Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژیم صهیونیستی نتوانسته است از حملات سایبری به سرویس‌های امنیتی خود جلوگیری کند.

 

اگرچه مقامات اسرائیل تاکنون حملات سایبری به تاسیسات نظامی و اقتصادی این رژیم را پنهان کرده‌اند، اما موج حملات در ماه‌های اخیر به‌قدری گسترده بوده است که نتوانستند آن را مخفی نگه دارند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تأیید حملات سایبری به زیرساخت‌های این رژیم، گفت که شرکت‌ها مسئولیت‌هایی دارند و اگر اطلاعات اعضا به بیرون درز کرد، این خود شرکت‌ها هستند که باید راه حلی بیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام‌های امنیتی همواره سعی می‌کنند نقاط ضعف خود را رفع و توانمندی‌های خود را تقویت کرده و در مقابل تهدیدات خارجی از امنیت بیشتری برخوردار باشند، از این رو، رژیم صهیونیستی به دلیل حضور در مقابله با محور مقاومت، از این قاعده مستثنی نبوده و همواره درصدد کاهش نقاط ضعف خود است، اما این روز‌ها حملات سایبری بسیار به آن ضربه زده است و حتی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

رژیم صهیونیستی در طول سال گذشته با حملات سایبری متعددی مواجه شد و گروهی هکری به نام «عصای موسی» بار‌ها به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و حجم زیادی از اطلاعات را به دست آورده و با آسیب رساندن به بخش‌های مالی و زیرساخت‌های این رژیم، نگرانی صهیونیست‌ها را برانگیخت.

این گروه اخیراً ویدئویی از تماس تلفنی سخنگوی سابق ارتش اسرائیل، فرمانده سابق جبهه شمال در سرزمین‌های اشغالی و رئیس سابق واحد MIA در سازمان جاسوسی موساد منتشر کرده است.

گروه عصای موسی با عنوان «اخطار دادیم» گفت: این تازه شروع است، شما این پرونده را شروع کردید، اما ما به آن پایان می‌دهیم و آسیب‌های جبران ناپذیری در فضای مجازی و زیرساخت‌ها خواهید دید.

این گروه پیش از این اسنادی مانند شناسنامه، اوراق اداری وکلا، چک‌ها و داده‌های مالی به دست آمده از حمله به سرور‌های اطلاعاتی اسرائیل را هک و منتشر کرده است. گروه عصای موسی همچنین به دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت رافائل، شرکت تولید تسلیحات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، نفوذ کرد.

این گروه سال گذشته نیز از یک غافلگیری برای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد. این گروه با نفوذ به سیستم‌های اطلاعاتی وزارت جنگ این رژیم، به اطلاعاتی از صد‌ها نفر از کارکنان ارشد و درجه یک نظامی از جمله نام، ایمیل، آدرس، شماره تلفن و فایلی حاوی اطلاعات اولیه گردان رزمی این رژیم معروف به گردان "فاون" دست یافت.

علاوه بر این، فایل‌های هک شده حاوی اطلاعاتی درباره نامزد‌های عضویت در سرویس‌های امنیتی و اطلاعات شخصی حساس مانند وضعیت روانی، اجتماعی و اقتصادی ارتش این رژیم بود.

این گروه همچنین توانست اطلاعات شخصی مقامات اسرائیلی را افشا کند و ماه‌ها پیش با انتشار تصویری از بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل، در رایانه‌های این وزارتخانه، او را تهدید کرد که این اقدام ارتش و نهاد‌های امنیتی آن را تحقیر کرد.

از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌توان به نفوذ به خدمات و زیرساخت‌های مالی و امنیتی اسرائیل اشاره کرد و نشان داد که اسرائیل چقدر در برابر این حملات آسیب‌پذیر است.

سایت‌های رسانه‌ای صهیونیستی نیز چندین بار هک شدند و هکر‌ها تصویری گرافیکی از حمله موشکی به سایت هسته‌ای دیمونا منتشر کردند که در آن موشکی از طرف کسی که انگشتر عقیق بدست دارد، پرتاب می‌شود که این انگشتر عقیق نماد تاسیسات هسته‌ای اسرائیل در دیموناست.

جروزالم پست اخیرا فاش کرده است که بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ که حملات سایبری جهانی حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، این افزایش برای اسرائیل ۹۲ درصد بوده است و نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در مواجهه با چنین حملاتی بسیار متزلزل است.

در حملات سایبری اواخر خرداد ماه سال جاری که طی آن سایت وزارتخانه‌های داخله، بهداشت، دادگستری و رفاه اجتماعی و همچنین دفتر نخست وزیری بسته شد، صهیونیست‌ها اعتراف کردند که این بزرگترین حمله به این زیرساخت‌های این رژیم بوده است.

ده‌ها هزار صهیونیست در پی به صدا درآمدن زنگ خطر اخیر در سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات احتمالی به پناهگاه‌ها فرار کردند. اما اگر حمله واقعی به سرزمین‌های اشغالی صورت گیرد، آرامش و امنیت اسرائیلی‌ها به طور کامل از بین خواهد رفت.

با رصد قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در معرض حملات سایبری، در صورت ادامه موج حملات گسترده به شبکه‌ها و زیرساخت‌های این رژیم و سردرگمی صهیونیست‌ها و ناتوانی تل‌آویو در مقابله با چنین حملاتی، زندگی در سرزمین‌های اشغالی مختل خواهد شد و حملات ممکن است به اعتراضات داخلی منجر شود.

حملات سایبری خط مقدم جنگ محور مقاومت و رژیم صهیونیستی

شکی نیست که تقابل محور مقاومت و اسرائیل این روز‌ها در همه عرصه‌ها از جنگ لفظی گرفته تا خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای و ترور ادامه دارد و این رویارویی به چشم روشن به نظر می‌رسد. در حال حاضر رویارویی در فضای مجازی که هزینه کمتری دارد و از رویارویی مستقیم دو طرف جلوگیری می‌کند بیشتر دیده می‌شود.

با توجه به اینکه صهیونیست‌ها هرگونه حمله سایبری علیه خود را به ایران و محور مقاومت نسبت می‌دهند و از آنجایی که به خوبی از جزئیات این حملات مطلع هستند و ضربات وارده به نهاد‌های امنیتی خود را می‌دانند، لذا برای توجیه ناتوانی خود، آن‌ها باید به قدرت بالای مقاومت در بخش سایبری اذعان کنند.

در همین راستا، رئیس بخش الکترونیک رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که ایران در کنار حزب‌الله و حماس به بزرگترین رقیب اسرائیل در عرصه سایبری تبدیل شده است.

این مقام اسرائیلی با بیان اینکه این رژیم قصد دارد یک "گنبد آهنی الکترونیکی" بسازد، افزود: ما ایرانی‌ها را می‌بینیم، می‌دانیم چه کاری می‌کنند.

این مقام اسرائیلی همچنین مدعی شد که تل آویو سعی خواهد کرد از مکانیسم‌های جدیدی برای بهبود امنیت سایبری خود و کاهش حملات سایبری استفاده کند. به ادعای این مقام، صهیونیست‌ها در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ حمله سایبری مختلف در جبهه داخلی ایران را خنثی کرده اند.

ادعای این مقام صهیونیستی در مورد رهگیری تحرکات الکترونیکی علیه نهاد‌ها و سازمان‌ها در تل‌آویو در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی اخیرا فاش کرده‌اند که هکر‌های ایرانی ایمیل یک تیپ ذخیره ارتش را هک کرده و به نام وی حملات الکترونیکی علیه سطوح عالی سیاسی و دانشگاهی و ساختار‌های تجاری این رژیم انجام داده‌اند.

اسرائیل به دنبال ایجاد یک گنبد آهنین الکترونیکی است، در حالی که گنبد آهنین نظامی گران قیمت حتی نمی‌تواند موشک‌های حماس را رهگیری کند و در جنگ‌های اخیر ناکارآمدی آن ثابت شده است.

حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های امنیتی و اقتصادی این رژیم نشان داده است که در صورت وقوع جنگ بین تل آویو و محور مقاومت به ویژه فلسطینی‌ها بسیار ضعیف است. حتی با نفوذ به گنبد آهنین، تجهیزات پدافند هوایی و تجهیزات راداری آن، می‌توان به این رژیم ضربه سختی وارد کرد.

این واقعیت که مقامات تل آویو ادعا می‌کنند تنها در سال گذشته ۱۵۰۰ حمله سایبری را خنثی کرده اند و ممکن است در مقابله با هزاران حمله دیگر شکست بخورند، نشان می‌دهد که دولت نفتالی بنت نه تنها در مقابله با این حملات ناکام بوده، بلکه در دوران تصدی او تشدید شده است.

با توجه به موج حملات سایبری علیه سرویس‌های امنیتی و مالی اسرائیل، نگرانی فزاینده‌ای در میان صهیونیست‌ها از احتمال چنین حملاتی به تاسیسات هسته‌ای این رژیم در آینده وجود دارد.

حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های اسرائیل نشان می‌دهد که مقامات آن نیز از این حملات مصون نیستند و حملات هکری در آینده افزایش خواهد یافت تا ضربات سنگینی به این رژیم وارد شود.

حملات الکترونیکی اخیر دو گروه هکری عراقی به زیرساخت‌های اسرائیل حاکی از آن است که همه طرف‌های محور مقاومت در یک جبهه قرار دارند و در صورت فراهم شدن زمینه، از هر سو به رژیم صهیونیستی ضربه خواهند زد.

بازدارندگی سایبری محور مقاومت در برابر اسرائیل

اسرائیل تا همین اواخر قدرت قابل توجهی در زمینه سایبری داشت و با حملات سایبری مانند استاکس نت، تأسیسات و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را خراب کرد.

اکنون محور مقاومت در عرصه سایبری قدرت زیادی پیدا کرده است تا جایی که در برابر صهیونیست‌ها ضعیف نیست، بلکه موج حملات سایبری محور مقاومت بیشتر از طرف صهیونیستی است.

به نوعی محور مقاومت با چنین حملاتی نشان می‌دهد که دوران «بزن و در رو» برای تل‌آویو به پایان رسیده است و اگر صهیونیست‌ها یک ضربه بزنند، دو ضربه خواهند خورد.

به عبارت دیگر، می‌توان گفت محور مقاومت در عرصه سایبری به حد بازدارندگی رسیده است تا جایی که صهیونیست‌ها پس از آن همه جوانب این گونه حملات را در نظر خواهند گرفت تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند.

محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی دست یافته است و بازدارندگی سایبری نیز می‌تواند هزینه‌های تل آویو را افزایش دهد.

اینکه صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند که حزب الله و حماس می‌توانند در صورت وقوع جنگ روزانه هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند، در فضای مجازی نیز صدق می‌کند و محور مقاومت در عرصه سایبری نیز می‌تواند خواب را بر چشمان صهیونیست‌ها حرام کند.

منبع: اسلام تایمز

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی سرویس های امنیتی عرصه سایبری محور مقاومت نشان می دهد رژیم صهیونیست حملات سایبری زیرساخت ها صهیونیست ها سال گذشته موج حملات هسته ای تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

۵۰ صهیونیست نجات‌یافته از عملیات ۷ اکتبر خودکشی کردند ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۴

برخی اطلاعات فاش شده درباره صهیونیست‌های نجات‌یافته از جشنواره موسیقی که هفتم اکتبر گذشته در منطقه النقب، واقع در جنوب فلسطین اشغالی برپا بود، حاکی از سرنوشت تلخ تعداد زیادی از آنهاست.

 براساس اطلاعاتی که یکی از افراد نجات‌یافته به کمیته بررسی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ارائه کرد، نزدیک به ۵۰ تن از نجات‌یافتگان جشنواره موسیقی «نوفا» پس از نجات از عملیات طوفان الاقصی، دست به خودکشی زدند.

به گفته این منبع، تعداد زیادی از این افراد به دلیل وضعیت روانی بدی که داشتند، به بیمارستان منتقل شدند.

یکی دیگر از نجات‌یافتگان این عملیات در کمیته کنست گفت: آزمایش پزشکی انجام دادم، شرایط جسمی بسیار بدی دارم. میانگین خوابم در شبانه‌روز یک تا دو ساعت است و دچار اختلال‌های روانی شده‌ام تا جایی که زمانی که ببینم فردی به من نزدیک می‌شود، احساس خطر می‌کنم و با پلیس تماس می‌گیرم.

به گزارش شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی، او در ادامه گفت: دوستانی دارم که تا این لحظه از تختشان جدا نشدند و در شرایط جسمی بدی هستند. چرا باید به کسی ثابت کنم چه بر سرم آمده و چرا باید آنچه برایم اتفاق افتاده را با جزئیات برای کسی بگویم؟

بسیاری از صهیونیست‌های نجات‌یافته از عملیات برق‌آسای فلسطینیان هفتم اکتبر از این شکایت دارند که شرایط آنها نادیده گرفته شده و آنها به‌عنوان قربانیان این حمله قلمداد نمی‌شوند، برخی از آنها نیز از حمله‌های روانی رنج می‌برند و بسیاری از آنها مجبور شدند برای درمان به روانشناس مراجعه کنند.

همچنین وب‌سایت آی۲۴ گزارش داد، براساس بررسی‌های جدید، ۶۰۰ هزار صهیونیست از هفتم اکتبر منتظر دریافت خدمات روانشناسی هستند. با این حال وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی می‌گوید که هیچ اطلاعات یا آماری در مورد ادعای ۵۰ بازمانده که خودکشی کرده‌ باشند، در دست ندارند.

اسپانیا: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۳

نخست‌وزیر اسپانیا از قصد کشورش برای برداشتن گامی در جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در جریان کنفرانسی مطبوعاتی با لوئیس مونته‌نگرو، همتای پرتغالی خود پس از دیدارشان در مادرید خاطرنشان کرد: کشور فلسطین باید به رسمیت شناخته شود. ما منتظر هفته‌ آتی هستیم و بعد از جلسات رأی‌گیری در سازمان ملل اقدامی اتخاذ می‌کنیم.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، نخست‌وزیر اسپانیا در ادامه افزود جامعه جهانی تاکنون برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین «خیلی دیر» اقدام کرده است.

وی همچنین گفت: اگر موجودیت فلسطین را نپذیرید، نمی‌توانید آن را به رسمیت بشناسید. موضع اسپانیا کاملا واضح است و ما از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین تصریح کرد تنها به رسمیت شناختن فلسطین می‌تواند همزیستی مسالمت‌آمیز را تضمین کند و چرخه خشونت را متوقف کند.

وی همچنین گفت که راهکار تشکیل ۲ دولتی تنها راه تحقق صلح عادلانه و همیشگی است.

پدرو سانچز در پایان خواستار برعهده گرفتن مسؤولیت‌ها و خویشتنداری باتوجه به تشدید تنش‌ها در منطقه شد.

شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۳

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب پنج مورد کشتار و جنایت شد که در نتیجه آن ۴۶ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اضافه کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

بر این اساس ۷۳ درصد از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه، زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه افزود: هنوز اجساد هزاران نفر از شهدا نیز زیر آوار باقی مانده است.

بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۲۷

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزات خود به نوار غزه، ۳۰۰۰ فلسطینی از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و پزشکان را دستگیر کرده‌اند.

 سازمان حقوق بشری المیزان عنوان کرد: اشغالگران صهیونیست ۱۶۵۰ زندانی از اهالی غزه را بر اساس قانون مبارزان غیرقانونی، قانونی که در سال ۲۰۰۲ وضع شد، در زندان‌های اسرائیل با سلب هرگونه کنترل قضایی و تضمین دادرسی عادلانه از بازداشت‌شدگان، حبس کرده است.

این سازمان می‌افزاید: این زندانیان در انزوای کامل از دنیا در زندان‌های نفحه و نقب توزیع می‌شوند زیرا اشغالگران مانع از انتشار اطلاعات در مورد آنها می‌شوند و امکان تعیین وکیل یا هرگونه وکالت را از آنها سلب می‌کنند.

رژیم صهیونیستی همچنین ۳۰۰ زندانی دیگر از جمله ۱۰ کودک را از اهالی غزه برای بررسی پرونده‌های دیگر در زندان‌های عسقلان و عوفر منتقل کرد. همه بازداشت‌شدگان از لحظه دستگیری تا مراکز تحقیقاتی مورد شکنجه و رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌گیرند که کرامت انسانی را نقض می‌کند.

مرکز المیزان از جامعه بین‌المللی خواست که مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عهده بگیرد، مفاد حقوق بین‌الملل را اعمال، از غیرنظامیان به‌ویژه زندانیان حمایت و به جنایات شکنجه پایان دهد.

رژیم صهیونیستی پیشتر چند بازداشتی اهل غزه را آزاد کرده بود. آثار شکنجه بر روی اجساد زندانیان آزاد شده مشهود بود. آن‌ها در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی و یا در خانه‌های ویران شده‌ای که اشغالگران آن‌ را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده‌اند، شکنجه شدند. منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که سربازان رژیم اشغالگر در دوره بازجویی به نیازهای بشردوستانه زندانیان اهمیتی نمی‌دهند و حتی روزها آن‌ها را تشنه نگه می‌دارند.

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از هدف قرار گرفتن یک موضع نظامی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که حمله موشکی از خاک لبنان به یک هدف نظامی در منطقه «الجلیل غربی» در شمال اراضی اشغالی صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی مرج و هونین شلیک شد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان امروز - سه شنبه - از هدف قرار دادن ۶ موضع ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های شرقی و غربی جنوب لبنان خبر داد.

حزب‌الله در بیانیه‌های متعددی اعلام کرد که در بخش شرقی جنوب لبنان، تعدادی عملیات علیه مواضع و محل استقرار ارتش اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین انجام داده به طوریکه تجهیزات جاسوسی را در سایت راداری در منطقه مزارع شبعا و مقر رویسات العلم در تپه‌های کفر شوبا و مقر رادار در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

حزب‌الله در این همچنین اشاره کرده است: در بخش غربی جنوب لبنان پس از رصد دقیق و پیش بینی تحرکات نیروهای ارتش اسرائیل، نیروهای مقاومت اسلامی تعدادی مواد منفجره را در منطقه تل اسماعیل در مجاورت مرز با رژیم اشغالگر کار گذاشتند.

بمباران متقابل حزب‌الله و نیروهای اشغالگر در مرز جنوبی لبنان با گسترش و نوع حملات، علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک با هدف مهار بحران همچنان ادامه دارد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه مناطق شمالی نوار غزه ادامه دارد.

در منطقه تل السلطان واقع در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه یک منزل بمباران شد و در نتیجه آن ۴ شهروند فلسطینی شهید و تعدادی مجروح شدند.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار مناطق مختلف در شهر رفح را بمباران کردند.

اشغالگران همچنین جنوب شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. نظامیان صهیونیست نیز از داخل خودروهای خود نیز به طور گسترده به سمت شهروندان فلسطینی در شرق شهر خان‌یونس تیراندازی کردند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که نیروهای اشغالگر برای ششمین روز متوالی به عملیات زمینی خود در اردوگاه النصیرات ادامه می‌دهند.

منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات نیز بمباران شد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز امروز سه شنبه از درگیری های شدید بین رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال اردوکاه النصیرات خبر داد.

اشغالگران در شهر بیت حانون هم مدارسی را که آوارگان در آن‌ها اسکان دارند، محاصره کردند.

تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم

در حالی که یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو در راستای رسیدن به توافقی برای تبادل اسرا تصمیم گرفته از شدت حملات در غزه بکاهد، رسانه‌های این رژیم مدعی شدند که حماس در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست، آتش‌بسی شش هفته‌ای را خواستار است.

«میکی زوهار» وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی که چهره‌ای نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم است، گفت، «اسرائیل اخیرا به دلیل تمایل کابینه به تحقق توافقی که به امضای قرارداد تبادل اسرا با حماس منجر شود، تصمیم گرفته که از شدت حملات در غزه بکاهد.»

به نوشته روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم»، زوهار پس از جنجالی که در جلسه عمومی پارلمان رژیم صهیونیستی با موضوع عقب‌نشینی نظامیان از خان‌یونس برگزار شد، گفت: «می‌دانید چرا تعداد نظامیان کاهش یافت؟ چون ما می‌خواهیم به توافقی برسیم، نظر شما در این مورد چیست؟ اینگونه بود که کابینه با توجه به اینکه تعدادی ربوده شده بودند، تصمیم گرفت حملات را کاهش دهد، دلیل آن هم این است که ما می‌خواهیم به توافقی برسیم. اگر به توافق نرسیم، به راه‌حل نظامی بازخواهیم گشت.»

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در جلسه کنست با انتقاد از اعضای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به دلیل حضور نیافتن در جلسه بررسی وضعیت خانواده‌های اسرای صهیونیست و شرایط موجود در شمال اراضی اشغالی، گفت: ائتلافی در جلسه عمومی وجود ندارد، تنها مخالفت وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم به نقل از برخی مسوولان کابینه نتانیاهو اعلام کردند این کابینه با پاسخ حماس به پیشنهادی که اخیرا میانجی‌ها به آن ارائه کردند، مخالفت کرده و مدعی شده که حماس در پاسخ خود خواستار برقراری آتش‌بس شش هفته‌ای در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس اعلام کرده حاضر است ۲۰ اسیر صهیونیست را مطابق شروط تبادل در مرحله اول شامل اسرای زنده مانده از زنان، سالمندان و بیماران آزاد کند.

بر اساس گزارش این شبکه عبری، کاهش تعداد اسرای صهیونیستی از ۴۲ به ۲۰ تن که حماس ملزم به آزاد کردن آنها در مرحله اول خواهد شد، به این دلیل است که مابقی اسرا یا زنده نیستند یا حماس با توجه به شرایط دشوار لجستیکی ناشی از حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه از ۱۹۲ روز قبل، به آنها دسترسی ندارد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، حماس بر موضعگیری خود درباره تعداد اسرایی که خواستار آزادی آنهاست از جمله تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد که می‌خواهد قرارداد تبادل شامل آنها هم باشد، تاکید دارد و خواستار آن است که در چارچوب مرحله اول تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ علیه غزه بگیرد.

این رسانه‌های عبری‌زبان درباره بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق مسکونی‌شان و استقرار نظامیان در منطقه محاصره شده نوار غزه، اعلام کردند حماس خواستار بازگشت آوارگان به مناطقشان در سراسر نوار غزه است که از آنجا کوچانده شدند و همچنین می‌خواهد در چارچوب مرحله اول تبادل اسرا، اشغالگران از نوار غزه عقب‌نشینی کنند.

در مقابل برخی منابع نزدیک به حماس بر خلاف آنچه رسانه‌های عبری گزارش دادند، اعلام کردند حماس در پاسخی که شنبه به پیشنهاد آمریکا داد و میانجی‌ها آن را روز دوشنبه ارائه کردند، بر پایبندی خود به چارچوب پیشنهاد شده برای برقراری آتش‌بس در سه مرحله که هر مرحله ۴۲ روزه است، تاکید کرد.

به گفته منابع یاد شده، حماس عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست تا خط تقسیم در تمامی مناطق طی مرحله اول را شرط خود اعلام کرده و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و تضمین آزادی رفت‌وآمد آنها در تمامی مناطق را خواستار شد.

این منابع افزودند، حماس اعلام آتش‌بس دائمی در مرحله دوم پیش از آغاز تبادل اسرا را شرط خود اعلام کرده و خواستار عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست تا بیرون نوار غزه در این مرحله شد.

طبق اظهارات منابع ذکر شده، حماس درباره تبادل اسرا نیز پیشنهاد داد در مقابل هر اسیر غیرنظامی از صهیونیست‌ها ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شود، همچنین این جنبش آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی مقابل هر سرباز زن اسرائیلی را خواستار شد که از این تعداد ۳۰ تن دارای حکم حبس ابد بوده و در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. همینطور حماس لغو تحریم‌های اعمال شده از هفتم اکتبر به بعد بر تمامی اسرای فلسطینی را خواستار شد. علاوه بر اینها حماس خواستار آن شده که مرحله سوم شامل پایبندی به لغو محاصره و آغاز روند بازسازی نوار غزه باشد.

در همین رابطه «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: برقراری آتش‌بس دائمی تنها ضامن حفاظت از مردم ما و توقف حمام‌های خون و کشتارهاست.

عزت الرشق با تاکید بر اینکه هیچگونه انصرافی از عقب‌نشینی کامل و بازگشت آزادانه آوارگان وجود ندارد، گفت: تلاش‌های نتانیاهو و کابینه‌اش برای آزاد کردن اسرا به شدت شکست خورده و هیچ جایگزینی برای قراردادی واقعی با مقاومت وجود ندارد.

این عضو دفتر سیاسی حماسی اظهار کرد: رژیم اشغالگر به دنبال توافق موقتی برای آزاد کردن اسرای خود است تا پس از آن جنگ و نسل‌کشی را ازسربگیرد. پس از گذشت بیش از شش ماه از حملات، رژیم اشغالگر هنوز دستپاچه است و هیچ پیروزی را رقم نزده و نخواهد زد.

او در ادامه نیز تاکید کرد: حمله رژیم اشغالگر به غیرنظامیان و تمامی عناصر زندگی غیرنظامی، نشانه شکست است، نه مقدمه پیروزی. اسرائیل طرد شده و افکار عمومی جهان همسو با مردم و مساله عادلانه ماست.

پیش از این حماس اعلام کرده بود پاسخ خود به پیشنهادی را که روز دوشنبه دریافت کرده، به میانجی‌ها در مصر و قطر داده است. این جنبش با اعلام آمادگی خود برای امضای قراردادی جدی و واقعی برای تبادل اسرا میان دو طرف، بر خواسته‌های خود از جمله برقراری آتش‌بس‌ دائمی، عقب‌نشینی اشغالگران از کل نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطقشان، افزایش کمک‌رسانی‌ها و امدادرسانی‌ها و آغاز بازسازی نوار غزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • حمله ایران به اسرائیل همینه پوشالی این رژیم را برای دومین بار شکست
  • سوختن صهیونیست ها در آتش قهر ملت ها و محور مقاومت
  • تیم سایبری عراقی سیستم هشدار موبایل‌های صهیونیست‌ها را هک کرد
  • فیلم مقابله پدافند ارتش رژیم صهیونیستی با حملات پهپادی ایران