Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:06:50 GMT

پایان اعزام حجاج ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۸۹۵۰

پایان اعزام حجاج ایرانی

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تا شب گذشته حدود ۲۷ هزار زائر ایرانی به خانه خدا اعزام شدند و متوسط تاخیر پروازها روند کاهشی داشته به ۶۱ دقیقه رسیده است.

غلامرضا رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا ساعات پایانی شب گذشته (شنبه ۱۱ تیر ماه) ۲۱ روز از آغاز عملیات پرواز حجاج گذشته است و در این ایام ۱۱۱ پرواز از فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان و همدان  انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تعداد پرواز ۲۷ هزار و ۳۴۹ مسافر با ۴۹۵ هزار و ۱۴۲ کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این آمار بدون محاسبه آمار پروازهای حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است، افزود: پروازهای حج در فرودگاه‌های زاهدان و امام خمینی هنوز به پایان نرسیده و صبح امروز با انجام سه پرواز از زهدان و فرودگاه امام خمینی تمام خواهد شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ۲۹ درصد از پروازهای حج از فرودگاه‌ امام خمینی (ره) و ۷۱ درصد از ۱۷ فرودگاه دیگر انجام شده است، ادامه داد: امروز ۷۸۱ زائر از زاهدان و ۷۸۰ زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) در قالب شش پرواز به عربستان اعزام خواهند شد و با این حساب ۴۰ هزار زائر ایرانی در حج امسال به خانه خدا خواهند رفت. همچنین ۲۳ تیر ماه پرواز بازگشت حج امسال به کشور نیز انجام می‌شود.

رستمیان همه پروازهای حج امسال با مسئولیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر این پروازها حدود ۶۱ دقیقه بوده است که به نسبت سال‌های گذشته این تاخیرها کاهش محسوسی داشته و حتی نسبت به پروازهای روزها و هفته گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد. البته ایده‌آل این است که پروازهای حج  با کمترین زمان تاخیر انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حجاج ایرانی شکایت یا گلایه‌ای را مطرح کرده‌اند و شما در این زمینه چه اقدامی انجام خواهید داد، گفت: تا شب گذشته هیچ شکایت یا گزارشی از نارضایتی زائران دریافت نکردیم و در این روزها به غیر از پرواز اصفهان در ابتدای اعزام حجاج و پرواز مشهد تاخیر چندانی در این پروازها نداشتیم و حجاج ایرانی نسبتا رضایت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروازهای حج حج پروازهای حج امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند از ۱۳ فروردین

احمدی گفت: پرواز‌های این فرودگاه روز‌های دوشنبه و جمعه ساعت ۶ صبح از تهران به سمت فرودگاه سهند حرکت و ساعت ۸ و ۳۰ از این فرودگاه به مهرآباد باز خواهد گشت.

او افزود: پرواز‌های این فرودگاه در زمستان ظهر‌ها انجام می‌شد که در بهار و تابستان به صبح خت تغییر خواهد یافت.

به گفته  وی از زمان شروع مسافرت‌های نوروزی تا هفتم فروردین چهار پرواز رفت و برگشت به فرودگاه سهند انجام شده است.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است.

سالانه بیش از ۶ هزار نفر مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جا به جا می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند از ۱۳ فروردین
  • رکورد پروازهای مسافری فرودگاه خارگ شکسته شد
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • انجام نیمی از پروازهای نوروز از دو فرودگاه مهرآباد و مشهد
  • اعزام و پذیرش ۹۵۰ هزار مسافر در فرودگاه‌های کشور
  • پروازهای رشت از فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد
  • افزایش ۱۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافران از فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی
  • لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول به علت شرایط نامناسب جوی
  • لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول درپی بارندگی
  • جابه‌جایی بیش از ۸۴ هزار مسافر از فرودگاه شیراز