Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@16:44:10 GMT

خالق «بچه میمون‌های بازیگوش» درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۷۹۷

خالق «بچه میمون‌های بازیگوش» درگذشت

لئونید شوارتزمن که در ایران با ساخت کارتون خاطره‌انگیز «بچه میمون‌های بازیگوش» شناخته می‌شود، در ۱۰۱ سالگی درگذشت.

به گزارش ایران اکونومیست، لئونید شوارتزمن (Leonid Shvartsman)، هنرمند تجسمی و انیماتور اهل شوروی و بلاروس، در ساعات ابتدایی امروز (یکشنبه، ۱۲ تیر) دار فانی را وداع گفت. دلیل مرگ این هنرمند برجسته مشخص نیست اما شایعات از آن حکایت دارند که وی بر اثر کهولت سن درگذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوارتزمن که در سالهای اخیر مدیر موزه انیمیشن بود، انیمیشن محبوب میمون‌ها را ساخت که از سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۷ میلادی پخش می‌شد و در ایران به نام بچه میمون های بازیگوش مشهور شد.

شوارتزمن همچنین خالق شخصیت معروف چیبوراشکا نیز بود که در المپیک تابستانی سال ۲۰۰۴ به عنوان نماد تیم روسیه انتخاب شد. این هنرمند تجسمی در طول حیات خود علاوه بر دریافت چندین جایزه از روسیه، نامزد جایزه لنین و استالین و جایزه هالیوود برای کودکان نیز شد.

شوارتزمن همچنین خالق شخصیت معروف «چیبوراشکا» نیز بود که در المپیک تابستانی سال ۲۰۰۴ به عنوان نماد تیم روسیه انتخاب شد

پیش از مرگ شوارتزمن، دارایی خالص او چیزی بیش از ۵ میلیون دلار برآورد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انیمیشن ، پویا نمایی ، کارتون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انیمیشن پویا نمایی کارتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی موسی‌خانی، رئیس کمیته بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که عصر امروز (جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: نفس جایزه بسیار ارزشمند است و از سال بعد قرار است یک جایزه به مسابقات ربوکاپ برای سه نفر که رتبه کسب می‌کنند، اضافه شود.

وی با بیان اینکه جایزه دکتر موسی‌خانی به بورسیه تحصیلی اطلاق می‌شود، ادامه داد: بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه کامپیوتر اهدا به سه نفر اهدا می‌شود.

رئیس کمیته بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران اظهار کرد: دانشجویان پرافتخار، کمیته‌های فنی پژوهشگزان جوان و دانشجویان این دانشگاه و دیگر افراد شرکت‌کننده در این مسابقه زحمت بسیار زیادی کشیدند.

موسی‌خانی ابراز کرد: وقتی شما جوانان و نوجوانان را با اندیشه‌های بزرگ، ایده‌های کارآفرینانه و نوآورانه می‌بینم، احساس کوچکی و از حضور شما احساس بزرگی می‌کنم. شما بزرگان که ایران آباد را رقم می‌زنید.

وی افزود: هر کسی که در این مسابقه شرکت کرده، برنده است و با توجه به اینکه در  حوزه هوش مصنوعی که ترند جهان است، شرکت‌کردید، به یکایک عزیزان تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان
  • سلطان گلاب ایران و جهان درگذشت
  • پدر گلاب ایران درگذشت
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • هنرمند انقلاب اسلامی در همه شئون زندگی تعهد و مسئولیت دارد+فیلم
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • جایزه «مهرگان» فراخوان داد
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود