Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@10:10:39 GMT

نفت‌کش ایرانی به سوریه رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۱۸۱۳

پایگاه خبری «العهد» از ورود یک نفت‌کش جدید متعلق به ایران به بندر بانیاس سوریه خبر داد.

به گزارش بازارنیوز؛ این سومین نفت‌کشی است که طی هفته‌های اخیر وارد سوریه می‌شود و ورود آن همزمان با سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به دمشق صورت گرفته است.



حسین امیرعبداللهیان در بدو رود به فرودگاه دمشق گفت که خیلی خوشحالم امروز فرصت حضور در کشور دوست و برادر سوریه برای من و هیأت همراهم فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر اخیر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. طی این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم.


وی ادامه داد: امروز فرصت خیلی خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. اقدام روز جاری رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم مقاوم سوریه اعمال می‌شود صهیونیست‌ها به دنبال بی ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.



وی افزود: اکنون که مردم سوریه در حال بازگشت به شهر‌ها و منازل مسکونی خود هستند می‌خواهند با این اقدامات دمشق را به صورت نادرست، ناامن جلوه دهند.



وزیر امور خارجه گفت: مردم و دولت و رهبری سوریه در دفاع از تمامیت ارضی کشورشان با قدرت عمل می‌کنند. ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم و قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوء تفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.


/ ایلنا

برچسب ها: نفت‌کش ایرانی ، سوریه ، وزیر خارجه ایران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RmP

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت کش ایرانی سوریه وزیر خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزیر خارجه چین از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل حمایت کرد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز شنبه اعلام کرد که تلاش برای پذیرش عضویت یک کشور فلسطینی در سازمان ملل گامی برای اصلاح بی عدالتی دیرینه در جهان است.

وزیر خارجه چین در جریان یک کنفرانس خبری تاکید کرد که به رسمیت شناختن سریع کشور فلسطین در سازمان ملل گامی برای اصلاح این رویه تاریخی است.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدفلسطینی خود، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع دادند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد پس از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل از سوی آمریکا، تشکیلات خودگردان فلسطین سیاست خود در قبال آمریکا را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6083728

دیگر خبرها

  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • تقدیر مردم استانبول از ایران در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» +فیلم
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • هشدار وزیر خارجه چین درباره تحریکات اعضای پیمان آکوس
  • به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است
  • چین: به رسمیت شناختن کشور فلسطین پایان دادن به ظلمی تاریخی است
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر