Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،شهردار تهران گفت: با صیانت و دفاع از پرونده‌های حقوقی شهرداری تهران، پرونده‌های به ارزش ۱۶ هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری خاتمه یافت.

 علی رضا زاکانی روز شنبه با حضور در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران درباره حضور ۱۰ ماهه خود در شهرداری تهران و برخی رویدادهای شهرداری گزارشی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دیدگاهی را در شهر تهران دنبال می‌کنیم که بر اساس آن همایش سرمایه گذاری در برج میلاد برگزار می‌شود و در پارک گفتگو نیز زمینه و شرایط آن ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این همایش در خصوص مشارکت و آینده شهر تهران است که با حضور فعالان عرصه های اقتصادی برگزار خواهد شد.

زاکانی با اینکه ۱۰ ماه در شهرداری تهران حضور داشته است، عنوان کرد: در مدت گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری با صیانت و دفاع حقوقی از پرونده‌ها به نفع شهرداری خاتمه یافت.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در مشارکت‌های که از گذشته مانده بود، امکان سرمایه‌گذاری به شهر تهران بازگشت.

زاکانی ادامه داد: خدمت، مشارکت و پیشرفت در شهرداری مورد توجه است و در افق بلندمدت ۱۰ ساله چشم اندازهایی برای تهران ترسیم شده است.

شهردار تهران گفت: ایجاد ۳۲۵ ایستگاه مترو و همچنین ایجاد ایستگاه‌های بی آرتی به منظور نوسازی شهر هدف‌گذاری شده است که می‌توان از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه کاربردی شهر تهران یاد کرد.

زاکانی ادامه داد: در ۱۱ خط ۳۲۵ ایستگاه داریم که در محدوده شهری قرار دارد. از این تعداد ایستگاه تا امروز ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

شهردار تهران افزود: از ماه ها قبل برنامه ریزی را آغاز کردیم و تا شعاع حداکثر ۸۰۰ متر پیرامون آن پارسل ها و سلول ها را هدف گذاری و برنامه ریزی کردیم. 

به گفته وی، در منطقه هفت حداقل سه ایستگاه واضح و مشخص است و در هفته جاری در کمیسیون ماده پنج بررسی می شود و در نگاه بلند مدت توسعه شهر را بر مدار درست خواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه پیش از سال ۴۸ توسعه تهران شمالی جنوبی و پس از آن شرقی، غربی بود، اظهار داشت: این طرح اقدامی بزرگ در شهر است که ابعاد بسیار بزرگی دارد؛ به اندازه ای که ۴۹.۲ درصد پارسل های شهر تهران را در برخواهد گرفت.

وی افزود: اگر ایستگاه های بی آرتی موثر را نیز وارد مدار بررسی و کارکردی قرار دهیم ۶۲.۲ درصد مساحت کل شهر را شامل خواهد شد که شاید بزرگترین کلان پروژه ای باشد که در دستور کار ماست.

وی افزود: هدف اول بازپیرایی شهر بر اساس نیازهای مردم و هدف دوم ایمنی شهر است. از ۱۲ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار آسیب می بینیم که رهایی از آن جز نوسازی گسترده و فنی میسر نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه به طور متوسط ۹ هزار و ۵۰۰ قدم در شهر راه می رویم، یادآور شد: این میانگین در دنیا ۱۳ هزار قدم است.

وی با تأکید بر معماری ایرانی-اسلامی و ایجاد هویت جدید با توجه به این نوع معماری، خاطرنشان کرد: هویت جدیدی برای شهر با این اقدام ایجاد خواهد شد.

زاکانی تأکید کرد: کسب منابع برای توسعه زیرساخت های شهری نیز یکی دیگر از اهداف است. در شهر ما از ۲۵۳ کیلومتر مترو برخورداریم اما در خط ۸، ۹، ۱۱ در ابتدای مسیر هستیم. 

وی افزود: ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط هفتگانه نیاز داریم و برای سه خطی که در آغاز هستیم ۲۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه اگر منابع تأمین شود می توان تکمیل خطوط را به پنج سال تقلیل داد، گفت: این بزرگترین پروژه کالبدی شهر ما به شمار می رود. 

زاکانی تأکید کرد: بر هم انباشتگی مسائل به گونه ای است که اگر مشارکت مردم را جلب نکنیم مشکلات برطرف نخواهد شد و جز تکیه به مردم و توجه به دانش و علم و بهره مندی از ظرفیت های علمی و دانشی شهر نمی توانیم بار شهر را برداریم.

مسکن بزرگترین مشکل مردم تهران

شهردار تهران بابیان اینکه یک میلیون مسکن برای خانوارهای موجود نیاز داریم، گفت: برای ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن نیازمندیم که یک میلیون واحد کمبود شهر است.

شهردار تهران افزود: ۵۱ درصد جمعیت اجاره نشین هستند و در حوزه تملکی و استیجاری با موضوع گرانی مواجه هستیم؛ در این راستا اقدام کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را دنبال می کنیم که در کوتاه مدت به دولت در حوزه استیجاری و تمدید خودکار قراردادها کمک می کنیم و شرایط نظارت وزارت راه و شهرسازی را فراهم می کنیم.

۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در تهران

شهردار تهران با بیان اینکه ارائه مساعدت در حوزه استیجاری خواهیم داشت، عنوان کرد: ۳۰۰ هزار واحد مسکن خالی در تهران به ویژه در شمال شهر داریم و حق و حقوق مردم را در این حوزه مورد صیانت قرار خواهیم داد و وارد چرخه استفاده خواهیم کرد.

زاکانی با بیان اینکه کاهش زمان صدور پروانه برای تسریع در ساخت نیز مورد توجه است، افزود: به طور میانگین مدت زمان صدور پروانه ۳۶۰ روز است که وعده داده بودیم به کمتر از ۲ ماه برسد که در برخی مناطق ۲ ماه و در برخی مناطق پنج ماه است.

وی ادامه داد: اگر کمیسیون ماده هفت و بحث نما مورد توجه قرار بگیرد وعده کمتر از ۲ ماه محقق خواهد شد.


انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان نفع شهرداری شهردار تهران پرونده ها شهر تهران خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پس از اتمام جلسه در حیاط دولت به میان خبرنگاران رفت و گفت: « برنامه ای برای واردات پله برقی از چین وجود ندارد و درواقع پله برقی تولید می شود. سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و از این ماه نصب این پله برقی ها آغاز و طی ۳ ماه آینده نصب آنها به اتمام می رسد.

کد خبر 845149 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران پله برقی

دیگر خبرها

  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت