Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: ادعای اسرائیل درباره سرنگونی سه پهپاد حزب الله، گزارش وزارت دفاع روسیه از حمله جنگنده های اسرائیلی به طرطوس سوریه، حمله موشکی به پایگاه ترکیه در شمال سوریه، گزارش سفارت ایران در باکو درباره تحولات مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و درخواست داعش برای حمله به زندان‌ها در عربستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای اسرائیل درباره سرنگونی سه پهپاد حزب الله

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه مدعی شد که سه پهپاد حزب‌الله را که به سوی سکوی گازی «کاریش» در شرق دریای مدیترانه در حرکت بوده‌اند را سرنگون کرده است.

یک منبع صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت که نیروی هوایی و دریایی این رژیم به رهگیری و سرنگونی این پهپادها پرداخته‌اند.

بر اساس گفته این منبع، پهپادهایی که حزب‌الله به این منطقه گسیل داشته، غیرمسلح بوده‌اند.

میدان گازی کاریش مورد مناقشه لبنان و رژیم صهیونیستی است. دو روز پیش دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه تجاوز کرده و یکی از آن‌ها نیز از این خط به اندازه چند مایل عبور کرد.

تل آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب‌های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است. 15 خرداد گذشته نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد.

از سوی دیگر، برخی منابع در یونیفل به روزنامه الاخبار اعلام کردند که کشتی‌های جنگی آمریکا به میدان کاریش رسیده‌اند و اقداماتی را برای محافظت از سکوی شناور در این میدان انجام داده‌اند.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. در ماه می گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

گزارش وزارت دفاع روسیه از حمله جنگنده های اسرائیلی به طرطوس سوریه

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ رژیم صهیونیستی عامل حمله روز قبل به سوریه بودند.

معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت صبح شنبه هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به اهدافی در شهر بندری طرطوس حمله کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در این بیانیه توضیح داده شده است: «در تاریخ دوم جولای، از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۶:۳۶، چهار جنگنده تاکتیکی اف-۱۶ اسرائیل از شرق دریای مدیترانه با چهار موشک هدایت شونده به اهدافی در استان طرطوس سوریه حمله کردند».

پیش از این خبرگزاری سانا گزارش داده بود که این حمله به مجروح شدن دو غیرنظامی از جمله یک زن منجر شد و خسارت مالی نیز بر جا گذاشت.

حمله موشکی به پایگاه ترکیه در شمال سوریه

شاهدان عینی بعد از ظهر روز شنبه خبر دادند که پایگاه نظامی متعلق به نیروهای ترکیه در شمال استان دهوک در منطقه کردستان عراق هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از این افراد گزارش داد، این پایگاه که در منطقه «شیلادزی» در استان دهوک قرار دارد، مورد حمله راکت قرار گرفته و در نتیجه ستونهایی از دود به هواخاسته است.

این در حالی است که هنوز آماری از تلفات جانی و خسارات مادی این پایگاه منتشر نشده است. شفق خبر داد که عناصر پ.ک.ک عامل این حمله هستند و دستکم سه راکت به سمت آن شلیک شده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه هم بعد از ظهر روز شنبه خبر داد که دو نفر از نیروهای امنیتی این کشور در عراق کشته شدند. این نهاد ترکیه‌ای خبر داد که این نظامیان در جریان حملاتی کشته شدند که عناصر «پ.ک.ک» انجام دادند.

در همین راستا، منابع عراقی اواخر خرداد ماه گذشته از حمله پهپادی ترکیه در اقلیم کردستان عراق در استان سلیمانیه خبر دادند. در این حمله که در منطقه «سایلو کلار» انجام شد، یک خودرو منهدم گردید.

در جریان این حمله، چهار نفر از اعضای گروهک پ.ک.ک که سوار بر خودرو بودند کشته شدند و جسد آن‌ها به بیمارستان منتقل شد. یک نفر نیز بر اثر انفجار خودرو زخمی شده است.

گزارش سفارت ایران در باکو درباره تحولات مرزی ایران و جمهوری آذربایجان

به دنبال انتشار اخباری در زمینه بسته بودن مرزهای ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان این اخبار را رد کرد و آن‌ها «جعلی» خواند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت ایران در باکو در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه باز است.

این سفارتخانه به ویژه تاکید کرد که تمام مرزهای ایران بر روی شهروندان جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان باز هستند. پیشتر گزارش شده بود که مرزهای ایران بر روی گردشگران کشور همسایه جمهوری آذربایجان به دلیل شیوع کرونا بسته شده است.

در رویدادی مرتبط با تحولات تهران و باکو، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران و برای نخستین بار در دولت سیزدهم بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی قرار است در این سفر ضمن رایزنی باوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات کشورمان از جمله آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

درخواست داعش برای حمله به زندان‌ها در عربستان

گروه تروریستی داعش خواستار حمله به زندان‌ها در عربستان سعودی شد.

به گزارش "عنب بلدی"، گروه تروریستی داعش با انتشار یادداشتی بلند در سرمقاله رسانه رسمی خود (نشریه النبأ) به حمله به زندان‌ها در عربستان سعودی به دلیل شکنجه زندانیان دعوت کرد.

در این یادداشت آمده است: "مسلمانان در سرزمین حرمین شریفین باید بدانند که برادران‌شان در زندان‌های آل سلول منتظر کمک آنها هستند تا آنها را از عذاب اسارت رها کنند".

داعش در این یادداشت به متون دینی مختلف که به جنگ برای آزاد کردن اسرا تشویق می‌کنند استناد کرده است.

داعش در ادامه به یکی از عملیات‌هایی که پیشتر توسط عناصر این گروه در عربستان انجام شده بود اشاره کرد؛ عملیاتی که طی آن یک عامل کمربند انتحاری خود را در مقابل یک زندان در عربستان منفجر کرد.

این نخستین باری نیست که داعش به حمله به زندان‌ها در عربستان تحریک می‌کند و پیش‌ از این نیز ابوبکر البغدادی، سرکرده اسبق این گروه خواستار چنین اقدامی شده بود.

این درخواست پس از آن صورت گرفت که وزارت کشور عربستان ششم مه ۲۰۱۴ از دستگیری یک تیم ۶۲ نفره مرتبط با داعش خبر داد که قصد طراحی حمله در داخل عربستان را داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین عربستان اسرائیل حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور حمله به زندان ها در عربستان سفارت ایران در باکو سه پهپاد حزب الله جمهوری آذربایجان وزارت دفاع روسیه رژیم صهیونیستی ترکیه در شمال ایران بر روی طرطوس سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی «القسام» از خاک لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس امروز (یکشنبه) از هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی از خاک لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری شهاب، در بیانیه گردان‌های القسام در این باره آمده است: گردان‌های القسام از جنوب لبنان پادگان نظامی «شومیرا» در غرب «الجلیل علیا» در شمال فلسطین اشغالی را با ۲۰ موشک «گراد» هدف قرار داد.

طبق بیانیه مزبور، این حمله در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری انجام شد.

کد خبر 746709

دیگر خبرها

  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • نگرانی صهیونیست‌ها بعد از سرنگونی پهپاد هرمس توسط حزب‌الله
  • حمله موشکی «القسام» از خاک لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است