Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۵۸ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۵۷ تن کیلومتر بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه حمل شده است که این میزان بار خالص حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: میزان بار تجمیعی حمل شده در بخش بین المللی اعم از واردات، صادرات و ترانزیت راه آهن منطقه آذربایجان در سه ماهه سال جاری ۲۰۲ هزار تن است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی، میزان بار ترانزیت شده در سه ماه اول سال جاری در این منطقه را ۵۷ هزار و ۷۲۲ تن بار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین اعلام کرد: در این مدت از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان ۵۹۲ هزار و ۲۸۰ مسافر جابجا شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۱۶ برابر (۱۱۶ درصد) افزایش یافته است ب.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافر جابجا شده در سه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۴ هزار و ۷۷۹ مسافر بود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه در این مدت شامل ۴۵۸ هزار و ۶۷۰ مسافر بین شهری و ۱۳۳ هزار و ۶۱۰ مسافر حومه ای است.

قربانی، افزود: تعداد مسافران بین شهری و حومه ای جابجا شده در سه ماه اول سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۳ و ۴۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها حمل و نقل ریلی آذربایجان شرقی تبریز توسعه صادرات اداره کل راه آهن آذربایجان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی آذربایجان شرقی تبریز حمل و نقل ریلی آذربایجان شرقی تبریز توسعه صادرات اداره کل راه آهن آذربایجان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته طریق ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان منطقه آذربایجان درصد افزایش جابجا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟