Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در توییتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای اولین بار از ایالات متحده گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتری نسبت به گاز روسیه از طریق خط لوله خریداری کرده که دلیل آن کاهش عرضه از سوی روسیه بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در توییتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای اولین بار از ایالات متحده گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتری نسبت به گاز روسیه از طریق خط لوله خریداری کرده که دلیل آن کاهش عرضه از سوی روسیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرول نوشت: کاهش شدید اخیر جریان گاز طبیعی از روسیه به اتحادیه اروپا به این معنی است که این اولین ماهی است در تاریخ که این اتحادیه نسبت به گاز وارداتی از طریق خط لوله از روسیه، گاز بیشتری از طریق ال‌ان‌جی از ایالات متحده وارد کرده است.

وی افزود: کاهش عرضه روسیه تلاش برای کاهش تقاضای اتحادیه اروپا در جهت آماده شدن برای زمستان سخت را ضروری می‌سازد

اشپیگل: برلین به دنبال ملی کردن خط لوله گاز روسیه در آلمان استآلمان بدون گاز روسیه بیشتر از 2.5 ماه دوام نمی‌آورد

افزایش واردات ال‌ان‌جی آمریکا در حالی رخ می‌دهد که اتحادیه اروپا در حال تلاش برای کاهش اتکا به منابع انرژی روسیه است. این امر افزایش تحریم‌های مرتبط با اوکراین را برای این اتحادیه دشوار می کند.

در ماه ژوئن، عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم به دلیل مسائل فنی ناشی از تحریم های غرب علیه مسکو، 60 درصد کاهش یافت.

گازپروم روسیه اعلام کرد که تامین کننده تجهیزات آلمانی زیمنس انرژی نتوانست واحدهای پمپاژ گاز را به موقع به ایستگاه کمپرسور بازگرداند، زیرا توربین های تعمیر شده در یک مرکز تعمیر و نگهداری در کانادا به دلیل تحریم های اتاوا علیه روسیه امکان خروج نداشتند.

علاوه بر این، اپراتور خط لوله نورد استریم قصد دارد جریان گاز به آلمان را به مدت 10 روز در اواسط ماه ژوئیه به دلیل تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده سالانه متوقف کند. طبق بیانیه شرکت نورد استریم، هر دو بخش این مسیر از 11 تا 21 ژوئیه متوقف خواهد شد.

در ماه مارس، اتحادیه اروپا با خرید 15 میلیارد متر مکعب اضافی گاز ال‌ان‌جی آمریکا در سال جاری میلادی به منظور محدود کردن خرید گاز روسیه موافقت کرد. این بلوک می خواهد در سال 2022 یک سوم واردات گاز روسیه را با LNG از منابع مختلف جایگزین کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه آمریکا اخبار روسیه آمریکا طریق خط لوله اتحادیه اروپا گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است