Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید علیرضا مرندی در نامه ارسالی خود به پیمان جبلی رییس سازمان صداو سیما آورده است: صدا و سیما، ماموریت خطیر هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه و وظایف متعددی از جمله آگاهی و ترویج سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی در میان آحاد ملت را بر عهده دارد و به فرموده حضرت امام راحل (ره) نقش یک دانشگاه بسیار ارزشمند را ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‌افزاید: یکی از موضوعات مهم در این خصوص ارتقاء فرهنگ و سواد سلامت جامعه و آحاد آن در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و به ویژه معنوی می‌باشد. اخیراً شایعاتی در مورد حذف یا کاهش فعالیت شبکه سلامت به گوش می‌رسد که امیدوارم صحت نداشته باشد.

مرندی در ادامه نامه ارسالی خود آورده است: اتفاقاً دو روز قبل خدمت مقام معظم رهبری در مورد جایگاه سلامت در جمهوری اسلامی ایران عرایضی داشتم و به دلیل نقش بی بدیل سلامت جامعه در پیشرفت و توسعه کشور و نیز تامین رضایت مردم و نقش انسان سالم در بهبود وضع اقتصادی خانواده‌ها و کشور و کاهش بار بیماریها و هزینه‌ها، مطالبی را به استحضار ایشان رساندم که در آن به نقش صدا و سیما هم اشاره ای نمودم. ایشان توصیه فرمودند که با توجه به جایگاه فرهنگستان علوم پزشکی، شخصاً مطلب را به حضرتعالی منعکس نمایم.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: تقاضا دارم دستور فرمائید شبکه سلامت صدا و سیما به گونه ای تقویت شود که عمدتاً مباحث آن در راستای پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه و آن هم با بیان و زبان روان و ساده صورت پذیرد و حتی المقدور از ورود به موضوعات پیچیده تخصصی و فوق تخصصی و مباحثی که مبلغ تجهیزات و امکانات خیلی پیشرفته و گران پزشکی است خودداری شود.

وی گفت: همچنین درخواست دارم دستور فرمائید شورای سیاستگزاری سلامت که سالهای طولانی ارائه خدمت می‌کرد ولی گاهی به دلیل عضویت اعضائی که به مسائل سلامت عمومی جامعه اشراف نداشتند دچار ضعف در عملکرد می‌شد، مجدداً احیاء شده و بر عملکرد آن با دقت نظارت به عمل آید. از عنایتی که می‌فرمائید سپاسگزارم و برای آن برادر عزیز آرزوی سلامت و توفیق روزافزون دارم.

برچسب‌ها شبکه سلامت صدا و سیما مقام معظم رهبری فرهنگستان علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سلامت صدا و سیما مقام معظم رهبری شبکه سلامت صدا و سیما مقام معظم رهبری فرهنگستان علوم پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی شبکه سلامت صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.



باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت