Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اردشیر رستمی فرماندار پاوه در نشست قرارگاه عملیاتی آبرسانی استان کرمانشاه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل مرتبط برگزار شد با اشاره به شرایط بحرانی  شهرستان پاوه به لحاظ تنش آبی، اظهار کرد: هم اکنون شهر بانه وره و ۱۲ روستای شهرستان به دلیل نبود آب شرب، نیاز مبرم به آبرسانی سیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای انجام این مهم نیاز به تامین تانکر آبرسانی به میزان کافی است. تأمین آب شرب پایدار برای شهر بانه‌وره و روستاهای نیازمند آب از اولویت‌های این فرمانداری و امور آب و فاضلاب استان است که برای اجرا و عملیاتی شدن آن در آینده‌ای نزدیک برنامه تدوین شده است.

 فرماندار پاوه تصریح کرد: با توجه به کاهش دبی آب چشمه‌های تامین آب شرب روستاهای شهرستان و به منظور سلامت آب ضرورت دارد مرکز بهداشت و امور آب و فاضلاب به‌صورت مستمر بر کلرزنی آب  چشمه‌ها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه خدمات آب و فاضلاب باید شامل تمام نقاط شهری و روستایی شود، بر  تحت پوشش قرار گرفتن تعدادی از روستاهای شهرستان از جمله نروی، کینه،  نجار، کمدره و تین که اعلام آمادگی کردهاند توسط امور آب و فاضلاب تاکید کرد و خواستار تسریع در این زمینه شد.

رستمی با اشاره به اهمیت و ضرورت تحویل پروژه آب هانی کوان به آب و فاضلاب، گفت: در این نشست مقرر شد آب منطقه‌ای هفته آینده نسبت به اتمام و تکمیل پروژه و تحویل آن به آب و فاضلاب اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل و تحویل پروژه هانی‌کوان بلافاصله آب و فاضلاب باید بر اساس برنامه نسبت به تامین آب شرب پایدار محله‌های درویسان و چورژی اقدام کند.

فرماندار پاوه با انتقاد شدید از نحوه تامین آب شرب دو منطقه پر جمعیت شهر (درویسان و چورژی، نسمه و سرکران )، این وضعیت را نامناسب عنوان کرد و گفت: مردم این مناطق در شبانه روز ۱۲ ساعت آب شرب ندارند.

وی با اظهار نگرانی عمیق از وضعیت آب شرب این دو نقطه شهر، افزود: به محض تحویل پروژه هانی کوان به آب و فاضلاب برای رفع مشکل دوریسان، چورژی و نسمه و سرکران نیاز به اجرای سه کیلومتری انتقال است که ان‌شاءالله با اجرای آن آب شرب پایدار مردم دوریسان و چورژی، نسمه و سرکران نیز تامین خواهد شد.

رستمی تصریح کرد: نظر به اینکه اجرای خط انتقال زمان‌بر خواهد بود باید به بهترین نحو آبرسانی صورت بگیرید.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس فرماندار پاوه اردشیر رستمی آب شرب 12 ساعت پروژه آب هانی کوان آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های بسیار مهمی در حوزه آب استان بوشهر در دست اجرا است که تکمیل این طرح‌ها با جدیت در دستور کار است.

وی از اجرای خط انتقال آب از سد شهدای تنگ‌ارم خبر داد و بیان کرد: خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان در آستانه فصل گرما به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر حل مشکلات آبرسانی روستاهای دشتستان را از ویژگی‌های خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم به دهرود دانست و گفت: با احداث این خط انتقال به طول ۳۴ کیلومتر از سد شهدای تنگ ارم به شهر و روستاهای انتهایی بخش ارم روستاهای دهرود علیا و سفلی مشکل آبرسانی این مناطق برطرف شد.

وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی ارم دهرود شهر تنگ ارم و ۶ روستا سه هزار و ۵۰۰ خانوار بخش ارم دشتستان را تحت پوشش قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر انشعاب آب شهر تنگ ارم و ۲ روستا به این خط آبرسانی متصل شده است.

لزوم توجه به مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان یکی از پروژه‌های شاخص شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

عالی، منبع تأمین آب این مجتمع آبرسانی را سد شهدای تنگ ارم دانست و گفت: خط انتقال این سد از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی احداث شده و با اتصال شبکه آبرسانی چهار روستای باقیمانده وضعیت تأمین آب شهر و روستاهای بخش ارم متحول می‌شود.

وی از افتتاح طرح‌های مختلف آبرسانی در آستانه فصل گرما در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در استان بوشهر پروژه‌های متعددی با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان اجرایی شده که پیش‌بینی شده تا قبل از تابستان وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تأکید بر توجه به مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی از این ماده حیاتی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی استان بوشهر در ماه‌های اخیر انتظار است مشترکان آب با درک راهبردی از این شرایط نسبت به مصرف بهینه آب توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 6084034

دیگر خبرها

  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • بازدید از روستای غیر تحت پوشش گله پران شهرستان خوی