Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه شده تاکنون اردوی آماده سازی و دیدارهای دوستانه مناسبی را برای حضور آبرومندانه و قدرتمند در این مسابقات، برگزار نکرده است‌. پس از لغو بازی دوستانه با کانادا در تاریخ ۱۶ خرداد به میزبانی ونکوور و البته دو دیدار تدارکاتی دیگری که قرار بود در این کشور برگزار شود، تیم ملی مجبور شد برای برگزاری اردویی ۱۲ روزه به قطر بود که البته شرایط این اردو و برگزاری تنها یک دیدار دوستانه مقابل تیم نصفه و نیمه الجزایر، سبب شد بازیکنان تیم ملی، رسانه‌ها، کارشناسان، علاقه مندان به فوتبال و حتی دراگان اسکوچیچ انتقادات زیادی از فدراسیون فوتبال مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئولان فدراسیون فوتبال و کادرفنی و مدیریتی تیم ملی کشورمان برای جبران اتفاقات فیفادی قبلی، در روزهای اخیر تلاش زیادی داشته و سعی دارند شرایط برگزاری دو دیدار دوستانه مناسب را در یکی از کشورهای اروپایی در فیفادی آینده فراهم کنند که زمان آن بین روزهای ۲۸ شهریور تا ۵ مهر است.

 حتی بحث برگزاری بازی با اروگوئه در اتریش هم مطرح شده اما هنوز تکلیف این مسابقه و البته کشوری که قرار است اردوی اروپایی شاگردان دراگان اسکوچیچ در آن انجام شود، مشخص و قطعی نشده است.

در این وضعیت سرمربی کروات تیم ملی که این روزها در کشورش مشغول استراحت کردن در کنار خانواده است، ۲۰ شهریور را به عنوان زمان مدنظر خود برای برگزاری اردوی تیمش در فیفادی سپتامبر به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است. این تاریخ هشت روز زودتر از شروع رسمی فیفادی است و با این تفاسیر به نظر نمی‌رسد بسیاری از بازیکنان لژیونر تیم ملی بتوانند از آغاز و حتی با گذشت دست کم پنج روز از شروع این اردو، خود را به کادرفنی معرفی کنند.

از جمع ۳۰ بازیکن حاضر در فهرست تیم ملی برای اردوی قطر، ۱۷ بازیکن در حال حاضر عضو تیم‌های لیگ برتری هستند و ۱۳ بازیکن نیز جزو نفرات لژیونر محسوب می‌شوند. بازیکنانی شاخص و کلیدی مثل حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد، شهاب زاهدی و مهدی قائدی هم جزو بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور هستند که به دلایل مختلف نتوانستند در این اردو شرکت کنند اما شانس زیادی برای حضور در اردوی آتی خواهند داشت. 

هرچند این احتمال هم وجود دارد نفرات لیگ برتری مثل وحید امیری با رهایی از بند مصدومیت و مرتضی پورعلی گنجی با درخشش در هفته‌های ابتدایی فصل آینده به لیست تیم ملی بازگردند و حتی سایر بازیکنان حاضر در لیگ نیز با ارائه نمایشی خوب، بتوانند شانس دعوت 

توسط اسکوچیچ را به دست آورند اما به نظر می‌رسد بار دیگر شاکله اصلی تیم ملی برای دو دیدار دوستانه پیش رو را نیز نفرات لژیونر تشکیل بدهند.

پس از جلسه روز گذشته سهیل مهدی با برخی مدیران، مربیان و سرمربیان تیم‌های لیگ برتری، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ضمن اعلام این موضوع که برنامه های تیم ملی و نظر اسکوچیچ مهم‌تر از برگزاری سوپرجام است، عنوان کرد چ با وجود مهم بودن نظر سرمربی تیم ملی برای در اختیار گرفتن روزهای بیشتر، باید نظر باشگاه‌ها را نیز جلب کرد.

پس از این جلسه افرادی مثل ایمان عالمی، مربی هوادار و تعدادی از مربیان دیگر درخواست کردند برنامه‌ای برای لیگ در نظر گرفته شود که به سود تیم ملی و باشگاه ها باشد. حتی عالمی تاکید کرد اردوی تیم ملی با این وضعیت باشگاه‌ها را دچار مشکل خواهد کرد‌. 

نکته اصلی این است که اگر فدراسیون فوتبال و کمیته مسابقات سازمان لیگ بخواهند طبق همان درخواست اسکوچیچ بازی‌ها را از ۲۰ شهریور برای برگزاری اردوی تیم ملی تعطیل کنند، فرصت برگزاری یک هفته از لیگ برتر قبل از فیفادی از دست می‌رود و این وقفه احتمالا ۲۰ روزه برای مربیان باشگاهی چالش‌هایی را ایجاد خواهد کرد‌.

البته در دوره‌های گذشته نیز کارلوس کی‌روش برای در اختیار گرفتن روزهایی خارج از فیفادی برای آماده سازی شاگردانش قبل از جام جهانی، با تعدادی از مربیان لیگ دچار چالش و حتی تنش شده بود. در حال حاضر نیز اسکوچیچ که روی استفاده از لژیونرها تکیه کرده با این درخواست و تعطیل کردن لیگ هشت روز قبل از آغاز رسمی فیفادی ممکن است با مربیان لیگ دچار چالش شود.

در این میان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید شرایطی را درنظر بگیرند تا با تدوین یک برنامه منسجم، تیم‌های باشگاهی و البته تیم ملی قبل از جام جهانی دچار مشکل نشوند.

ضمن اینکه باید این موضوع را هم در نظر گرفت که برگزاری این اردو حتی در روزهای خارج از فیفادی فرصت مناسبی برای آماده شدن نفرات ملی پوش لیگ برتری است که انتظار می‌رود باشگاه‌ها یا نگاهی ملی‌گرایانه با کادرفنی تیم ملی تعامل لازم را در این زمینه ایجاد کنند.

انتهای پیام /

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال چالش اردوی تیم ملی سازمان لیگ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال لیگ برتری باشگاه ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم صدرنشینی خیبر در لیگ یک

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در جریان هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور برابر میزبانش خوشه طلایی که در قعر جدول مسابقات قرار دارد، به برتری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، هفته بیست و پنجم مسابقات لیگ دسته اول کشور ساعت ۱۹:۱۵ امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با برگزاری دیدار خیبر - خوشه طلایی در ورزشگاه امام رضا مشهد پیگیری AN که خیبر در حالی که در دقیقه ۸۲ ده نفره شد، در نهایت موفق شد با برتری یک بر صفر برابر حریف خود به روند صدرنشینی‌اش ادامه دهد.

تک گل خیبر در این بازی روی یک ضربه ایستگاه توسط حمیدرضا طاهرخانی در دقیقه ۳۸ به ثمر رسید؛ این بازی یک اخراجی نیز در پی داشت و در دقیقه ۸۲ علی عبداله‌زاده بازیکن خیبر از بازی اخراج شد.

خیبر خرم‌آباد با این برد ۵۵ امتیازی شد و با یک بازی کم‌تر هم‌چنان صدرنشین لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور است.

در دیگر بازی حساس هفته بیست و پنجم چادرملو اردکان برابر میزبان خود پارس جنوبی جم با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و با ۵۴ امتیاز همچنان در تعقیب صدرنشین لرستانی لیگ یک است و فجر سپاسی شیراز با ۵۱ و نفت مسجدسلیمان با ۴۹ امتیاز در رده سوم و چهارم جدول رقابت‌ها قرار دارند.

به گزارش ایمنا؛ خیبر خرم‌آباد روز سه شنبه ۲۱ فروردین در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور میهمان نفت و گاز گچساران خواهد بود.

کد خبر 739791

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • مصدومیت‌ها بلای جان پرسپولیس در فیفادی
  • تداوم صدرنشینی خیبر در لیگ یک
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • قلعه نویی: از فیفا و AFC برای اجازه برگزاری بازی در این زمین تعجب می‌کنم/ باز هم از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان