Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@07:35:12 GMT

برنامه های تازه چین برای جایگزینی سیستم عامل بومی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۰۱۶۶

برنامه های تازه چین برای جایگزینی سیستم عامل بومی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فایومک، مانند هر کشور دیگری در جهان، بازار رایانه‌های شخصی در چین تقریباً بین دو سیستم عامل ویندوز و مک تقسیم شده‌اند. اپل در سال های اخیر به طور پیوسته سهم خود را در این بازار افزایش داده و در حال حاضر حدود 15 درصد از بازار مذکور را در اختیار دارد، در حالی که ویندوز 85 درصد دیگر از این بازار را در اختیار دارد  و سیستم عامل های رقیب مانند لینوکس چندان موفق نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت چین سال‌هاست که به علت دغدغه های امنیتی از اتکا به فناوری های ایالات متحده ناراضی است و دانشگاه ملی فناوری های دفاعی ارتش آزادی‌بخش خلق چین را موظف به توسعه سیستم عاملی داخلی کرده است. این سیستم عامل موسوم به Kylin در سال 2001 شکل گرفت. اگر چه از کیلین بر روی سیستم‌های کامپیوتری نظامی و دولتی استفاده می‌شود، ولی در واقع نفوذ آن محدود به همین رایانه هاست.

این کشور برای تغییر این وضعیت با ایجاد یک نسخه منبع بازاز کیلین، موسوم به openKylin، تلاش های هماهنگ تری را برای افزایش استفاده از سیستم عامل مذکور آغاز کرده است. اولین نسخه های Kylin مبتنی بر سیستم عامل منبع باز FreeBSD بودند، در حالی که نسخه های فعلی مبتنی بر لینوکس هستند.

Kylinsoft، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت دولتی چاینا الکترونیکس، هفته گذشته با بیش از 10 نهاد چینی، از جمله مرکز تحقیقات توسعه امنیت اطلاعات صنعتی ملی، متحد شد تا یک جامعه حامی کدهای منبع باز راه‌اندازی کند.

سیستم عامل اوپین کیلین به برنامه نویسان اجازه می دهد تا کدهای کامپیوتری مربوط به سیستم عامل کیلین را منتشر کرده و به اشتراک بگذارند. این تلاش در بحبوحه افزایش تنش بین ایالات متحده و چین انجام می شود. چین در تلاش است تا تولید محلی فناوری های کلیدی از نیمه هادی ها گرفته تا انواع نرم افزار را تقویت کند تا در صورت تشدید درگیری با آمریکا بتواند نیازهای خود را برطرف کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستم عامل بومی کیلین سیستم عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود