Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان معتقدند که آموزش دیجیتال کلید توسعه شهروندی محسوب می‌شود؛ بر همین اساس تربیت معلمان با سواد دیجیتالی در دستور کار است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ به گفته کارشناسانی که نسبت به خطرات شکاف دیجیتال هشدار داده‌اند، آموزش نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال و آنلاین به دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به شهروندانی فعال و مسئولیت‌پذیر بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش euractiv آمده است، با رشد فناوری و دیجیتالی شدن در حوزه آموزش، معلمان به طور فزاینده‌ای با این وظیفه روبه‌رو هستند که به جوانان کمک کنند تا دانش، مهارت‌ها و ارزش‌ها را به عنوان شهروندان آینده به صورت آفلاین و آنلاین شناخته و توسعه دهند.

هانس مارتنز، رئیس بخش شهروندی دیجیتال در European School net معتقد است اکثر مردم موافق هستند تا برای کودکان در یک جامعه دیجیتال مهم این است که نه‌تنها به فضای دیجیتال دسترسی داشته باشیم، بلکه در کنار آن مهارت‌های تفکر انتقادی مجهز شده و مطمئن شویم که این کودکان در آینده می‌توانند شهروندانی فعال و مسئولیت‌پذیر شوند.

وی افزود: این تحولات در دنیای دیجیتال فرصت‌های زیادی ایجاد می‌کند، اما برخی نیازها و خطرات نیز وجود دارد و باید مطمئن شویم که همه می‌توانند از فضای دیجیتال به شیوه‌ای مثبت بهره ببرند.

در حالی که تحول دیجیتال مشکلاتی مانند اخبار جعلی، اطلاعات نادرست و شایعه‌پراکنی را تشدید کرده است، نکات مثبتی مانند فرصت‌های خلاقانه برای کودکان و جوانان برای فعال شدن، به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود و حتی فعال شدن در حوزه سیاسی را به دنبال داشته است.

با این حال، مارتنز گفت: این موضوعات در برنامه درسی انتخاب نمی‌شوند و معلمان در تدریس با استفاده از ابزارهای دیجیتال راحت نیستند.

بر اساس داده‌های پیش از همه‌گیری کرونا، در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، سهم معلمانی که به دانش‌آموزان اجازه می‌دادند از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پروژه‌های مدرسه استفاده کنند، کمتر از 50 درصد بود. در همین حال، تنها تعداد کمی از معلمان ابتدایی و متوسطه از ابزارهای فناوری اطلاعات برای کلاس‌های خود استفاده می‌کردند که تا حدی به دلیل نبود مهارت در حوزه آموزش دیجیتال بوده است.

به گفته لوئیجی پیسیچی، استاد دانشگاه کوزانو، ضروری است که معلمان در حین آموزش دانش‌آموزان خود حداقل در مورد نقش ابزارهای دیجیتال آگاهی داشته باشند؛ چرا که اگر معلمی را ببینیم که تمایلی به استفاده از فناوری ندارد، احتمالاً بر دانش‌آموزان هم اثرگذار است.

در عین حال، آموزش دیجیتال در برنامه‌های درسی مدارس ضروری شده و استاد دانشگاه کوزانو معتقد است ما باید فضای دیجیتال و فناوری اطلاعات را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود مانند آب یا برق در نظر بگیریم و مردم باید از منطقه آسایش خود خارج شوند.

تربیت مربیان آشنا به فضای دیجیتال

پیسیچی و همکارش آنا ماریا ماریان نگرش معلمان را نسبت به یادگیری دیجیتال مطالعه کردند و آموزش‌هایی را برای کاهش مقاومت آنها انجام دادند؛ سازمان‌های دیگر مانند European Schoolnet نیز در تلاش هستند تا راهنمایی‌هایی را به معلمان، والدین و کودکان در مورد استفاده از ابزارهای آنلاین ارائه دهند؛ در همین حال، اتحادیه اروپا در حال کار روی بهبود آموزش معلمان و افزایش مهارت‌های آنان است.

از مسئولان بخش آموزش و فرهنگ اعلام کرده‌اند که «از طریق آکادمی‌های معلمی، به دنبال تربیت نسل جدیدی از معلمان هستیم که استفاده موثر و خلاقانه از فناوری برای تعامل و ایجاد انگیزه در فراگیران خود داشته باشند.

مارتنز با اشاره به اینکه در این رویکرد تربیت معلم و آموزش، در نظر گرفتن دیدگاه کودکان و جوانان مهم است، بیان کرد: حتی اگر در این موضوع متخصص باشیم، در مورد زندگی شخصی و تجربیات شخصی تخصص نداریم و آنها بهتر از ما می‌دانند؛ پس فقط آموزش نیست که باید به نیازها پاسخ‌ بدهد، بلکه آموزش قطعا می‌تواند به توانمندسازی و به دست آوردن بهترین نتیجه کمک کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدرسه آموزش مجازی مدرسه آموزش مجازی فضای دیجیتال دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین

خرید ریپل و سرمایه گذاری در آن، یک اقدام ساده نیست. شما باید قبل از خرید، تحلیل‌های لازم را انجام داده و اخبار ریپل را هم دنبال کنید. پس از انجام تمام این کارها، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن را انتخاب کنید تا خرید ریپل خود را در آن جا انجام دهید. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

ریپل XRP یکی از ارزهای دیجیتال معروف و معتبر در بازار ارزهای دیجیتال است که به تازگی، رکود قیمتی خوبی را شکسته است. به همین دلیل، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران برای خرید آن دست به کار شده‌اند. خرید ریپل و سرمایه گذاری در آن، یک اقدام ساده نیست. شما باید قبل از خرید، تحلیل‌های لازم را انجام داده و اخبار ریپل را هم دنبال کنید. پس از انجام تمام این کارها، یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن را انتخاب کنید تا خرید ریپل خود را در آن جا انجام دهید. در ادامه به آموزش خرید ریپل در یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم.
  فرصت سرمایه گذاری روی یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال (ریپل)
اگر قصد سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال ریپل را دارید، بهتر است که کمی با ماهیت این ارز دیجیتال و ارزش آن آشنا شوید. اصلا چرا باید روی ریپل سرمایه گذاری کرد؟ آیا سرمایه گذاری روی آن، منطقی است و سود خوبی دارد؟
شبکه ریپل دارای سه محصول متفاوت به نام‌های ایکس رپید (XRapid)، ایکس ویا (XVia) و ایکس کارنت (XCurrent) است. بسیاری از شرکت‌هایی که با ریپل همکاری می‌کنند، از محصول ایکس کارنت استفاده می‌کنند. البته، این موضوع در شرایطی است که ارز دیجیتال ریپل با نام اختصاری XRP تنها روی سیستم ایکس رپید شبکه ریپل کار می‌کند. بنابراین هر زمان که خبر جدیدی درباره همکاری ریپل با یک نهادی شنیدید، بدانید که منظور آن ارز دیجیتال ریپل نیست. بلکه منظور شبکه ریپل است و این همکاری معمولا با ایکس کارنت انجام می‌شود.
آگاهی نسبت به این موضوع و شناخت کارایی دقیق ارز دیجیتال ریپل به شما کمک می‌کند تا با دیدگاه واضح‌تری وارد سرمایه گذاری روی ریپل شوید. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید اخبار ریپل را هم دنبال کنید. بسیاری از اخبار مهم، پس از انتشار شرایط فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند. در کنار دنبال کردن اخبار، تحلیل شخصی خود را روی نمودار قیمت ریپل انجام دهید. تحلیل‌ها به شما کمک می‌کنند تا پیش‌بینی دقیق‌تری از آینده ریپل به دست آورید. البته که بازار ارزهای دیجیتال هیچ قطعیتی ندارد و همیشه باید با روحیه ریسک پذیری وارد سرمایه گذاری در آن شوید.
  چرا صرافی بیت پین برای خرید ریپل گزینه مناسبی است؟
خرید ریپل از صرافی بیت پین، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید است. صرافی بیت پین دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که آن را به یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران تبدیل می‌کند. اما این ویژگی‌ها چیست؟
  رابط کاربری ساده
صرافی بیت پین با ساده‌ترین رابط کاربری طراحی شده است. شما بلافاصله پس از ورود به صرافی بیت پین، خودتان متوجه می‌شوید که دقیقا باید از کجا شروع کنید. رابط کاربری ساده یک ویژگی مثبت برای بیت پین است. چرا که حتی معامله گران مبتدی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.
  پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
تیم پشتیبانی صرافی بیت پین، بسیار حرفه‌ای هستند و به صورت 24 ساعته، حتی در روزهای تعطیل هم پاسخگویی دارند. اگر در مرحله از خرید ریپل در صرافی بیت پین، با مشکل یا خطایی رو به رو شده‌اید، سریعا با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
  قیمت مناسب
ریپل در صرافی بیت پین با بهترین قیمت به فروش می‌رسد. در واقع، قیمت خرید ریپل کمتر از دیگر صرافی‌ها و قیمت فروش ریپل، بیشتر از دیگر صرافی‌ها است.
  امنیت بالا
در صرافی بیت پین، امنیت در بالاترین حالت ممکن برقرار است. اگر قصد سرمایه گذاری طولانی مدت روی ریپل را دارید، می‌توانید ریپل‌های خود را در کیف پول صرافی بیت پین، در حالت سرد نگهداری کنید. این قابلیت، دقیقا مشابه با نگهداری دارایی در کیف پول‌های سخت افزاری است و امنیت بسیار بالایی دارد. در هنگام خرید و فروش نیز امنیت بسیار بالا است و هیچ خطری، دارایی شما را تهدید نمی‌کند.
  آموزش مراحل خرید ریپل در صرافی بیت پین
برای خرید ریپل در صرافی بیت پین، مراحل زیر را به دقت انجام دهید.
   - ابتدا وارد سایت صرافی بیت پین شوید.
   - از نوار بالایی صفحه، روی گزینه «ثبت نام/ ورود» کلیک کنید.
 
   - اگر تاکنون ثبت نام انجام نداده‌اید، مراحل ثبت نام را دنبال کنید و یک حساب کاربری بسازید.
   - برای این کار، تنها کافی است که ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد تایید بمانید.
   - اگر در گذشته ثبت نام انجام داده‌اید، حالا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
   - پس از ثبت نام یا ورود، نوبت به احراز هویت در صرافی بیت پین می‌رسد.
   - برای احراز هویت، از نوار بالایی صفحه، روی علامت آدمک نگه‌دارید و روی گزینه «ارتقا سطح» کلیک کنید.
 
   - ارتقا سطح همان احراز هویت است که در این صرافی به دو سطح تقسیم شده است.
   - سطح یک احراز هویت، محدودیت‌هایی دارد ولی سطح دو، بسیار کامل و حرفه‌ای است. یکی از آنها را انتخاب کنید.
   - اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت را آپلود کنید و منتظر تایید احراز هویت بمانید.
   - معمولا چند دقیقه پس از تکمیل احراز هویت، نتیجه آن به شما اعلام می‌شود. اگر احراز هویتتان رد شود، باید مجددا مراحل را انجام دهید.
   - پس از احراز هویت، باید افزایش موجودی انجام دهید.
   - از نوار بالایی صفحه، روی گزینه «کیف پول» کلیک کنید.
 
   - در صفحه بعدی، روی گزینه «واریز» کلیک کنید.
   - حالا می‌توانید از طریق کارت بانکی احراز هویت شده، مقداری تومان به کیف پول صرافی بیت پین خود واریز کنید.
   - پس از واریز، موجودی کیف پول شما افزایش می‌یابد و امکان انجام خرید بدون پرداخت کارمزد را به دست می‌آورید.
   - پس از انجام این مراحل، نوبت به خرید ریپل در صرافی بیت پین می‌رسد.
   - در صفحه اصلی سایت، روی گزینه «خرید آسان» کلیک کنید.
 
   - در صفحه بعدی، خرید ریپل با تومان را انتخاب کنید.
   - مقدار مورد نظر برای خرید ریپل را به تومان وارد کنید تا معادل آن به ریپل برای شما نمایش داده شود.
 روی گزینه «ثبت سفارش خرید» کلیک کنید.
 
   - در نهایت، مشخص کنید که می‌خواهید از موجودی کیف پول صرافی بیت پین خود خرید انجام دهید. در این صورت هیچ کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود.
برای فروش ریپل و تبدیل آن به تومان نیز باید همین مراحل را طی کنید. در صفحه «خرید آسان» پنل خرید را به فروش تغییر دهید تا مراحل فروش تکمیل شود. در مراحل فروش، می‌توانید مشخص کنید که تومان به دست آمده به کیف پول صرافی شما واریز شود یا به حساب بانکی شما منتقل شود. هر یک را که بخواهید، انجام می‌شود.
  نکات مهم قبل از خرید ارزهای دیجیتال
مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید ارز دیجیتال باید به آن دقت کنید، مربوط به امنیت و آشنایی با این بازار می‌شود. در مرحله اول، شما باید به بازار ارز دیجیتال آشنایی کامل داشته باشید. این بازار نوسانات زیادی دارد و هر معامله‌گری نمی‌تواند در آن موفق شود. پس، قبل از ورود به بازار، آموزش‌های لازم را ببینید و مدت‌ها زمان برای تمرین کردن بگذارید. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، انتخاب یک صرافی با امنیت بالا است. برای افزایش امنیت حساب کاربری خود نیز احراز هویت انجام دهید. تمام این موارد، به شما کمک می‌کند تا معاملات موفقیت آموزشی داشته باشید.
 

دیگر خبرها

  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • آموزش خرید ریپل در صرافی ارز دیجیتال بیت پین
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • معرفی ۸ معلم نمونه فارس برای مرحله کشوری
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی
  • اسامی معلمان نمونه فارس اعلام شد