Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه از سلاخ‌ها و قصاب‌ها که بیشتر در معرض این بیماری هستند تقاضا می‌شود که به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سید اصغر حسینی بهارانچی در گفت و گو با ایسنا در زمینه تقاضای مردم جهت خرید گوشت و مرغ در بازار اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار ۶۰ هزار تومان است، تقاضای مردم برای خرید کم است چون توان خرید مردم پایین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فکر نکنید چون مرغ در مغازه‌ها هست به معنای این است که مرغ زیاد داریم و کمبودی نیست. مرغ کم است اما چون توان خرید مردم پایین است مرغ پشت ویترین‌ها باقی می‌ماند.

حسینی بهارانچی با بیان اینکه در سال جاری در خصوص قیمت گوشت در بازار مصوبه جدیدی صورت نگرفته است، تصریح کرد: بارها پیشنهاد دادیم که نرخ مصوبی در این زمینه وجود داشته باشد که نرخ مشخص باشد اما متاسفانه همکاری‌های لازم انجام نشد. در حال حاضر نیز قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

وی در خصوص تقاضای مردم برای خرید گوشت قرمز در بازار بیان کرد: تقاضای مردم نسبت به خرید گوشت قرمز زیاد نیست اما می‌بینیم که بعضی از افراد سودجو به عنوان مدیرکل فلان جا اعلام می‌کنند که ما ۶ میلیون راس دام مازاد داریم در حالی که همچنین چیزی وجود ندارد و این افراد فقط قصد صادرات دام‌ها و کسب سود حاصل از این کار را دارند.  

حسینی بهارانچی در راستای کنترل قیمت‌های بازار و جلوگیری از گران فروشی اظهار کرد: بحث کم فروشی در مغازه‌های بازار دیده نشده است اما گرانفروشی هست. در راستای بازرسی‌ها نیز صحبت‌هایی شده و قرار است که بازرسی‌ها را دست اتحادیه‌ها و بازرسی اصناف باشد؛ در حال حاضر نیز بازرسی از اصناف را انجام می‌دهیم اما کاری نمی توانیم کنیم فقط می‌توانیم در صورت مشاهده تخلف، گزارش‌های خود را به سازمان‌های مربوطه ارایه دهیم تا با تخلفات مورد نظر برخورد شود.

وی در خصوص خرید گوشت از مراکز غیر مجاز و غیر بهداشتی گفت: برخی از مردم نسبت به خرید گوشت از مراکز غیرمجازی مانند مراکز موجود در معابر زرگان، چهارصد دستگاه یا اطراف شلنگ آباد به امید اینکه شاید ارزان‌تر از قیمت بازار است، اقدام می‌کنند در صورتی که خیلی گران‌تر از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها پای آن‌ها در می‌آید. در این زمینه از مردم تقاضا می‌شود نسبت به خرید گوشت از مراکز غیر بهداشتی و غیرمجاز خودداری کنند زیرا این مراکز علاوه بر غیرمجاز بودن، باعث شیوع بیماری می‌شوند.

حسینی بهارانچی گفت: از دید دامپزشکی نیز گوشت عرضه شده توسط مراکز غیر مجاز، ناسالم است و حتی اگر این گوشت‌ها سالم باشند، مشخص نیست که این گوشت ها سالم هستند یا خیر.

وی در خصوص خطر شیوع بیماری تب کریمه در اهواز بیان کرد: در خصوص بیماری تب کریمه که این بیماری معمولا در بین دام و انسان شیوع پیدا می‌کند، در حال حاضر هیچ موردی در اهواز دیده نشده است اما احتمال بروز آن در مکان‌هایی که مسائل بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود، بیشتر است و مراکزی که در زمینه خرید و فروش محصولات گوشتی فعالیت می‌کنند بیشتر در معرض انتشار این بیماری هستند.  

حسینی بهارانچی در توصیه به سلاخ‌ها و قصابی‌ها در پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه از سلاخ‌ها و قصاب‌ها که بیشتر در معرض این بیماری هستند تقاضا می‌شود که به مسائل بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند و وسایل کار و میزهای خود را هر روز ضد عفونی کنند تا از بروز این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان تب کریمه کنگو بیماری تب کریمه حسینی بهارانچی تقاضای مردم حال حاضر خرید گوشت مراکز غیر سلاخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۴۵ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در اسلام آباد غرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، قاسمی گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از یک رستوران در اسلام آباد غرب ۶۴۵ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی امحا و واحد متخلف پلمب شد.

وی افزود: سامانه  ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی آماده دریافت نظرات مردم است.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به قیام دهم فروردین
  • ضرورت توجه ویژه به شبهای قدر و جایگاه امام علی علیه السلام
  • ضرورت توجه ویژه به مرکز شهر فهرج
  • زمانیان: امید را باید در بین مردم زنده کرد
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • کشف ۶۴۵ کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی در اسلام آباد غرب
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • استقبال مردم کردستان از مرحله دوم طرح فجرانه
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست