزۀ چهلستون و مجموعۀ کاخ عالی‌قاپو، بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده‌اند.

شهرام امیری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در هفتۀ نخست تعطیلات نوروزی حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر به مرزهای استان اصفهان وارد شده‌اند، اظهار کرد: آمار گردشگرانی که در استان اصفهان اقامت کرده‌اند از مرز یک‌میلیون نفر گذشته است. از این رقم، حدود ۶۰درصد آن به اقامت در شهر اصفهان و مابقی نیز به ۲۷ شهرستان دیگر مربوط می‌شود.

او در خصوص فعالیت‌ نوروزگاه‌ها در نیمۀ ابتدایی تعطیلات نیز چنین گفت: نوروزگاه‌ها از یکم فروردین‌ماه در مجموعۀ کاخ‌موزۀ چهلستون برپا بوده، و تاکنون شهرستان‌هایی مانند خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، میمه، لنجان و اصفهان در برپایی نوروزگاه‌ها مشارکت داشته‌اند.

امیری اضافه کرد: هم‌زمان با نورزوگاه‌ها و در خلال همین آیین، گروه‌های موسیقی سنتی اصفهان نیز هنرنمایی کرده‌ و در خدمت مردم بوده‌اند. البته برنامه‌های نوازندگی فقط تا حدود ۱۲ فروردین ادامه خواهد یافت و از این تاریخ به‌دلیل تقارن با ۲۱ رمضان و ایام شهادت حضرت علی(ع) اجرای موسیقی نخواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در خصوص پربازدیدکننده‌ترین اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان نیز خاطرنشان کرد: از میان مراکزی که بلیت‌فروشی ندارند و بازدید آن‌ها بدون گرفتن مبلغ پرداختی از گردشگر در جریان است، رتبۀ اول از آنِ میدان امام یا نقش جهان است که تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر از این میدان تاریخی بازدید کرده‌اند.

او همچنین دربارۀ اماکن بدون بلیت‌فروشی نیز چنین توضیح داد: پس از میدان نقش جهان، محور زاینده‌رود در همین ‌دوسه روز اخیر مملو از جمعیت شده و بسیار مورد توجه گردشگران بوده است. در واقع، می‌توان گفت پس از میدان نقش جهان، رتبۀ دوم را محور زاینده‌رود به خود اختصاص داده است. این محور که تقریباً ۱۵ کیلومتر است از پل مارنان تا پل شهرستان را در بر می‌گیرد. ضمن اینکه باید یادآور شد که نمی‌توان آمار دقیقی از بازدیدکنندگان پل‌های تاریخی و زاینده‌رود ارائه کرد، اما این تعداد، بیش از ۲۰۰هزار نفر تخمین زده می‌شود.

امیری درخصوص آن دسته از مراکز گردشگری که بازدید از آن‌ها فقط با تهیۀ بلیت ممکن است، گفت: در بین مراکز توریستی که مسافران برای ورود به آن‌ها باید بلیت خریداری کنند، رتبۀ اولِ استان اصفهان را باغ فین کاشان به خود اختصاص داده است. کاخ‌موزۀ چهلستون و مجموعۀ کاخ عالی‌قاپو نیز به ترتیب بیشترین گردشگر را تا این زمان از تعطیلات به خود جذب کرده‌اند.

او همچنین در رابطه با روند کاهش یا افزایش مسافران در روزهای اخیر یادآور شد: آمار ورود گردشگر به استان اصفهان با شروع موج دوم تعطیلات از روند افزایشی برخوردار بوده است. بهبود هوا و مخصوصاً جاری‌شدن زاینده‌رود نیز تأثیر ویژه‌ای بر جذب گردشگر و مسافر به استان داشته است. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که درصدی از مسافرت‌ها هم‌زمان با روزهای عیدِ ماه رمضان عملی شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تأکید کرد: امسال با توجه به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات سال نو تلاشمان بر این است که خدمات نوروزی را تا عید سعید فطر ادامه و ارائه دهیم، با این امید که مردم کشورمان از رفاه و امکانات خوبی در استان بهره‌مند شوند و روزهای خوبی سپری کنند. البته سال گذشته این برنامه در دستور کارِ ما نبود، اما امسال به روند ارائۀ خدمات تا عید رمضان مصمم هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • سبقت غیر مجاز وانحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات درآذربایجان غربی
  • بیش از ۵۰۰ تن در تصادفات سفرهای نوروزی جان باخته اند
  • روند افزایشیِ ورورد گردشگر به اصفهان ادامه دارد
  • بنای تاریخی کاخ موزه باغچه جوق ماکو پذیرای گردشگران
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده