Web Analytics Made Easy - Statcounter

گودرز بابا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نصب ۳۳ ایستگاه شتاب نگار در سطح استان، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین قرار گرفتن لرستان در مجاورت ابر گسله زاگرس و گسل دورود این استان در پهنه‌بندی خطر زمین لرزه‌ی در سطح ایران در گروه خطر نسبی زیاد قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به ضوابط اجرایی آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله مطابق استاندارد ۲۸۰۰ و لزوم برنامه‌ریزی در خصوص مقاوم سازی و برنامه‌ریزی‌های مدیریتی در این خصوص نصب ایستگاه شتاب نگار الزامی به نظر می‌رسد، تا با اجرای مقاوم سازی و رعایت اصول مهندسی استاندارد در مناطق پر خطر ضمن افزایش ایمنی ؛ خسارات جانی و مالی را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: در این راستا مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی شبکه شتاب نگارهای لرزه‌ی در سطح کشور مرجع مهمی در طراحی سازه‌های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در سطح کشور است.

بابا عباسی بیان کرد: با توجه به توضیحاتی که به آن اشاره شد همچنین وقوع زلزله‌های نسبتا شدید در سال‌های اخیر اداره کل راه و شهرسازی لرستان با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی اقدام به نصب و راه اندازی ۳۳ ایستگاه شتاب نگار کرده که از این تعداد ۱۴ ایستگاه شتاب نگار برخط و ۱۹ ایستگاه شتاب نگار دیجیتال نصب شده است.

وی افزود : از این تعداد در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ تعداد ۴ شتاب‌نگار برخط و ۱۶ شتاب‌ناک دیجیتال نصب شده و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ ایستگاه شتاب نگار برخط و ۳ ایستگاه شتابناک دیجیتال نصب شده است. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: دستگاه‌های برخط در شهرستان‌های خرم‌آباد ، بروجرد ، دورود ، الشتر ، الیگودرز ، کوهدشت ، پل‌دختر ، دوره چگنی، نورآباد، معمولان ، اشترینان ، چالانچولان و سپیدشت نصب شده است، همچنین دستگاه‌های دیجیتال در الیگودرز ، ازتا، چالانچولان،زاغه ، بیرانشهر ، سراب زارم بروجرد ، درب آستانه بروجرد ، ویسیان ،ژیریان سلسله ، چغابل ، شول آباد ، نورآباد ،پلدختر ، فیروزآباد ،چمشک، کمندان ازنا ، مومن آباد ، خرم آباد و سد بختیاری نصب شده است.

باباعباسی گفت: همچنین در حال پیگیری هستیم برای تکمیل ایستگاه‌های مورد نیاز استان تا پس از آماده شدن زیر ساخت نصب شتاب نگار در مناطق چغابل ، گراب ، کوهنانی، درب گنبد ، پاعلم، چمن سلطان ، شاپورآباد ، کاغه ورود، ویسیان ، برخوردار ، هفت چشمه و مناطق دیگر نیز انجام شود.

 وی با اشاره به مشخصات دستگاه‌های شتاب نگار نصب شده ، عنوان کرد: دستگاه‌های شتاب نگار برخط نسل چهارم تولید شرکت گورالپ انگلستان که از بهترین و جدیدترین دستگاه‌های شتاب نگار دنیا و در گرید A جهانی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: این دستگاه‌ها قابلیت ارتباط از طریق دو سیم کارت همراه اول و ایرانسل را دارد، همچنین از طریق یک ip اختصاصی امکان ارتباط وجود دارد.

باباعباسی بیان کرد: حساسیت این دستگاه تا چهار برابر شتاب ثقل زمین را می‌تواند ثبت کند و سطح نویز آن بسیار پایین است و قابلیت استفاده در سامانه هشدار سریع و پاسخ سریع را دارد، نکته دیگر اینکه دارای GPS جهت به روز رسانی و تنظیم آنلاین دستگاه از لحاظ استاندارد ip68 است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان ایستگاه شتاب نگار راه و شهرسازی لرستان اداره کل راه و شهرسازی لرستان ایستگاه شتاب نگار شتاب نگار برخط نصب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی و با پیگیری‌های مکرر این معاونت از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ناوگان اتوبوسرانی در بخش خصوصی و ملکی شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش یافت.

فرهاد خدابخشی افزود: افزایش ناوگان اتوبوسرانی منطقه همزمان با نوسازی ناوگان صورت گرفته است که این افزایش ناوگان منجر به کاهش سر فاصله اعزام ناوگان خطوط و کاهش زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها و به دنبال آن افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ گفت: براین اساس خطوط اتوبوسرانی ۴۳۵ از مترو ایران خودرو به پایانه شهید باقری با ۹ دستگاه مینی بوس، خط ۳۲۵ از پایانه شهید باقری به مترو چیتگر با ۷ دستگاه اتوبوس، خط ۳۲۴ از پایانه شهید باقری به استادیوم آزادی با ۵ دستگاه اتوبوس و خط ۳۲۶ از مترو چیتگر به پایانه همت-شریعتی با ۹ دستگاه اتوبوس تقویت شدند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان