Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: ۱۵ سال از زمان آغاز پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز می‌گذرد ولی این پروژه هنوز در پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ درصد گیر کرده و به نظر می‌رسد بدون اختصاص اعتبارات مورد نیاز، نباید فعلاً انتظار تکمیل آن را داشت.

دولت‌های مختلف وعده تکمیل این پروژه را داده‌اند ولی هنوز به ثمر ننشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر، باز هم وعده تکمیل این پروژه از سوی دولت داده شد ولی هنوز خبری از تحقق مصوبات نیست.

یکی از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای تأمین مالی این پروژه مهم و اثرگذار، تهاتر نفت است که در سفر دولت به استان‌های بوشهر و فارس نیز مصوب شده است و ۲۰۰ میلیون دلار برای استان بوشهر و ۲۰۰ میلیون دلار برای استان فارس تصویب شد.

تحقق تهاتر نفت اگرچه همه نیازهای مالی پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز را تأمین نخواهد کرد ولی می‌تواند نقش مؤثری در سرعت بخشیدن به این پروژه داشته باشد.

اتصال بوشهر به راه‌آهن سراسری برای کل کشور منفعت دارد و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه صادرات و واردات از بندر بوشهر باشد و همچنین مسیر راه‌آهن سراسری کشور را اقتصادی‌تر کند.

تکمیل راه آهن بوشهر - شیراز ضروری است

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اتصال استان بوشهر به خط ریل سراسری یک خواسته بحق و قدیمی است که تلاش ویژه‌ای در این راستا داریم.

عبدالکریم جمیری به پیگیری‌های مستمر در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: تلاش داریم که با استفاده مناسب از همه ظرفیت‌ها زمینه را برای تکمیل پروژه و سرعت‌بخشیدن به آن فراهم سازیم.

وی با اشاره به دیدار خود با جواد اوجی وزیر نفت خاطرنشان کرد: یکی از محورهای نشست بحث و بررسی با جواد اوجی وزیر نفت تکمیل پروژه مهم راه آهن بوشهر به شیراز بود.

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نشست مطالعات اولیه برای شناسایی و هماهنگی منبع تهاتر نفتی مورد تاکید قرار گرفت که امیدواریم به زودی آغاز شود.

توافق اولیه برای تهاتر نفت

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به بوشهر، بهره گیری از ظرفیت تهاتر نفتی برای تأمین اعتبار مورد نیاز آن وعده داد و به دنبال آن نشست‌هایی نیز برگزار شد اما به دلایلی این جلسه‌ها متوقف مانده است.

جمیری تاکید کرد: یکی از این دلایل لزوم شناسایی و هماهنگی منبعی بود که بتواند در این میدان حضور یابد و این اعتبار را تقبل کند که مجری طرح برای این اقدام اعلام آمادگی کرد تا بزودی مطالعات در این زمینه آغاز شود.

وی اضافه کرد: پس از آن با موافقتی که وزارت نفت در این ارتباط خواهد داشت و مقدماتی که در نشست روزهای گذشته با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه فراهم شد، فرایند اجرایی این پروژه حیاتی ادامه می‌یابد.

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست‌ها برای حل مساله تأمین اعتبار پروژه راه آهن بوشهر بسیار مهم بود تا بتوانیم این مساله را حل شده ببینیم.

پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز در دولت نهم کلید خورد اما چنان کند پیش رفت که انتظار برای تکمیل آن حالا ۱۴ ساله شده و با این همه پیشرفت فیزیکی کمی را تجربه کرده است.

راه‌آهن شیراز - بوشهر دارای ۴۵۰ کیلومتر طول است که در ۱۱ قطعه تعریف شده است و طی سال‌های گذشته به خاطر عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز روند کندی داشته است.

از این ۱۱ قطعه، دو قطعه از سمت شیراز به طول ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه ۱۱ که به بوشهر متصل می‌شود، به طول ۴۰ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دو قطعه سخت این مسیر ریلی در استان بوشهر به طول ۲۵ کیلومتر قرار دارد. در این قطعه مسیر ۵.۵ کیلومتر پل و تونل وجود دارد و مسیر شرایط توپوگرافی بسیار سختی را دارد.

این قطعه از پروژه، ۱۰ تونل و ۹ دستگاه پل خاص دارد که موجب شده است که این ۲۵ کیلومتر از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

کد خبر 5529128

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالکریم جمیری جواد اوجی بوشهر وزارت نفت بندر بوشهر شیراز راه آهن شیراز بوشهر بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی کنکور مشهد ایلام آمار کرونا بیرجند کنکور سراسری سنندج پروژه راه آهن بوشهر پیشرفت فیزیکی استان بوشهر تهاتر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

به گزارش "ورزش سه"، با رسمی شدن مالکیت کنسرسیوم بانکی بر باشگاه پرسپولیس حالا همه نگاه‌ها به تصمیمات این کنسرسیوم و در رأس آن بانک شهر خواهد بود که به نظر می‌رسد عملا مدیریت این باشگاه را در دست خواهد گرفت.

بانک شهر در رأس این کنسرسیوم بانکی با بیشترین سهامی که در اختیار گرفته قرار است پرسپولیس را اداره کند و در آینده‌ای نه چندان دور بیشترین نماینده را در هیئت مدیره و تیم مدیریتی باشگاه پرسپولیس خواهد داشت.

اما بانک شهر در شرایطی مالک عمده باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید که به نوعی مهمترین طلبکار از این باشگاه هم هست. باشگاه پرسپولیس طی دو سال گذشته وام‌های کلانی از این بانک دریافت کرده و به خاطر ارتباط خوب و مثبت مدیران باشگاه با این بانک توانسته بخش عمده‌ای از مشکلاتش را با این وام‌ها رفع و رجوع کند.

طبق گزارش مالی منتهی به 30 آذرماه سال 1401 باشگاه پرسپولیس حدود 200 میلیارد تومان از این بانک وام گرفته بوده که بخشی از آن تسهیلات ارزی و بقیه ریالی بوده است. در عین حال طبق همان گزارش 42.4 میلیارد تومان از این وام‌ها شامل جریمه شده بود.

همچنین باشگاه پرسپولیس طبق اطلاعات منتشر شده در سایت کدال پنج فقره از بانک شهر وام گرفته که مجموع آن 7.3 میلیارد تومان بوده اما نزدیک به 29 میلیارد تومان جریمه شده است.

با این وجود یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گوید تمام وام‌هایی که باشگاه پرسپولیس از بانک شهر گرفته بود در حال تسویه است و با توجه به سپرده‌ای که این باشگاه در بانک فوق داشته از محل سود سپرده پرداخت شده و جریمه‌ای هم شامل حال باشگاه نشده است اما تنها بازپرداخت آن تسهیلات ارزی مانده که به صورت قرض الحسنه بوده است.

از سوی دیگر هم باشگاه پرسپولیس هم استقلال وام بلند مدت 2.5 میلیون دلاری از بانک شهر دریافت کرده‌اند که ماجرای این وام جداست.

با این حساب باشگاه پرسپولیس به بزرگترین طلبکار خود رسیده است و مدیران باشگاه باید خوشحال باشند که طلب‌های باقیمانده با بخشی از درآمدهای حاصله این باشگاه تهاتر خواهد شد و نگرانی جدی‌ای بابت بازپرداخت اقساط بعدی یا تعویق بازپرداخت وام و جرایم احتمالی ندارند.

در گام اول شاید با توافق و همکاری بانک مرکزی پرسپولیس به پاداش عظیم 3.5 میلیون دلاری خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا که مدت‌هاست بلوکه شده ودستیابی به آن دشوار است، دست یابد و بخش عمده‌ای از بدهی‌هایش به بانک شهر را تهاتر کند. در واقع باشگاه پرسپولیس می‌تواند به این درآمد 3.5 میلیون دلاری خود در ای‌اف‌سی به عنوان یک پشتوانه برای وام بلندمدت خود از بانک شهر حساب کند و اینگونه نیست که وام بلندمدتش پشتوانه مناسبی نداشته باشد و در صورت نیاز با دریافت مطالبات خود از ای‌ف‌سی وام کلان و طولانی مدت خود از بانک شهر را نیز تهاتر خواهد کرد.

البته باشگاه پرسپولیس وام‌های دیگری از بانک‌های ملی و صندوق کارآفرینی امید هم گرفته بوده که یکی از مدیران این باشگاه می‌گوید آنها نیز در حال بازپرداخت شدن است.

دیگر خبرها

  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • دوازده برابر شدن ظرفیت فعال ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر