Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:45:11 GMT

۱۲۰ جواز تاسیس واحد صنعتی در هرمزگان صادر شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۰۲۹۶

۱۲۰ جواز تاسیس واحد صنعتی در هرمزگان صادر شده است

خلیل قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های هرمزگان در بخش های مختلف صنعتی و معدنی و علاقمندی سرمایه گذاران به این بخش ها در استان، افزود: میزان سرمایه گذاری در جوازهای صادر شده در سه ماهه اول امسال رقمی برابر با ۹۳۵ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه با اجرای این شمار طرح سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۱ هزار و ۶۷۷ نفر در هرمزگان فراهم می شود، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای نسبت به توسعه بخش صنعت و معدن هرمزگان دارد و محصولات کانی غیر فلزی و شیمیایی از جمله گروه‌های صنعتی بوده‌اند که بیشترین میزان صدور جواز تاسیس را به خود اختصاص داده‌ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی تصریح کرد: هرمزگان از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون در حوزه سرمایه گذاری جواز تاسیس صادر شده رتبه دوم کشور و در زمینه سرمایه گذاری پروانه بهره برداری نیز رتبه سوم کشوری را داشته است که پیش از این به ترتیب رتبه پنجم و هشتم را داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ابراز داشت: حمایت و پشتیبانی و رونق بیشتر صنایع یکی از مهمترین اولویت ها در هرمزگان می باشد و از همین رو نیز تسریع در اجرا و تکمیل طرح‌های صنعتی استان به صورت جدی دنبال می‌شود و خوشبختانه دولت نیز حمایت خوبی در این بخش دارد و هم اکنون هزار و ۴۶۰ طرح صنعتی و معدنی در هرمزگان در دست اجرا می باشد.

برچسب‌ها صنعت و معدن و تجارت صنعت فولاد هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن و تجارت صنعت فولاد هرمزگان صنعت و معدن و تجارت صنعت فولاد هرمزگان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد