Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران دستورالعملی را که قطر برای گردشگری جام جهانی ارائه می دهد، اجرایی می کند یا نه، گفت: قرار شد سطح تفاهم سیاسی بین طرفین ایجاد شود اما الزام رعایت مسائل فرهنگی و ارزشی برای ما بسیار مهم و‌ ضروری است.

احمد راستینه در گفت وگو با عصر ایران در مورد جلسه ای که ماه گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان، دستگاه های متولی و رئیس منطقه آزاد کیش در مورد استفاده جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت جام جهانی فوتبال در کشور قطر، در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد؛ گفت: ما در این جلسه تاکید کردیم که باید از ظرفیت این سواحل برای پوشش شرکت کنندگان در جام جهانی استفاده شود که قرار شد پیوستی در این مورد فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقرر شد وزارتخانه های میراث فرهنگی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ورزش و جوانان ،امور خارجه و راه و‌شهرسازی که به عنوان متولیان اصلی این هماهنگ سازی هستند پیوست جامعی در مورد سازوکارهای ارتقا این ارتباط آماده کنند.

وی ادامه داد: در جلسه ای که هفته گذشته با وزیر میراث و گردشگری داشتیم بر این مسئله تاکید شد و مقرر شد این وزارتخانه تسهیلات لازم را برای فراهم شدن ترانزیت مسافر در میان قطر و جزایر ما ایجاد کند چراکه این مسئله گام موثری در حل مشکلات یارانه قایق ها و کشتی های مسافربری است، کمک خوبی برای فعال شدن ترانزیت دریایی ما و فعال شدن بخش های خصوصی در حوزه خدمات دهی به مسافران است .

وی تاکید کرد: برای بهره مندی از ظرفیت های جام جهانی ما نیاز به نقش آفرینی سطح عالی در حوزه سیاست گذاری درمیان روسای جمهور دو کشور قطر و ایران هستیم. در حال حاضر هم قطر اعلام آمادگی کرده است و هم جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است و ما نیازمند ارتقا سطح پیگیری ها از سطح وزرا به سطح ریاست جمهوری برای نقش آفرینی بیشتر دیپلماتیک میان دو کشور هستیم که این سطح متوجه خود نهاد ریاست جمهوری است .

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: ما دستورالعمل‌هایی در حوزه حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان داریم که ضرورت دارد در این پیوست این نکات دیده شود برای این مسئله نیازمندیم که یک کارگروه هماهنگ کننده دستگاه ها بوجود آید که در این بین نقش اصلی را وزارت ورزش برعهده دارد و باید دبیرخانه ای تشکیل شود. پیوست جامعی برای فراهم شدن بستر لازم برای حضور گردشگران و مسافران جام جهانی تدوین و آماده شود.

وی در پاسخ به این سوال که این پیوست تا چه اندازه مورد قبول قطر خواهد بود گفت: در این میان باید سطح روابط سیاسی با نقش آفرینی وزارت امور خارجه جدی گرفته شود تا بتوانیم به تفاهم دقیق و روشنی با حفظ ارزش‌ها برسیم.

راستینه 

تماشاخانه ببینید | ریزش کوه بر روی ده‌ها کامیون در ترکیه ببینید| بچه زرافه نو رسیده باغ وحش شیلی/ 2 متر قد 98 کیلو وزن فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!

به گزارش صدای ایران،آرمان ملی آنلاین، نوشت: غلامعلی جعفرزاده، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی گفت: واقعیت این است که برخی در دولت نیز تمایلی به برگزاری انتخابات مشارکتی ندارد. برخی در دولت به این نتیجه رسیده‌اند که اگر میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد اثری از جبهه پایداری، شریان و... نمی‌بینید. این جریان‌ها به حداقل‌های جامعه تعلق دارند.

تردید نکنید اگر مردم در صحنه حضور پیدا کنند همه این جریان‌ها از صحنه سیاسی کنار می‌روند. از سوی دیگر اگر شرایط برای یک انتخابات رقابتی به وجود بیاید90 درصد نمایندگان مجلس ریزش می‌کنند و دیگر در مجلس حضور نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • در مجلس آینده این ۲ نماینده حضور ندارند +عکس
  • عکسی از آخرین روزهای حضور آقای نماینده در صحن مجلس
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • در طرح‌های عمرانی به پیوست فرهنگی توجه شود
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • الزام اصناف ورامین به رعایت عفاف و حجاب در محل کسب
  • الزام رستوران‌ها و مراکز پذیرایی برای درج غذا‌های محلی در منوی غذا
  • بیشتر بانوان ایرانی مقید به حجاب هستند