Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@11:09:56 GMT

فعالیت۵۰ مدرسه غیرمجاز شنا در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۹۱۴۰

فعالیت۵۰ مدرسه غیرمجاز شنا در مشهد

در مشهد و برخی شهرهای خراسان رضوی تا حدی این معضل بزرگ و خطرناک شده که حتی صدای مسئولان هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان را درآورده است.
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی با اشاره به افزایش تخلف‌های افراد فاقد صلاحیت در آموزش شنا در مشهد و بعضی دیگر از شهرهای استان به قدس گفت: هرساله با فرا رسیدن فصل گرما اقبال مردم برای حضور در کلاس‌های آموزشی به‌ویژه برای فرزندانشان بیشتر می‌شود به همین دلیل دامنه فعالیت استخرها و مدارس شنا افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجید مشتاق ادامه داد: مربیان زیادی هستند که در امر آموزش شنا به شهروندان فعالیت دارند و تعدادی از آن‌ها مدارک لازم برای فعالیت آموزشی را دارند. اما آنچه موجب نگرانی و خطر در بحث آموزش شده این است که متأسفانه تعداد نفراتی که در فضای مجازی با تبلیغات دروغ اقدام به پذیرش شاگرد می‌کنند روز به روز در حال افزایش است.

وجود ۵۰ تا ۶۰ مدرسه شنای غیرمجاز در مشهد
وی در پاسخ به این پرسش که چه افرادی می‌توانند اقدام به پذیرش شاگرد و آموزش شنا کنند، گفت: آنچه مسلم است مدارس شنای مجوزدار مسئولیت اصلی آموزش شنا را برعهده دارند که این تعداد در مشهد ۱۱مدرسه است؛ یک مدرسه ویژه بانوان و بقیه برای آقایان است. با وجود این، در کمال تعجب در تبلیغات فضای مجازی می‌بینیم علاوه بر مدارس مجوزدار، ۵۰ تا ۶۰ آگهی به عنوان مدرسه شنا در مشهد ثبت شده که هیچ‌کدام از آن‌ها نه جایگاه مشخصی دارند و نه مربیانشان مجوز و مدارک لازم برای فعالیت دارند. در حالی که یک مدرسه شنا ابتدا باید مؤسس و مدیر مشخص داشته و استعلامات لازم برای تأسیس مدرسه شنا را کسب کرده باشد پس از آن مربیانی که قرار است در این مدارس فعالیت کنند حتماً باید مدارک بالای مربیگری را گرفته باشند.
مشتاق بیان کرد: متأسفانه برخی از آن‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند یا مدرک مربیگری ندارند یا با مدرک درجه۳ ادعای مربیگری در تیم ملی را دارند و از آن در تبلیغات گول‌زننده خود استفاده می‌کنند.

به تبلیغات افراد سودجو اعتنا نکنید
رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی گفت: درخواست ما از مردم این است که به تبلیغات اینچنینی اعتماد نکنند و پیش از نام‌نویسی خود یا فرزندانشان در کلاس‌های آموزشی، حتماً استعلام فعالیت فرد و مدرسه شنایی که ادعا شده را از ما بگیرند تا حداقل در صورت وقوع هرگونه اتفاقی بتوانیم آن را از کانال‌های نظارتی پیگیری کنیم. 
وی اظهار کرد: متأسفانه موارد تخلف از طرف افراد سودجو در حوزه آموزش شنا افزایش یافته است. در یکی از این موارد فردی اقدام به نام‌نویسی برای آموزش شنا کرده؛ با اجاره یک شیفت از یک استخر. پس از برگزاری یکی دو جلسه کلاس، بنا به مشکلاتی که با استخر مذکور برایش به وجود آمده فرار می‌کند و به هیچ‌کس بابت این تخلفی که کرده پاسخی نمی‌دهد! پرسش من از افرادی که به اینچنین افرادی اعتماد می‌کنند این است که چطور به این ادعاها در فضای مجازی اعتماد کردند در حالی که راه خیلی ساده‌ای ازجمله استعلام از هیئت شنا یا حداقل اداره کل ورزش و جوانان برای آن‌ها وجود دارد و می‌توانند از مجاز بودن مرکزی که قرار است کلاس آموزشی خود یا فرزندانشان باشد باخبر شوند.

بایدها و نبایدهای بهداشتی استخرها
مشتاق همچنین گفت: براساس قانون استخرها در شیفت بلیت فروشی‌شان اجازه ندارند کلاس آموزشی برگزار کنند و این تخلف است. هر کس به این روش اقدام به برگزاری کلاس آموزشی کرد بی‌تردید فعالیتش غیرقانونی و بدون مجوز است. یادآوری این نکته نیز لازم است هر استخری که محل ورزش یا کلاس آموزشی شنا به حساب می‌آید باید یک مسئول بهداشت مستقر در محل استخر داشته باشد و این مسئول روزی سه نوبت باید از آب نمونه‌برداری کرده و آن را بررسی نماید. همچنین دو بار در ماه نیز باید نمونه آب استخر برای آزمایشگاه ارسال شود و نتیجه این آزمایش‌ها به همراه نرخ‌نامه‌ها در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گیرد تا از بروز بیماری‌های پوستی یا مشکلات بهداشتی برای استفاده‌کنندگان از استخر پیشگیری شود که متأسفانه هیچ‌کدام از مدارس شنای غیرمجاز چنین هزینه‌ای نمی‌کنند و تنها با گرفتن مبالغ قابل توجه نام‌نویسی از متقاضیان، به دنبال کسب درآمدند.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شنا مدرسه شنا مدرسه غیرمجاز کلاس آموزشی آموزش شنا مدرسه شنا هیئت شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه کاره عصمت، الغدیر، ساختمان مرکز مشکلات یادگیری، مدارس خیری ظفرکش، هُدر و سیلاب در شهرستان سلماس به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال  حاضر ۲۵۵ باب مدرسه شامل بر  یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان در حال ساخت است که با تکمیل این تعداد کلاس درس، سرانه فضای آموزشی در استان به ۴ و هشت دهم مترمربع خواهد رسید.

قهرمان رحمانی ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در استان ۴/۲۲ مترمربع و در کل کشور ۵/۲۲ مترمربع می‌باشد که در مقایسه با میانگین کشوری یک مترمربع تفاوت دارد که انشالله رفع خواهد شد.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری برای توسعه و احداث مدرسه در استان یک هزار ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا پایان امسال بیش از ۵۰۰ کلاس درس از آنها تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برای تکمیل مدارس در دست احداث استان علاوه بر اعتبارات سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز در خواست شده است که در صورت تخصیص آن امسال ساخت یکصد کلاس درس دیگر به پایان خواهد رسید.

در حال حاضر ۱۰ مدرسه در شهرستان سلماس در دست احداث می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد