Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:55:53 GMT

دامپروری و طیور مزیت نسبی گیلان در بخش کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۸۰۸۵

دامپروری و طیور مزیت نسبی گیلان در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در سیاه‌اصطلخ رشت در گفتگو با خبرنگاران کشاورزی را یکی از مزیت‌های استان گیلان عنوان و اظهار کرد: در این بخش دامپروری و طیور نیز از مهم‌ترین مزیت‌ها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب انجام شده در بخش کشاورزی به ویژه دامپروری، افزود: باید زنجیره ارزش در بخش تولید مواد لبنی در استان گیلان مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به تعطیلی برخی کارخانه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده نبود شیر مورد نیاز برای تولید مواد لبنی مهم‌ترین علت تعطیلی این کارخانجات است که مقرر شده از استان‌های همجوار تأمین شود.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های نادرست اتخاذ شده در گذشته مبنی بر انتقال دام‌های گیلانی به استان‌های دیگر، تصریح کرد: تفاهم نامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید مجتمع کشت و صنعت و دامپروری امضا شده است.

عباسی با بیان اینکه قرار است ۱۰۰۰ رأس دام شیری به گیلان منتقل شود، گفت: با ایجاد زنجیره ارزش در مجموعه فوق زمینه تولید شیر و گوشت مورد نیاز گیلان و سایر استان‌ها فراهم می‌شود.

وی همچنین به حمایت دولت از تولیدکنندگان به ویژه این مجتمع‌ها اشاره کرد و افزود: با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و تسهیلاتی که در اختیار این مجتمع‌ها قرار می‌گیرد می‌توانیم پتانسیل‌های استان را به شایستگی مورد استفاده قرار دهیم.

رساندن تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی همچون برنج، چای، ابریشم، آبزی‌پروری و سایر محصولات به حداکثر ظرفیت آنها از دیگر مواردی بود که مورد تاکید استاندار گیلان قرار گرفت.

وی همچنین برای فراهم ساختن زیر ساخت‌های لازم در جهت توسعه و شتاب در رفع موانع افزایش تولید این مجموعه، دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 5529008

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی صنعت دامپروری استان گیلان ارزش افزوده بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا ایلام بیرجند کنکور سراسری سانحه تصادف آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه گیلان مقام نخست تولید بچه ماهی خاویاری را در کشور دارد، گفت: با هدف احیای ذخایر ماهیان خاویاری خزر، از اواخر اسفند پارسال تاکنون بیش از ۲ میلیون لارو ماهی خاویاری در ۲ مرکز تکثیرماهیان خاویاری استان تولید شده و پیش بینی می‌شود، یک میلیون و ۵۰۰ هزار لارو به مرحله رهاسازی برسد که این میزان ۵۰ درصد بیشتر از پارسال است.
کورش خلیلی با اشاره به اینکه تعهد شیلات گیلان تولید سالانه یک میلیون بچه ماهی خاویاری است افزود: تلاش متخصصان مراکز بازسازی ماهیان خاویاری افزایش ۵۰ درصدی تولید و تکثیر ماهیان ارزشمند خاویاری در گیلان است.
وی به اهمیت حفظ آبزیان و گونه‌های دریای خزر اضافه کرد: برداشت خاویار و تکثیر این ماهی‌ها به روش میکرو سزارین انجام می‌شود و تلاش شده که بانک ذخایر ماهیان خاویاری حفظ شود.
وی با بیان اینکه گیلان ۳ مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری دارد، افزود: مراکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری گیلان سه گونه فیل ماهی، ازون برون و قره برون را تکثیر و بازسازی می‌کند. 
مدیر کل شیلات گیلان گفت : لارو‌های تولید شده در مصب رودخانه‌های مهم استان به ویژه رودخانه سپیدود و تالاب انزلی رها سازی می‌شود.

دیگر خبرها

  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • توجه ویژه به ظرفیت صادراتی مزیت‌های نسبی استان همدان
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • شالیکاران گیلانی نسبت به دریافت حواله کود، اقدام کنند
  • تأمین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • جهش تولید با تولید قزل آلا در مزارع خاکی گیلان
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • گیلان پیشرو در جهش تولید و تکثیر بچه ماهیان خاویاری
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان
  • سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری سکوی تولید در دانشگاه آزاد کاشمر راه‌اندازی می‌شود