Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: ما از مذاکرات ایران و عربستان استقبال می کنیم، مشروط به اینکه یک تغییر رویکرد از عربستان ببینیم و دستگاه دیپلماسی ما هم بر مبنای منافع ملی این موضوع را دنبال کند.

«ابراهیم عزیزی» نماینده مردم کرمانشاه و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و سفر های اخیر سران کشور ها همسایه به ایران گفت: از شاخص ها و ویژگی های دولت انقلابی و مردمی، تحرک و پویایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دولت سیزدهم این انتظار را داشتیم که در حوزه دیپلماسی فعال و پویا و بروز باشد که الحمدالله در این یکسال که از عمر پربرکت دولت سیزدهم گذشته، شاهد همین روحیه و  تلاش و اقدامات خوب و برجسته هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از اولویت های ما در مجلس سیزدهم همکاری و تعامل بیشتر و گسترده تر و حساب شده تر با کشورهای همسایه بود، الحمدالله در همین مدت کم شاهد حضور روسای جمهور کشورهای همسایه و وزرای امور خارجه و حضور در نشست ها و در واقع در سازمان های بین المللی و منطقه ای بودیم که نشان دهنده این است دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی، مسیر را درست طی می کند و با برنامه حرکت می کند که این نشان دهنده این است جمهوری اسلامی در واقع به عنوان یک ظرفیت بی نظیر در منطقه و فصل مشترکی که با دولت های منطقه ای دارد مورد تاکید و توجه قرار می دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این جمله که وزارت امور خارجه انتظار مجلس را محقق کرده است خاطر نشان کرد: عراق یکی از کشورهای مهم منطقه و از همسایگان با سابقه ایران است،  روابط اقتصادی  ایران و عراق نیازمند توسعه و تعمیق بیشتر است. اربعین حسینی را در پیش داریم باید حتما با دولت عراق مسائلی که هست را حل و فصل کنیم. مسائل منطقه ای و موضوعات گوناگون امروز فصل مشترک ایران و عراق است و سفری که آقای الکاظمی به تهران داشت، می تواند به توافقات و اجرایی شدن آن سرعت ببخشد.

وی در رابطه با مذاکرات ایران و عربستان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از یک منطق نظام فکری و پسندیده بهره مند است و از مذاکره هیچ  گونه روی گردانی ندارد. ایران همیشه اهل مذاکره است و همیشه از مذاکره استقبال کرده است. اما مذاکره صرفا برای مذاکره را هم پسندیده نمی دانیم و مذاکره باید حتما منتج به نتیجه شود. در گذشته با کشور عربستان نشست ها و جلساتی را داشتیم و اگر این مذاکرات و نشست ها مبتنی بر منافع ملی باشد و عربستان هم تغییر موضع بدهد و از برخی رفتار و گفتمانی که سزاوار کشورهای منطقه و امنیت منطقه ای نیست، دست بردارد و آمادگی داشته باشد در مذاکرات با حسن نیت حضور پیدا کند می تواند منشاء خیر باشد. 

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: دیپلماسی، میدان بسته ای نیست و مانعی ندارد که آقای الکاظمی به ایران می آید در مورد مذاکرات ایران و عربستان هم صحبت کند. در میدان دیپلماسی فضا و زمان و زمینه برای اظهار نظر فراهم است، ما استقبال می کنیم، منتها مشروط به اینکه یک تغییر رویکرد از عربستان ببینیم و دستگاه دیپلماسی ما هم بر مبنای منافع ملی این موضوع را دنبال کند.

وی در پایان افزود: ایران و عربستان چند دور مذاکره داشته اند، اما چون منجر به نتایجی نشد و شاهد برخی رفتارهایی بودیم که سزاوار نبود، مذاکرات در مدت زمانی متوقف شد. ممکن است دوباره از سر گرفته شود و با آن رویکرد قابل قبول است.

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران ایران و عربستان عربستان کمیسیون امنیت ملی ایران و عربستان دولت سیزدهم منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم