Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اصولگرای رسالت نوشت: نباید از این واقعیت غافل شد که تورم خردادماه، به علت حذف ارز ترجیحی بوده و قرار نیست هرماه وضعیت اقتصاد کشور چنین باشد. درست است که امروز هیچ‌کس مسئولیت ارز ترجیحی را نمی‌پذیرد اما فراموش نمی‌کنیم که بسیاری از مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط، چند سال پیش و همان زمان که دولت روحانی آن را آغاز کرد چگونه از آن حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز، برخی دستگاه‌های امنیتی می‌گفتند که اگر ارز ترجیحی توزیع نشود، بحران امنیتی خواهیم داشت.

مراکز کارشناسی و پژوهشی که برخی وابسته به دولت هم نبودند، چگونه از ارز ترجیحی حمایت کردند و کدام چهره‌های تأثیرگذار دولتی پشت این تصمیم به‌شدت غلط ایستادند. همان‌هایی که امروز هم روی کم‌حافظه بودن جامعه حساب بازکرده‌اند و ۱۸۰ درجه تغییر موضع داده‌اند.

اگر چند دستگاه یا مرکز علمی و کارشناسی جدی در کشور وجود داشت، یقینا وضعیت کشور در حوزه اقتصاد به اینجا نمی‌رسید. ما نیازمند مراکز متخصص و مستقلی هستیم که بدون تأثیرپذیری از رفت‌وآمدهای سیاست، نظرات خود را پیرامون تمام تصمیمات کلان با صدای بلند اعلام کنند. ممکن است برخی این سخن به مذاقشان خوش نیاید، اما ما فاقد چنین مراکزی هستیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ارز ترجیحی تورم ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد

نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد تایید شد و رومانی بالاترین نرخ را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد اعلام شد.

داده‌های یورواستات نشان داد که رشد سالانه قیمت مصرف‌کننده برای سومین ماه متوالی از ۲.۶ درصد در ماه فوریه کاهش یافته است.

تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، از ۳.۱ درصد در ماه فوریه به ۲.۹ درصد در ماه مارس کاهش یافت.

قیمت انرژی در ماه مارس با سرعت کمتری، ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش ۳.۷ درصدی ماه فوریه نزول کرد.

هزینه مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافت در حالی که در ماه فوریه ۳.۹ درصد صعود کرد.

تورم سالانه در اتحادیه اروپا نیز در ماه مارس برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به ۲.۶ درصد رسید.

کمترین نرخ سالانه در لیتوانی (۰.۴ درصد)، فنلاند (۰.۶ درصد) و دانمارک (۰.۸ درصد) مشاهده شد، در حالی که بالاترین میزان در رومانی (۶.۷ درصد)، کرواسی (۴.۹ درصد) و استونی و اتریش (هر دو ۴.۱ درصد) بود.

به‌صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۰.۸ درصد افزایش یافت که تخمین اولیه را برآورده کرد.

منطقه یورو نماینده کشور‌های عضوی است که از واحد پول واحد - یورو - استفاده می‌کنند، در حالی که اتحادیه اروپا شامل همه کشور‌های عضو بلوک است.

دیگر خبرها

  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین