Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: برای مقابله جدی با تهاجم فرهنگی دشمن باید نسبت به تشکیل جبهه واحد فضای مجازی اقدام جدی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی که با حضور مدیران ارشد استانی در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، ضمن اشاره به اقدامات برخی افراد در فضای مجازی که در راستای تضعیف افراد خودی هستند، اظهار داشت: برای مقابله با تهاجم دشمن در حوزه فرهنگی، باید هم‌افزایی و همگرایی شکل گیرد تا شاهد تاثیرگذاری فضای مجازی در زمینه برخورد با دشمنان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان مجموعه مادرتخصصی در زمینه فرهنگ عمومی جامعه، با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی باید به این موضوع ورود کند و از ظرفیت و توانمندی متخصصان در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای در این زمینه بهره‌برداری کند.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: معنویت افزایی و حرکت به سوی تربیت دینی فرزندان با الهام گیری از ظرفیت فضای مجازی باید در راس امور دستگاه‌های متولی قرار گیرد چراکه در این زمینه نیازمند طرح ریزی و برنامه ریزی دقیق و درست از سوی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی هستیم.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی و سواد خانواده‌ها در زمینه‌های فضای مجازی و رسانه از جمله وظایفی است که باید مجموعه‌های متولی به آن دقت کنند. اینکه در موضوعات اجتماعی و فرهنگی شاهد سیاهنمایی صرف باشیم خود به نوعی حرکت خلاف مسیر اسلامی است که در این زمینه هم باید اقدامات ایجابی و سلبی انجام پذیرد.

حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: در موضوعات دیی نظیر حجاب که در فضای مجازی مورد هجمه و سیاهنمایی هستند، باید توسط قشر مذهبی و با همراهی و حمایت مجموعه‌های مختلف روشنگری انجام شود تا بدنه جامعه نسبت به رعایت برخی مسائل دقت نظر کافی داشته باشند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم دقت نظر در موضوع کنترل فضای حقیق و مجازی به صورت همزمان، خاطرنشان کرد: رصد، کنترل و هدایت فضای محازی در کنار فضای حقیقی جزو الزاماتی است که باید به آن توجه شود، اینکه در فضای مجازی شاهد بی بند و باری و تبلیغات آنچنانی مششاغل مختلف باشیم و در فضای حقیقی به مقابله با آنها بپردازیم، این کافی نیست و باید در هر دو فضا به برخورد پرداخته شود.

در ادامه این جلسه، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در سخنانی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشاهی و مراکز آموزشی در موضوع فضای مجازی، اظهار داشت: موضوع مهم در فضای مجازی، شناسایی آسیب‌ها و رصد و کنترل این فضا است که با همراهی مجموعه‌های اجرایی و مراکز علمی محقق می‌شود.

محمدصادق معتمدیان، تربیت مربیان سواد رسانه و فضای مجازی را جزو امورات مهم در دستگاه‌های متولی دانست و تاکید کرد: آموزش نفرات و استفاده از ظرفیت تمامی اقشار جامعه باید مدنظر حوزه فضای مجازی و رسانه باشد که در این راستا می‌توان برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای افزایش سطح سواد رسانه‌ای عمومی مردم داشت.

وی با اشاره به لزوم تقویت ظرفیت تولید محتوای فضای مجازی با حمایت دستگاه‌های دولتی و متولی در حوزه، گفت: بزرگنمایی و سیاهنمایی در حوزه فضای مجازی را باید با تولید محتوا و هدایت فکری مناسب پاسخ داد و در این زمینه نیاز به تقویت حوزه تولید محتوا و نیز بهره مندی از ظرفیت و توانایی نیروهای متخصص ضروری و لازم است.

مسئول دفتر سیاسی حوزه علمیه کشور: برای مبارزه با دشمن در فضای مجازی باید قدرتمندانه وارد میدان شددور جدید همکاری‌ها برای حفظ امنیت و حقوق کودکان و نوجوانان ایرانی در فضای مجازی

در این جلسه، اعضای حاضر به ارائه نظرات خود در خصوص اهمیت فضای مجازی و تهدیدات و آسیب‌های این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت واحد‌های اقامتی سطح استان در ایام نوروز ۴۵ درصد است. 
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحد‌های اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ... و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سرا‌های ادارات و ... اقامت داشتند. 
 
او با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمار‌های اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود، ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته‌اند که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود
  • دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ارومیه
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های نیمه فعال و احیای واحد‌های راکد، اولویت کاری استان کرمان