Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه موضوعی با عنوان تشکیل ائتلاف دفاعی منطقه‌ای با حضور رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح نشده گفت: اردن برای حضور در چنین ائتلافی هیچ پیشنهادی دریافت نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر امور خارجه اردن به اخبار منتشر شده در چند وقت اخیر درباره تشکیل ائتلاف دفاعی متشکل از کشور‌های عربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی موسوم به «ناتوی خاورمیانه» پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ایمن الصفدی» که در حاشیه نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیروت با روزنامه لبنانی «النهار العربی» مصاحبه می‌کرد، در این خصوص گفت: در رابطه با ائتلاف دفاعی با حضور رژیم اشغالگر هیچ چیزی به اردن پیشنهاد نشده است. تشکیل ناتو به آن معنا که در رسانه‌ها منتشر شده، مطرح نیست و درباره سامانه دفاعی منطقه‌ای که اسرائیل در آن حضور داشته باشد، هیچ صحبتی نشده است.

وزیر امور خارجه اردن در پاسخ به سؤالی مبنی بر تشکیل ائتلاف عربی با حضور رژیم اشغالگر صهیونیستی برای مقابله با ایران، با تأکید بر اینکه این موضوع روی میز نیست، گفت: اردن تا کنون چیزی در مورد ائتلاف عربی با حضور تل آویو برای مقابله با ایران نشنیده و چنین پیشنهادی به اردن داده نشده است.

وی همچنین تأکید کرد که موضوع تشکیل این ائتلاف علیه ایران در دستور کار اجلاسی که قرار است سران ۹ کشور عربی با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شهر جده عربستان سعودی در اواسط ماه جاری برگزار کنند، قرار ندارد.

وزیر اردنی خاطرنشان کرد که کشورش از هر پیشنهادی اعم از دفاعی، مبارزه با تروریسم، امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و هر موضوع دیگری که از همبستگی و همکاری عربی حمایت می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات لبنان گفت: باید از فروپاشی لبنان جلوگیری کرد. رهبران کشور‌های عربی می‌گویند که آماده کمک به لبنان هستند، در عین حالی مسائلی وجود دارد که باید حل و فصل شود و همه منتظر تشکیل دولت و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و نتایج آن هستند.

وزیر خارجه اردن به تحولات فلسطین هم پرداخت و با اشاره به مسئولیت عربی و بین المللی در قبال دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی، تأکید کرد که همه اقداماتی که راه حل تشکیل دو دولت را تضعیف می‌کند، باید متوقف شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردن ناتو ایران خارجه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

در تماس تلفنی خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد ، ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند. 

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم و بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

خانم الینا والتونن همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست. 

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

امیرعبداللهیان: در دیدارها لغو تحریم‌ها مورد توجه بودامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • اردن: حمله به رفح چیزی جز قتل عام نخواهد بود
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست