Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: با ارائه بسته های حمایتی، نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی شناسایی و برطرف می شود.

محمد اهلی ۱۲ تیر در کارگروه حمایت از واحدهای تولیدی اظهار کرد: دانش و فناوری یکی از ضروریات مهم توسعه صنعت است و در سالی که مزین به سال حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، با فعالیت های پژوهشی می توان فرآیند فناوری را در صنعت نهادینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهلی با بیان اینکه واحدهای تولیدی برای بقاء در دنیای رقابت امروز نیازمند ارتقاء تکنولوژی و فناوری هستند، خاطرنشان کرد: باروری و به‌کارگیری طرح‌ها و ایده‌های فنآورانه، ضمن رشد و توسعه صنعت، زمینه شکوفایی ایده های کارآفرین را نیز مهیا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی با برگزاری نشست‌ها، بازدیدها و کلینیک‌های عارضه یابی، ضمن امکان بهره مندی واحدهای صنعتی از خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و حمایتی، زمینه را برای افزایش دانش و تکنولوژی آنان فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: این شرکت با استفاده از ظرفیت‌ مشاوران توانمند استان در قالب کلینیک کسب و کار و با هدف ارتقاء بهره وری و تکنولوژی، اقدام به شناسایی و رفع نیازهای فناوری واحدهای تولیدی می کند که در این راستا، حمایت از شناسایی، ارزیابی و دسته بندی نیازها و مسائل فناورانه واحدهای تولیدی از جمله مواردی است که مورد حمایت شرکت شهرک های صنعتی قرار می گیرد.

اهلی ادامه داد: با احصاء و شناسایی این نیازها، از واحدهایی که نیاز به ارتقاء فناوری دارند در زمینه های مختلف از قبیل انتقال تکنولوژی حمایت مالی می شود که بر این مبنا در سال 1400 مشکلات فناوری 10 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان مورد شناسایی و آسیب شناسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحد تولیدی فناوري شرکت شهرک های صنعتی واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران

مصطفی حقیقی گفت: در حال حاضر با ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در حال رایزنی برای حضور هستیم و تاکنون ۵ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه حضورشان قطعی شده است.

اوافزود: امسال با هدف افزایش تعاملات صادراتی استان تمرکز ویژه بر سه زنجیره ارزشی منتخب سفال، چرم، کشمش و پوشاک شده است.

او تصریح کرد: تعداد بالایی از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و در تلاش هستیم با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق پرداخت یارانه و برگزاری تور‌های صنعتی و آشناسازی آنها با بازار‌های هدف صادرات صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان را تقویت کرده و افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از پرداخت ۵۰ تا ۸۰ درصدی یارانه هزینه ساخت غرفه و قرارداد‌های پرداخت توسط این شرکت به واحد‌های تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون یارانه کمک حضور به واحد‌های تولیدی توسط شرکت شهرک‌های استان همدان پرداخت شده و پیش‌بینی ما برای امسال نیز حدود ۹۰۰ میلیون تومان است.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخمین زده شده بیش از ۱۰۰ کشور در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند این شرایط فرصت مناسبی است برای مسیر‌های تازه حضور همدان در بازار‌های جهانی که با محوریت صادرات شکل خواهد گرفت.

او در پایان افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ۸ لغایت ۱۳ اردیبهشت برپاست و باتوجه به دغدغه استان همدان برای توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی در تلاش هستیم ظرفیت‌های صادراتی استان بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود