Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@16:34:02 GMT

مرد در طلاق توافقی بیشتر ضرر می کند یا زن؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۸۱۰۵

مرد در طلاق توافقی بیشتر ضرر می کند یا زن؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، این در حالی است که ما شاهد مراجعه متعدد زوجین به دادگاه‌ها برای انجام طلاق توافقی هستیم. از سوی دیگر طبق قانون، زوج‌ها برای جدایی باید دوره‌های مشاوره را بگذرانند اما متاسفانه این مشاوره‌ها اغلب به حفظ نهاد خانواده منجر نمی‌شود و در نتیجه فرآیند ثبت دادخواست طلاق نیز به صورت یکطرفه انجام و طلاق از حالت توافقی خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اگر بانوان از حقوق قانونی خود مطلع باشند هیچ‌گاه به سمت طلاق توافقی نمی‌روند. قانون ابزارهای حمایت مختلف از جمله نفقه، مهریه و تامین مالی را برای زوجه در نظر گرفته و زن می‌تواند با دادخواست تامین از سوی دادگاه پیش از انتقال اموال از سوی شوهر، نسبت به توقیف اموال زوج و تامین مهریه خود اقدام کند.
 این در حالی است که اکثر زنان از این ابزارهای حمایتی اطلاع ندارند و به همین دلیل پس از بروز کوچک‌ترین اختلاف، برای طلاق توافقی و جدایی اقدام می‌کنند و چون روند طلاق توافقی کوتاه است، زوجه ( به طور ویژه ) متضرر می‌شود.

به همین علت نقش مشاوره‌های قبل از طلاق را باید جدی گرفت و برای تقویت آن از سوی نهادهای متولی تلاش صورت گیرد. ارجاع به مشاوره‌های خانواده یکی از راه‌هایی است که ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده آن را برای زوج‌هایی که تصمیم به جدایی دارند در نظر گرفته است. جلسات مشاوره می‌تواند در انصراف زوجین از تصمیم خود بسیار کمک‌کننده باشد. البته این در حالی است که مشاوران از تخصص و همچنین اطلاعات حقوقی لازم بهره‌مند باشند و به جای سوق دادن طلاق به سمت جدایی یکطرفه، افراد را به سوی زندگی مشترک بازگردانند. در نتیجه یکی از راهکارهای عملی برای کاهش آمار طلاق نظارت روی میزان تخصص و عملکرد مشاوران در مراکز مشاوره است.

کد خبر 687736 منبع: جام جم برچسب‌ها خبر مهم جامعه ازدواج - طلاق قانون اساسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم جامعه ازدواج طلاق قانون اساسی طلاق توافقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۲۸ مرکز خرید برنج در استان همچنان از شالیکاران استان برنج‌های باقی مانده از سال‌های پیش را خریداری می‌کنند.

خیریان پور با بیان اینکه برای جلوگیری از واردات بی رویه برنج و رکود بازار برنج داخلی به دستور رئیس جمهور، ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید برنج از برنجکاران اختصاص پیدا کرد، افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که پارسال میان استانداری مازندران و انجمن تامین و وارد کنندگان برنج کشور منعقد شد، مقرر شد بخش زیادی از نیاز کشور به برنج با برنج‌های داخلی تامین شود.

او ادامه داد: اجرای خرید توافقی برنج که با قیمت ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان آغاز شده بود هم اینک به قیمت کیلویی ۹۰ هزار تومان از شالیکاران مازندرانی، درحال انجام است.

واردات یک میلیون و ۸۰۰ هزار تنی برنج در سال ۱۴۰۱ که رکود بازار برنج داخلی را بیش از هر زمان دیگری تشدید کرده بود، موجب شد با پیگیری‌های استاندار مازندران و دستور رئیس جمهور نیاز برخی ارگان‌های داخلی با خرید توافقی برنج ازشالیکاران مازندرانی تامین شود.

مازندران با تولید نزدیک به یک میلیون تن برنج سفید رتبه نخست کشور در تولید این محصول استراتژیک را داراست.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • این قانون دلیل پرگل شدن بازی‌های استقلال و پرسپولیس می‌شود!
  • قانون جدید بازی‌های استقلال و پرسپولیس را پرگل تر خواهد کرد
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • جدایی کلوپ استرس قهرمانی را بیشتر کرده است
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • بازیکن استقلال در آستانه جدایی
  • جدایی توافقی خمس از تراکتور