Web Analytics Made Easy - Statcounter

پور عباس گفت: داوطلبان فقط یک روز کنکور را می بینند، اما کنکور فرایند یک ساله است و فرایند کنکور ۱۴۰۲ از فردا آغاز می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: ۳ فرایند قبل از کنکور، روز کنکور و پس از کنکور مطرح است که تولید سوال قبل از کنکور است که در بانک سوال است و به مرور باید تبدیل به دفترچه آزمون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: ۵ گروه های آموزشی در داخل و خارج مطرح می شود و فرایند طراحی سوال کار سنگینی است که باید در محیط های ایزوله بنشینند و سوالات را با استرس زیاد مطرح کنند.

پورعباس ادامه داد: استخراج سوالات نهایی از منبع و بانو سوالات شامل متخصصان سنجش هستند که بر اساس بودجه بندی سوالات را استخراج کرده و تبدیل به دفترچه کنکور می کنند.

او گفت: دوره چاپ داریم که بسیار سخت است و متخصصان طراحی سوالات کنکور ۶ ماه در قرنطینه اصلی هستند که استخراج از بانک می کنند و سپس آنها را آماده و چاپ و سپس دسته بندی می کنند.


امسال به علت شرایط پیش رو، ۳ پاسخ نامه را توزیع کردیم ۴ و نیم میلیون دفترچه تولید کردیم که نسبت به سال گذشته ۳ و نیم برابر است و باید با نظام هوشمند دسته بندی شوند و سپس روی میز داوطلب قرار بگیرند.


رئیس سازمان سنجش ادامه داد: ۲۹۱۱ مرکز، کنکور را برگزار می کنند و به صورتی طراحی کرده ایم که پس از حرکت به حوزه های کنکور در همان محل دفترچه ها باز خواهند شد و کوچک ترین خطا را هم تحمل نخواهیم کرد.


پورعباس گفت: امسال حدود ۱۲۴ هزار نفر مسئول سنجش درگیر کنکور بودند و فرایند قبل کنکور تا روز امتحان طول می کشد. تا صبح روز کنکور هیچ فردی نمی تواند سوالات کنکور را مشاهده کند.

او افزود: مرحله دوم کنکور، اجرای آزمون است که امسال در ۳ مرحله دروس عمومی، دروس تخصصی و ادامه دروس تخصصی کنکور را برگزار کردیم، اما در تجربی ۴ مرحله بود و وزارت خانه های زیادی مانند وزارتخانه کشور و استاندارها و قوه قضائیه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش پرورش دانشگاه آزاد و وزارت خانه نیرو اورژانس کشور آتش نشانی و ... درگیر کنکور می شوند.

پورعباس تاکید کرد: امسال هوا بسیار گرم بود و وزارت نیرو برق کشور را تامین کرد تا حوزه های کنکور مشکلی نداشته باشند.


او گفت: مرحله سوم کنکور برای داوطلبان تمام شده، اما تازه برای ما شروع شده است و شامل جمع آوری دفترچه های کنکور در شرایط امن است که از امروز در قرنطینه می روند و هم اکنون ۴ و نیم میلیون دفترچه کنکور داریم و طی ۳ هفته گذشته دنبال دستگاه های اسکنر برای حفاظت از کنکور بودیم و هنوز هزینه آن را به فروشنده پرداخت نکرده ایم و پاسخ نامه ها به سرعت تصیح خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزای علم و فناوری آنا، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که ۶۳ درصد از آن‌ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.
 
در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی هم اکنون پنجشنبه ۶ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است. 

گروه علوم ریاضی با حضور ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب کمترین تعداد داوطبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند که ۳۷ درصد زن و ۶۳ درصد آقا هستند. 

۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب در آزمون علوم انسانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که ۶۵ درصد خانم و ۳۵ درصد آقا هستند. 

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی

 گروه آزمایشی علوم ریاضی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

گروه آزمایشی علوم انسانی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۲ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

در اولین روز از نوبت اول کنکور سراسری یعنی صبح امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت، داوطلبان ریاضی و علوم انسانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، عصر امروز رقابت داوطلبان گروه هنر و زبان‌های خارجه آغاز خواهد شد. 

صبح روز فردا، ۷ اردیبهشت نوبت اول کنکور سراسری با رقابت داوطلبان تجربی به پایان می‌رسد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۶۲۴ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ریاضی‌ها و انسانی‌ها استارت کنکور ۱۴۰۳ را زدند 
  • رقابت کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» آغاز شد
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳