Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:18:19 GMT

ماجرای اعمال محدودیتهای بانکی برای اتباع خارجی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۷۷۸۹

ماجرای اعمال محدودیتهای بانکی برای اتباع خارجی

در حالیکه گزارش‌ها از برخی بانک‌ها نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی برای اتباع غیر ایرانی در زمینه استفاده از همراه بانک و اینترنت بانک اعمال شده است، بانک مرکزی اعلام کرد که خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا برای کلیه اتباع خارجی در دسترس است‌.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر برخی از اتباع غیر ایرانی در تماس با این خبرگزاری اعلام کردند که برای استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک در برخی‌ها بانک‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی یکی از آنان گفت که متصدی امور مشتری یک بانک در پاسخ به مشکل ایجاد شده برای این فرد، گفته که از ابتدای تیرماه اینترنت بانک و همراه بانک برای کلیه اتباع غیرایرانی که قبلا عضو سامانه‌های مذکور بوده‌اند، به صورت سیستمی غیرفعال شده است. همچنین، فعال سازی و تغییر شماره موبایل در سامانه همراه بانک برای اتباع غیر ایرانی تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

در پی این موضوع، ایسنا از برخی بانک‌ها این موضوع را پیگیری کرد که مشخص شد، تاکنون در دو بانک‌، همراه بانک و اینترنت بانک برای اتباع غیر ایرانی غیرفعال شده و فعالسازی آن ممنوع شده است.

در این زمینه، متصدیان امور مشتریان این بانک‌ها می‌گویند که ممنوعیت فعالسازی اینترنت بانک و همراه بانک برای اتباع غیر ایرانی مطابق بخشنامه بانک مرکزی بوده و این موضوع به تدریج در همه بانک‌ها اجرا خواهد شد.

در ادامه، این موضوع از بانک مرکزی مورد پیگیری قرار گرفت که اعلام شد خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا (تا سقف ۱۰ میلیون تومان ) برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است‌.

 این در حالی است که براساس اسنادی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، برخی محدویت‌ها در ارائه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت اعمال شده و تا اطلاع ثانوی ممنوع است که شامل موارد زیر است: 

۱) افتتاح حساب ارزی و ریالی (انفرادی و مشترک) اعم از قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز، سپرده کوتاه مدت و بلند مدت.

۲) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی از مبدا حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

۳) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی به مقصد حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی، در روزهای آتی و پس از دریافت اطلاعات هویتی اتباع مجاز از « مراجع ذیصلاح »، سایر خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانك مركزي بانک ها اتباع غیرایرانی برای اتباع غیر ایرانی اینترنت بانک اتباع خارجی همراه بانک بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین

با حضور طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین فینال رقابت‌های جام رمضان اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین  برگزار گردید .

این رقابت‌ها که با حضور ۱۰ تیم و برگزاری ۲۴ مسابقه در ماه مبارک رمضان آغاز گردیده بود با برگزاری مسابقه فینال و رده‌بندی تیم‌های برتر خود را شناخت .

در فینال این رقابت‌ها که با حضور دکتر طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در سالن ناحیه شهری چوبیندر برگزار شد تیم سفیر قزوین موفق شد با غلبه بر تیم اتحاد به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

تیم اتحاد نیز دوم شد و تیم سفیر جوانان به مقام سوم این رقابت‌ها رسید.

در حاشیه این مسابقات طریقی از برگزاری منظم و منضبط این  مسابقات تقدیر و تشکر کرد و گفت رسیدگی به امورات فرهنگی و اجتماعی اتباع و مهاجرین خارجی در در اولویت امور این اداره کل می‌باشد.

در پایان مراسم اهدای کاپ و جوایز قهرمانی با حضور مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد