Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

این مدت با اعلام خبر خداحافظی جلال حسینی از فوتبال و پیوستن او به جمع مربیان پرسپولیس، آنقدر در مورد دوران پرافتخار بازی جلال بحث شد که بخش دوم این داستان کمتر مورد توجه قرار گرفت. حقیقت آن است که همه جاه و شکوه دوران حرفه‌ای حسینی مال همان مستطیل سبز بود و از امروز به بعد، او وارد یک دنیای کاملا جدید خواهد شد؛ حرفه‌ای متفاوت که همه گذشته‌ات را باید فراموش کنی و در آن از اول بکوبی و بالا بیایی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سراسر جهان صدها نمونه وجود دارد از مشهورترین ستارگان دنیای فوتبال که در عالم مربیگری به افق مورد نظر نرسیدند. در همین ایران خودمان، علی کریمی را داشتیم که شاید استثنایی‌ترین فوتبالیست تاریخ کشور بود، اما چند سعی و خطای کوتاه او در مربیگری به جایی نرسید و امروز به‌نظر می‌رسد به‌طور کامل قید کار را زده است. در نتیجه جلال حسینی بعد از انبوه ستایش‌های این مدت، از حالا به بعد وارد فضایی می‌شود که هرگز شبیه گذشته نیست و ممکن است به آن نتیجه هم نرسد.

حضور تزیینی در پرسپولیس؟

شاید در نگاه اول اینطور به‌نظر برسد که حضور در کادر فنی پرسپولیس به جلال حسینی «هدیه» داده شده تا او به یک خداحافظی بی‌سروصدا رضایت بدهد و البته تشویق به آویختن کفش‌هایش شود. فراموش نکنید ۲ هفته پیش از آنکه حسینی نامه خداحافظی بدهد و با باشگاه قرارداد مربیگری ببندد، رسما گفته بود تصمیمی برای بازنشستگی ندارد. در نتیجه احتمالا او را بدون ارزیابی توانایی‌های فنی‌اش عضو کادر کرده‌اند تا داستان بازنشستگی‌اش مدیریت شود. در این صورت، حضور حسینی در جمع مربیان پرسپولیس جنبه «تزیینی» پیدا خواهد کرد، اما چنین فعالیتی چندان به درازا نخواهد کشید. دستیار باید به سرمربی کمک کند، در غیراین صورت مثل فصل گذشته شاهد اوج‌گیری فشارها خواهیم بود که می‌تواند منتهی به تغییرات وسیع شود. بعد از ناکامی پارسال سرخپوشان در کسب ۴ جام مختلف، تقریبا تمامی دستیاران یحیی گل‌محمدی جدا شدند و حالا ۲ مربی خارجی جدید کنار دست او قرار خواهند گرفت. از بین ایرانی‌ها هم فقط کریم باقری مانده که از قضا حضور او در کادر هم تا حدود زیادی جنبه «غیرفنی» دارد. همه می‌دانند که کریم در مسائل فنی چندان دخیل نیست. او به‌خاطر کاریزمایی که دارد حفظ شده و حضورش بیشتر جنبه نمادین دارد. بنابراین جلال حسینی هم نمی‌تواند با همین کارکرد در کادر باقی بماند. طبیعتا از او کار فنی انتظار می‌رود و حسینی باید کمک‌حال یحیی گل‌محمدی باشد. در غیراین صورت، تعریف و تمجیدهای فراوان امروز، کم‌کم تبدیل به نقدهای تند و تیز خواهد شد.

یک نفر، مسئول کل تیم

یک تفاوت فاحش هم بین دنیای بازی و مربیگری وجود دارد که خیلی از فوتبالیست‌ها آن را نادیده می‌گیرند و ضرر می‌کنند. شما وقتی بازی می‌کنی، فقط مسئول کار خودت هستی. حتی اگر تیم بدترین شرایط ممکن را داشته باشد، جلال حسینی می‌تواند به سهم خودش کیفیت خوبی نشان بدهد و از گزند انتقادات در امان بماند. دنیای مربیگری اما اینطور نیست. وقتی مربی شدی، ساده‌ترین اشتباه دروازه‌بان تیمت هم به نام تو تمام خواهد شد. پارسال حامد لک اشتباه می‌کرد، اما یحیی گل‌محمدی بد و بیراه می‌شنید. برای آینده حرفه‌ای جلال خوب است که از حالا بداند داستان مربیگری به کلی فرق دارد؛ اینجا باید درست انتخاب کنی، درست کوچ کنی و امیدوار باشی همه اتفاقات بر وفق مرادت رخ بدهد. برانکو ایوانکوویچ یک جمله جالب دارد که می‌گوید: «مربیان دو دسته هستند؛ یا اخراج شده‌اند، یا اخراج می‌شوند!» 

کد خبر 687789 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نقل و انتقال بازیکنان داخلی باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس جلال حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در فاصله ۶ هفته تا پایان فصل بیست و سوم یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌رود و هواداران این تیم از عملکرد بازیکنان و کادر فنی در دیدارهای اخیر رضایت داشته‌اند.

«اوسمار ویه‌را»سرمربی برزیلی پرسپولیس که پس از جدایی یحیی گل محمدی به این سمت منصوب شد توانسته عملکرد خیلی خوبی را داشته باشد و تنها یک بازی برابر آلومینیوم اراک را واگذار کرده و در مابقی دیدارها با کسب امتیاز از زمین خارج شده است.

قرارداد اوسمار با پرسپولیس تا پایان فصل است و هنوز مدیران این باشگاه قرارداد هیچ یک از اعضای کادر فنی را تمدید نکرده‌اند.

اوسمار در این خصوص اظهار داشت: صحبت‌هایی را با مدیریت انجام داده‌ام و دوست دارم در پرسپولیس بمانم اما در بازه زمانی کنونی تمرکز ما روی دیدار جام حذفی و لیگ برتر است و پس از پایان مسابقات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کد خبر 6085960

دیگر خبرها

  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • پوست اندازی اسکی؛ نسل جدید مربیان و مدرسان در راه هستند
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • کاپیتان استقلال با شکایت فراجا به دادسرا رفت
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال | حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده