Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مسعود محمدیان مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان تهران صبح امروز درجمع خبرنگاران و در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، درباره ذبح دام‌های آلوده و ذبح در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد.

وی با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، گفت: کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود لذا شهروندان از برنامه هایی که دامپزشکی برای مراسم قربانی دام در روز عیدقربان تدارک دیده استفاده کنند تا به راحتی خطر ابتلاء به بیماریهای مشترک پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان تهران افزود: طی هماهنگی با انجمن صنفی کشتارگاه‌های دام استان، تمامی کشتارگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روز سعید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.

محمدیان ادامه داد: طی هماهنگی با انجمن صنفی واحد‌های بسته بندی مقرر شد که ضمن عرضه گوشت بسته بندی شده با برچسب گوشت مخصوص عید سعید قربان در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سفارشات به صورت اینترنتی و با برچسب مخصوص عید قربان عرضه شود.

وی بیان کرد: طی هماهنگی با سازمان میادین شهرداری تهران ۱۶ جایگاه عرضه بهداشتی و شرعی دام با همکاری دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم شهر تهران هستند که اسامی آنها در سایت اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان تهران آمده است.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان تهران ضمن اشاره به اینکه اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عید سعید قربان با ۵۳ اکیپ سیار، ۲۸ اکیپ ثابت، ۱۶۱ دامپزشک، ۱۱۳ بازرس بهداشتی گوشت و ۳۰ ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به هم استانی‌ها است، گفت: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.

محمدیان تاکید کرد: بهترین پیشنهاد این است که شهروندان نذورات خود را از مراکز بسته بندی و یا  با مراجعه به کشتارگاههای و مراکزی که با همیاری شهرداری تهران فعال هستند تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف جهت اطمینان کامل از سلامت آن حتماً به مدت ۲۴ ساعت  برای پیشگیری از بیماریهای مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دمای یخچال نگهداری شود، گفت: شهروندان جهت پاسخ گویی در شهرستان ها می توانند با شماره تلفن ادارات شهرستانی در تماس باشند و در شهر تهران با شماره  ۴۴۷۸۷۵۴۲-۴ ، ۶۶۵۹۱۰۰۴ و یا کد اختصاصی ۱۵۱۲ در ارتباط باشند.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان تهران، موقعیت جایگاه های عرضه بهداشتی و شرعی دام شهر تهران در روز عرفه و عید قربان را به شرح زیر اعلام کرد:

۱-خیابان پاسداران- پارک نیاوران ضلع جنوبی فرهنگسرای نیاوران
۲-بلوار فرهنگ -کوی فرهنگ -خیابان میرمالک- ضلع شرقی ساختمان ناحیه ۷ شهرداری منطقه ۲
​۳-ضلع شمال شرقی چهارراه استقلال محدوده ناحیه ۷
​۴-حکیم غرب- اندیشه جنوبی-  جنب شهر سنگ
​۵- ۴۵ متری زرند- خیابان واشقانی فراهانی محوطه موتوری سنگین منطقه ۹
​۶-انتهای خیابان جیحون- خیابان شهید رنجبر نرسیده به تقاطع- خیابان شهید نوری ضلع شرق جنب مرکز معاینه فنی
​۷-میدان شوش -خیابان ری بالاتر از پمپ گاز نبش کوچه شمشیری
۸-خیابان دماوند غرب به شرق بعد از پل خاقانی انتهای خیابان هاشمی جنب بوستان زیتون
۹-خیابان محلاتی-خیابان شاه آبادی – بلوارکوثر -جنب زمین فوتبال
۱۰- تقاطع خیابان ارسطو و بخشنده
۱۱-جنوب به شمال خیابان شهید رجایی بعد از پل شهید آوینی جنب ساختمان معاینه فنی خودرو
۱۲- شهرک استقلال- بلوار دکتر عبیدی – خیابان دهم جنب دسترسی محلی بزرگراه آزادگان- ضلع شمال بوستان انرژی
۱۳- سوله واقع در پارکینگ شماره ۳ بوستان آبشار
۱۴-تهرانپارس – حکیمیه – خیابان تابا جنب کارخانه آزمایش
۱۵- موقعیت ۱: بزرگراه امام رضا بعد از گردنه تنباکویی نرسیده به بازار گل امام رضا - موقعیت ۲: جاده خاوران بعداز مرکز بازگشت افاغنه استانداری تهران ضلع شمال لاین کندرو
۱۶- بزرگراه آزادگان پایین تر از احمد آباد مستوفی جنب پارک آزاد شهر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود محمدیان عید سعید قربان ذبح دام های آلوده بیماری های تب کریمه کنگو عید سعید قربان عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف در تهران با حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود محمدیان اظهار کرد: در پی اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان تهران، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران، بیش از ۶۰۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام دادند.

وی افزود: در این طرح که از نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه داشت، ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و برای نمونه‌برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطرنشان کرد: ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل مصرف با حکم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمدیان با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است از ارجاع پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضائی و پلمب ۱۰ واحد صنفی خبر داد و گفت: شهروندان ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب از طریق سامانه ۱۵۱۲ جهت پیگیری اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: فارس

کد خبر 745027

دیگر خبرها

  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد