Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نبود موارد وبا و آبله میمون در استان اصفهان، گفت: روند ابتلای قطعی به کرونا در ۱۱۰ کشور جهان افزایش داشته و در ایران هم به تدریج درحال افزایش است به طوری که در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا، به تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزوده شده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه طبق آمارها روند ابتلای قطعی به کرونا در ۱۱۰ کشور جهان افزایش داشته است، اظهار کرد: این آمار در ایران هم به تدریج در حال افزایش است به طوری که در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، به تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش شهرهای با وضعیت آبی در استان اصفهان

وی درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان با شناسایی موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا، تصریح کرد: همچنان بیماری کرونا در استان روند افزایشی دارد و در رنگ‌بندی اعلام شده جدید نیز که تنها پنج شهرستان در وضعیت زرد به سر می‌بردند اکنون تعداد آنها به ۹ شهرستان رشد داشته و به نسبت از شهرهای با وضعیت آبی‌ها کاسته شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، از ۳۱۱ مورد آزمایش ۵۸ نمونه مثبت اعلام شده است، افزود: برطبق این آمار نمونه تست افراد مبتلا به کرونا در استان اصفهان روند افزایشی داشته است که با تداوم شناسایی موارد مثبت ابتلاء، رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

وی در خصوص میزان موارد فوتی ناشی از کرونا در استان اصفهان، گفت: خوشبختانه طی دو هفته آمار فوتی‌ها در استان تقریباً صفر بوده است و تنها یک مورد مشکوک اعلام شده بود، اما تعداد افراد مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ نفر متغیر بوده است.

ماسک زدن در فضاهای عمومی سربسته الزامی است

عقدک با ابزار تأسف از شناسایی ۵۸ مورد مثبت ابتلای قطعی به کرونا طی یک هفته اخیر در استان اصفهان، اظهار کرد: ابتلای این تعداد افراد طی این مدت تقریباً بالاترین تعداد شناخته شده است.

وی درباره لزوم تداوم استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و عمومی، خاطرنشان کرد: برطبق تصمیم ستاد، در شهرهای زرد و آبی الزام استفاده از ماسک در فضای باز برداشته شده است اما اکنون با افزایش شناسایی موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا باید تمام پروتکل‌های بهداشتی در تمام مکان‌های بسته و پرخطر رعایت شود.

بیماری وبا و آبله میمون در استان شناسایی نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره وضعیت روند بیماری آبله میمون، تاکید کرد: مورد ابتلاء به آبله‌میمون نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور نیز گزارش نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بیماری وبا در استان اصفهان، اظهار کرد: گزارش ثبت شده مبنی بر ابتلاء به بیماری وبا در استان وجود ندارد، این بیماری در کردستان عراق شایع شده است و در کشور ما هم تنها در شهر مریوان از توابع استان کردستان این بیماری شناسایی شده است.

کد خبر 585477

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی علوم پزشکی استان اصفهان روند افزایشی بیماری کرونا وضعیت کرونا در اصفهان روند افزایشی کرونا در جهان دستورالعمل جدید استفاده از ماسک رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل درمانی کرونا در ایران کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی سال شیوع وبا در ایران شیوع وبا شیوع وبا در ایران آبله میمونی گسترش آبله میمون درمان آبله میمون علائم آبله میمون وضعیت بیمارستان های ایران در کرونا وضعیت سویه های جدید کرونا در ایران افزایش سویه های جدید کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابتلای قطعی به کرونا شهرهای با وضعیت استان اصفهان آبله میمون رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان

به گزارش خبرنگار مهر، برخی بیماری‌ها هستند که در هر فصل از سال، بیشتر شایع می‌شوند و از همین رو، به بیماری‌های فصل مشهور می‌شوند. مثل حساسیت‌های فصلی بهار که اغلب شدت می‌یابد و شاید نیاز به پزشک و درمان هم نداشته باشد. اما، برخی از بیماری‌ها هستند که لازم است حتماً نزد پزشک رفته و درمان شود. زیرا، می‌تواند با عارضه‌های طولانی مدت و خطرناک همراه باشد.

حساسیت‌های بهاری

ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به حساسیت‌های فصل بهار اشاره کرد و گفت: حساسیت‌های فصلی در بهار، با علائمی همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا خودنمایی می‌کند.

وی افزود: عطسه، سرفه، خارش، کهیر و…، از علائم اولیه سرماخوردگی در فصل بهار است. البته برای آن دسته از افرادی که زمینه بیماری‌های ریوی و سابقه برونشیت و آسم دارند، این علائم با تنگی تنفس و سرفه‌های شدید همراه است.

خسرونیا با عنوان این مطلب که در فصل بهار شاهد شیوع آلرژی هستیم، ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت هستند، می‌بایست نکات بهداشتی را بیش از دیگران رعایت کنند. به طوری که اگر گل و گلدان در آپارتمان دارند، آنها را در فضای باز نگهداری کنند و اگر حیوان خانگی دارند، از آنها فاصله بگیرند.

افزایش آبله مرغان در بهار

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به اینکه احتمال ابتلاء به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، گفت: عامل ابتلاء به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد.

وی افزود: در گذشته این بیماری مخصوص کودکان بود اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلاء به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است، خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلاء افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدیدتر است.

مردانی یادآور شد: جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره حاد این بیماری هفت روز است، تاکید کرد: در برخی افراد، بهبود بین دو تا سه هفته نیز ادامه دار است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیردار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

آلرژی فصل بهار

بهار فصلی است که آلرژن‌ها در محیط بیشتر از هر زمان دیگری قرار گرفتند. آلرژن‌ها بزرگ‌ترین تحریک کننده بدن هستند که از گیاهان و خاک آزاد می‌شوند و باعث ایجاد عطسه و سرفه خواهند شد. البته نباید آن را با سرماخوردگی اشتباه گرفت. آلرژی‌ها خود به خود برطرف می‌گردند اما هر زمان که فرد با ماده آلرژن برخورد کند، دوباره آلرژی تحریک می‌شود.

کد خبر 6078214 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • بیماری‌های شایع فصل بهار
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • ۳ بیماری شایع فصل بهار
  • افزایش ابر در آسمان خراسان جنوبی/ روند دما افزایشی است
  • بیماری‌های شایع فصل بهار/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان
  • آبله مرغان بیماری مسری که در فصل بهار شایع‌ تر است
  • آبله مرغان بیماری مسری که در فصل بهار شایع‌تر است
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید