Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@22:37:03 GMT

اعزام حجاج به سرزمین وحی امشب به پایان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۷۹۸

اعزام حجاج به سرزمین وحی امشب به پایان می‌رسد

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام پایان عملیات اعزام حجاج از فرودگاه‌های کشور، گفت: زائران سرزمین وحی تا پایان امشب با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رستمیان با اعلام جزئیات اعزام حجاج به سرزمین وحی، اظهار کرد: از آغاز اعزام حجاج به مدینه منوره و جده تاکنون ۱۶۰ پرواز انجام شده است و دو پرواز نیز تا پایان امروز از فرودگاه بین‌المللی امام و زاهدان انجام خواهد شد و در مجموعه حجاج ایرانی و عوامل اجرایی حج با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رستمیان با انجام دو پرواز پایانی یکی در ساعت ۱۸و ۲۵ دقیقه از فرودگاه امام و دیگری در ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه عصر امروز از فرودگاه زاهدان عملیات اعزام حجاج پایان خواهد یافت.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا امروز ۱۱۳ پرواز از ۱۷ فرودگاه بین‌المللی مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان، تبریز، ساری، همدان، شیراز، ارومیه، بیرجند، بندرعباس، زنجان، بوشهر، اردبیل، کرمان و زاهدان به جز فرودگاه امام برقرار شده است که با این تعداد پرواز ۲۷ هزار و ۸۷۱ زائر با ۵۰۲ هزار و ۴۶۷ کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.

رستمیان با اعلام اینکه همه پروازهای حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، اضافه کرد: متوسط تأخیر پروازها حدود یک ساعت بوده است که این رقم خوبی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات بازگشت حجاج از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

کد خبر 585681

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حج تمتع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حجاج بیت الله الحرام اعزام حجاج اصفهاني اعزام حجاج ۱۴۰۱ حجاج ۱۴۰۱ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اعزام حجاج سرزمین وحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعاتی پیش انتظار ۹ ساله عمره به پایان رسید؛ پرواز زائران به سوی سرزمین وحی

سوم اردیبهشت نخستین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و امام خمینی به سرزمین وحی اعزام شدند. زائران از امروز سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه جا شدند و نخستین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی به سرزمین وحی رفتند.

طی این ۱۰ روز دو پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد که در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جا به جا خواهند شد.

در طول این ۱۰ روز دوهزار و ۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲ هزار ۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی اعزام می‌شوند که در مجموع حدود پنج هزار و ۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

آئین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ساعت ۲ بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ترمینال سلام برگزار شد.

عملیات عمره مفرده قرار بود، پس‌از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی ) با نخستین پرواز از فرودگاه امام (ره) و از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته این پروازها لغو شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • ساعاتی پیش انتظار ۹ ساله عمره به پایان رسید؛ پرواز زائران به سوی سرزمین وحی
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • ۱۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام روزانه ۵۰۰ زائر به سرزمین وحی در عملیات حج عمره ۱۴۰۳
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از این تاریخ
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از ۳ اردیبهشت ماه