Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی با بیان اینکه طلاب بسیجی استان مرکزی در مناطق آسیب‌پذیر، مساجد و مدارس حضور می‌یابند از ارائه مشاوره به ساکنان مناطق آسیب‌پذیر استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دراراک، با اشاره به استفاده از ظرفیت طلاب مشاور در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در جامعه سبب بزهکاری می‌شود در حوزه موضوعات اجتماعی و اخلاقی است که خانواده‌ها به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر بیشتر درگیر این موضوع هستند که اگر مورد توجه قرار نگیرد شاهد بزهکاری و ناامنی اخلاقی در جامعه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها در این زمینه احساس نیاز می‌کنند تا افرادی در حوزه اعتقادی و راه‌های تربیت درست فرزندان به آنها کمک کنند و این موضوع سبب شده تا مدیریت خانواده‌ها بر تربیت فرزندان بیشتر شود و مسیرهای درست از نادرست را بهتر تشخیص دهند و مسیر راه تعالی در خانواده‌‌ها بهتر پیموده شود.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی ادامه داد: این خلا در مناطق آسیب‌پذیر وجود دارد به همین سبب باید این مناطق مورد توجه باشد و باید برای طلبه‌های زن و مرد که زیرنظر سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان در زمینه مشاوره اسلامی آموزش دیده و تخصص لازم دارند فضایی فراهم شود تا این وظیفه مهم خود را بهتر انجام دهند.

رجبی تصریح کرد: با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که بخشی از این تفاهم‌نامه در زمینه مشاوره و حضور طلاب مشاور در مناطق شناسایی شده است تا در کنار مشاوران نیروی انتظامی در حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی گام بردارند، به خانواده‌ها مشاوره دهند و به افرادی که در دام مشکلات اخلاقی گرفتار شدند، کمک کنند.

وی ادامه داد: حضور در مناطق آسیب‌پذیر، مساجد و مدارس در کنار مشاوران نیروی انتظامی انجام می‌شود و در زمینه مهارت‌افزایی و ترویج محتوای متون دینی و راهکارهای برون رفت از معضلات اخلاقی توسط مشاوران برنامه‌ای تهیه و در راستای تقویت بنیه اعتقادی و معنوی افرادی که در مناطق آسیب‌پذیر گرفتار این مشکلات شدند، قدم برداشته می‌شود.

46 گروه جهادی بسیج طلاب در استان مرکزی فعالیت دارندطرح "یک مدرسه یک شهید" بسیج طلاب در استان مرکزی اجرا می‌شودسازمان بسیج طلاب اصفهان: حادثه حرم رضوی بخشی از سناریوی آمریکایی صهیونیستی است

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 10 نفر از طلاب آموزش تخصصی دریافت کردند و در مرکز مشاوره‌های حوزه علمیه فعال هستند بنابراین اولویت در بکارگیری طلاب و همکاری با نیروی انتظامی طلبه‌هایی هستند که دوره‌های آموزشی را دریافت کردند.

رجبی عنوان کرد: طراحی و اجرای برنامه‌های مشترک پژوهشی فرهنگی و اجتماعی در راستای تهیه محتوا در موضوعات مورد نیاز، تولید و مبادله اطلاعات توصیفی و تحلیلی درباره وضعیت فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی استان، مبادله دستاوردهای علمی، فرهنگی و آموزشی جهت بهره‌برداری و بازنشر در رسانه‌ها، همکاری در استفاده مشترک از ظرفیت‌های مراکز مشاوره و مددکاری از محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی مناطق آسیب پذیر نیروی انتظامی استان مرکزی خانواده ها بسیج طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با ششم اردیبهشت در بخشی از پیام به مناسبت روز جهانی روانشناس گفت: این سازمان با راه‌اندازی مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی زمینه پاسخگویی به نیاز آحاد مردم، ارتقاء سلامت روان آنان و حل مسائل روان‌شناختی را فراهم کرده و در حال حاضر بالغ بر ۳۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان در سراسر کشور، انواع خدمات روان‌شناختی و مشاوره را به عموم مردم ارائه می‌دهند.
 متن این پیام به شرح ذیل است؛

"امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشنا سی، مشاوره و مشارکت مردم"

 در تقویم جهانی، روز ششم اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی روان‌شناس نام گذاری شده است. مهم‌ترین هدف از ثبت این روز در تقویم جهانی، تأکید بر لزوم بهره‌مندی اقشار جامعه از خدمات حرفه‌های یاورانه از جمله علم روان‌شناسی و کاربرد‌های آن در زندگی است. به‌جرات می‌توان گفت که سازمان بهزیستی از پیشقراولان به‌کارگیری روان‌شناس در تمامی بخش‏های دولتی و غیردولتی بوده است که از طریق مطالعه، طراحی و اجرای انواع برنامه‌ها به موضوع سلامت روان عموم مردم و گروه ‏های هدف خود پرداخته است.

 این سازمان افتخار دارد با راه‌اندازی مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی زمینه پاسخگویی به نیاز آحاد مردم، ارتقاء سلامت روان آنان و حل مسائل روان‌شناختی را فراهم نموده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر بالغ بر ۳۳۰۰ مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان در سراسر کشور، انواع خدمات روان‌شناختی و مشاوره را به عموم مردم ارائه می‌دهند. سازمان بهزیستی با طراحی و اجرای مشاوره تلفنی، خدمت رایگانی را فراهم آورده است تا هرکس بتواند در هر نقطه از این کشور پهناور، مسائل و مشکلات خود را از طریق شماره تلفن ۱۴۸۰ مطرح و رهیافت‌های لازم را دریافت کند. مشاوران تلفنی در سال گذشته، یک میلیون و هشتصدهزار مورد خدمت به مردم ارائه نموده اند.

 این فرصت را مغتنم دانسته و روز روان‌شناس را به عموم مردم شریف ایران تبریک گفته و امیدوارم با حمایت و مشارکت تمامی آحاد جامعه در سال ۱۴۰۳ خدمات روان‌شناختی با کیفیت مطلوبتری را به مردم عزیز و به ویژه خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی ارائه نماییم. همچنین این روز را به‌تمامی روان‌شناسان و مشاورانی که با تمام وجود در تلاش هستند تا در غلبه بر افسردگی‌ها، اضطراب‌ها، مسائل و مشکلات بین‌فردی مراجعان، به آنها یاری برسانند و نیز به مدیران و کارشناسان دلسوز و سخت‌کوش سازمان بهزیستی که دائماً در تلاش هستند که سطح کیفی و کمی خدمات سلامت روان در کشور را ارتقاء دهند تبریک عرض می‏ نمایم و توفیق روزافزون آنها را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند