Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «چرا وام مسکن ویژه خانواده‌های چند فرزند پرداخت نمی‌شود؟» خواستار پیگیری این مسئله در خبرگزاری فارس شدند.

بر این اساس پس از ارتباط خبرنگار فارس با این مخاطب، وی ضمن انتقاد شدید از عملکرد نظام بانکی در پرداخت تسهیلات ویژه مسکن برای خانواده‌های چند فرزند گفت:‌ بنده به عنوان متقاضی این تسهیلات با دارا بودن همه شرایط از جمله نداشتن منزل مسکونی و همچنین دارا بودن سه فرزند که پس از سال 1399 به دنیا آمده‌اند، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل مراجعه کردم اما مدیران این بانک‌ها از پرداخت وام ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخاطب فارس من ادامه داد: برای پیگیری این مسئله به 6 بانک مختلف از جمله بانک مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کردم اما همه این بانک‌ها از پرداخت تسهیلات امتناع کردند.‌

وی تاکید کرد: چطور ممکن است، بانک مرکزی یک تسهیلاتی را به بانک‌ها ابلاغ کنند اما آن‌ها از پرداخت این تسهیلات به مردم امتناع ورزند.‌

به گزارش فارس، بانک مرکزی در قالب بخشنامه‌ای به تاریخ یک اردیبهشت ماه سال 1401 دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» برای خانواده های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند را به بانک های عامل ابلاغ کرد.

این بخشنامه براساس جزء 3 بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور به شش بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده است.

در پایان این بخشنامه موکداً یادآور شده است، با توجه به مراتب فوق، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

با این وجود، ضمن گذشت از 2 ماه از صدور این بخش‌نامه بر اساس اعلام مخاطبان فارس من همچنان این تسهیلات به مردم پرداخت نمی‌شود که ضرورت دارد بانک مرکزی حتما در این حوزه پاسخگو باشد.

خبرگزاری فارس منتظر دریافت توضیحات بانک مرکزی در این‌باره است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من فرزندآوری چند فرزندی وام مسکن بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است

امتداد - مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در شورای معاونین اظهار داشت: عملیات بانکی بر بسترهای دیجیتال و الکترونیک به ویژه تی تی پلاس در حال انجام است و مشتریان از خدمات متنوع بانک بهره مند می‌شوند، در ادامه برنامه های تحولی بانک موضوع سیستمی نمودن میانگین تسهیلات بانک در حال انجام است که می تواند موجبات تسریع در پرداخت تسهیلات عمومی و تسهیلات مرتبط با محصولات بانک را فراهم نماید.

وی افزود: سیاست های اعتباری سال ۱۴۰۳ در پایان سال گذشته آماده ابلاغ بود و با کمی بازنگری روز ششم فروردین ماه ابلاغ گردید. سیاست ها محور برنامه های تسهیلاتی بانک هستند و هر گونه اقدام تحولی مرتبط با برنامه های اعتباری بانک با سیاست ها هماهنگ و همسو هستند.
شیخ حسینی تاکید کرد: حوزه فناوری بانک در صدد بر آمده است تا واحد و شعبه ویِژه برای رسیدگی و راهنمایی مشتریان در حوزه های تی تی پلاس و خدمات غیر حضوری راه اندازی نماید. این واحد با هماهنگی واحدهای ستادی و اجرایی اقدامی مهم برای تکمیل تحول دیجیتال بانک است.
این مقام بانکی گفت: موضوع صدور صورتحساب الکترونیک مطابق ابلاغ سازمان امور مالیاتی ک

شور در واحدهای ستادی بانک در حال پیگیری است. این مبحث از برنامه مهم مالیاتی کشور است و بانک توسعه تعاون نیز نهایت اهتمام خود را برای همکاری و تعامل در این زمینه در نظر دارد.
در این جلسه معاونین مدیر عامل نیز توضیحاتی درباره پروژه ها و برنامه های در حال انجام ارائه دادند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین