Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای مدرسه تابستانی، اظهار کرد: این طرح به منظور تعمیق و تثبیت یادگیری و نیز جبران افت تحصیلی دانش آموزان در ایام کرونا در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان کرمانشاه قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه تابستانی به زودی در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود، افزود: این طرح به تمام مراکز آموزشی ابلاغ شده و در اولین فرصت هر منطقه باید پایگاه و گروه فعالیتی خود را تشکیل داده و طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۶ تیر ماه به بعد فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی تا پایان شهریور ماه ادامه داشته، تصریح کرد: در تمام مدارسی که طرح را اجرا می‌کنند باید آمار دانش آموزانی که نیاز به شرکت در این کلاس‌ها را دارند مشخص کرده و با تمایل دانش آموزان و اولیای آنها به دانش آموزان آموزش لازم را بدهند.

مرادی بیان کرد: در هر منطقه بر حسب نیاز در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم تنها برای چهار درس پایه و مورد نیازی که لزوم بیشتری در یادگیری آنها وجود دارد کلاس‌های تابستانی را به صورت رایگان برای دانش آموزان برگزار خواهند کرد.

وی با بیان شرایط و تأثیرات مثبت طرح مدرسه تابستانی، خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که در نمره پایانی خود دچار افت و یا موفق به کسب نمره قبولی نشده‌اند با شرکت در این دوره و پشت سر گذاشتن آزمون پایانی آن می‌توانند افت تحصیلی را جبران و ترمیم نمرات پایانی خردادماه را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مدت زمان برگزاری طرح مدرسه تابستانی ۴۰ الی ۴۵ روز بوده که در ۶ روز هفته کلاس‌های آن با حداقل ۳۰ ساعت و حداکثر ۳۶ آموزش باید برگزار شود.

مرادی عنوان کرد: ظرفیت هر کلاس در این طرح ۲۰ نفر بوده که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و تنها با رضایت دانش آموزان آموزش لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 5529154

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دانش آموزان آموزش و پرورش استان کرمانشاه بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا خراسان رضوی کنکور مشهد ایلام آمار کرونا بیرجند کنکور سراسری سنندج طرح مدرسه تابستانی استان کرمانشاه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

عبدالله حبیبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا اظهار کرد: انتظار می‌رود اعضای اصلی این شورا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد برزرگداشت روز معلم و جشنواره‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: در حوزه پرورشی، جشنواره‌های قرآنی در سه شهرستان و همچنین ۸ هزار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار شد و در محفل انس با قرآن که در آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، ۷۰۰ نفر حضور داشتند. البته تعهد می‌دهیم در دیگر ماه‌های سال هم محافل انس با قرآن برگزار شود.

حبیبی با بیان اینکه رتبه علمی آموزش خوزستان، آموزش دغدغه اداره‌کل آموزش و پرورش شده است، گفت: در حوزه آموزش نیز معاونان اداره‌کل را کدبندی کرده‌ایم و هر معاون شش شهرستان بر عهده گرفته است و امتحانات شهرستان‌ها را ارزیابی می‌کند.

وی بیان کرد: این معاونان، وضعیت هر شهرستان ارزیابی می‌کنند و مشاوره ارائه می‌دهند و در صورت نیاز مداخلات را انجام می‌دهند. امیدواریم رتبه علمی شهرستان‌ها ارتقا یابد.

حبیبی با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حوزه ابتدایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه شناسایی شده‌اند، افزود: این دانش‌آموزان در پنجشنبه‌های طلایی آموزش‌های لازم را می‌بینند. قطعا پوشش این طرح صددرصدی نخواهد بود، اما بخش زیادی از این دانش‌آموزان را پوشش می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه متوسطه دوم که دغدغه بیشتر ما است، از طریق فضای مجازی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. کلاس‌های فوق برنامه هم برای توانمندسازی معلمان و دبیران برگزار شده و همایش‌های جمع‌بندی نیز در تمام شهرستان‌ها در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و مرور درس‌ها برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به وجود اشکالات اساسی، نمی‌توان پوشش صددرصدی دانش‌آموزان را در برگزاری این کلاس‌ها ارائه داد. آموزشگاه‌هایی (خصوصی) در نوبت صبح فعال هستند که تخلف بسیار بزرگی است که در خوزستان رخ می‌دهد و باید جمع شوند. این آموزشگاه‌ها، دانش‌آموزان را از کلاس فاصله می‌دهند و خانواده‌ها به ما فشار می‌آورند تا دانش‌آموزان بتوانند در این آموزشگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ اما ما چه ابزاری داریم؟

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید بپذیریم فضایی ایجاد شده است که خانواده‌ها برای نیامدن به مدرسه، کنار دانش‌آموزان آمده‌اند و می‌گویند مدرسه چیزی برای گفتن ندارد، زیرا در مدرسه، معلم کتاب و دانش را درس می‌دهد، اما در آموزشگاه‌ها چهار نکته تست و راه‌های میان‌بر جذاب را ارائه می‌دهند و این مسائل، موجب می‌شوند دانش‌آموز به مدرسه نیاید.

وی افزود: از سوی دیگر آموزش و پرورش محدودیت دارد در حالی که این آموزشگاه‌ها محدودیت ندارند. به طور مثال در استان خوزستان یکی از بهترین اساتید زیست‌شناسی، زن است که ما در این زمینه محدودیت داریم.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: دستورالعمل شناسایی معلمان نمونه از دی‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و در فرآیند شناسایی معلمان، ۴ هزار همکار واجد شرایط در استان خوزستان مشخص شدند و پس از برررسی، ۱۳۰ نفر از آنها انتخاب شدند و در نهایت ۱۴ معلم نمونه انتخاب شدند که در مرحله کشوری نیز ارزیابی می‌شوند و امیدواریم معلم نمونه کشوری هم داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر بر اساس ارائه مستندات معلمان نمونه انتخاب می‌شدند، اما امسال علاوه بر این، ارائه تدریس هم مد نظر قرار گرفت.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: استقبال نکردن و نبود همراهی مناسب برخی نهادها، شرکت‌ها و ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها یکی از چالش‌ها در این خصوص است. پیشنهاد می‌شود امسال تامین امکانات رفاهی، در نظر گرفتن تخفیفات، تغییر فضای تبلیغاتی شهر در هفته معلم و برگزاری اردوی‌های راهیان پیشرفت ویژه همکاران نمونه و سایر معلمان، در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار جشن منسجم بزرگداشت مقام معلم در پارک لاله اهواز با ۱۱۰ غرفه با پیوست‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق