Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@03:58:04 GMT

ضرورت حفظ آثار فرهنگی در مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۸۱۷

ضرورت حفظ آثار فرهنگی در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شست‌وشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور، امروز یک‌شنبه -دوازدهم تیرماه_ در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: به تازگی شست‌وشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص قدمت این مجسمه و محل نصب آن، ادامه داد: این مجسمه حدود ۶۳ سال پیش توسط مرحوم ابوالحسن صدیقی ساخته و در محل میدان فردوسی نصب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در گذشته مرمت و شست‌وشوی این پیکره با استفاده از روش‌های علمی و زیر نظر کارشناسان مجرب انجام می‌گرفت، گاهی اوقات در ادوار گذشته انجام مداخلات غیرکارشناسی مشاهده شده است، اما در نهایت نظر کارشناسان، اجرایی و شست‌وشو به روش صحیح انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته شورای اسلامی شهر برای حفظ آثار فاخر هنری مصوبه‌ای را با عنوان «حفظ حریم آثار هنری و نگهداری آثار فاخر» به تصویب رسانده بود، در حال حاضر انتظار این است که شهرداری تهران ضمن رفع این اقدام غیرفنی، نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.

ماجرای اجاره خانه و شهرداری چیست؟

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری، اظهار کرد: تذکرم را مطرح می‌کنم، در رسانه‌ها خبری دیدم که بعد اطلاعیه شده و آرم شهرداری نیز در این اطلاعیه وجود دارد، بحث ثبت‌نام افرادی است که درخواست منزل استیجاری در برخی محلات محروم و مناطق جنوبی شهر تهران را دارند و اینکه قرار است شهرداری مسئولیت واگذاری این اماکن استیجاری را بر عهده بگیرد؛ یعنی در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده و سایتی در این زمینه معرفی کردند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم جریان و نقش شهرداری در این موضوع چیست؟، آیا قرار است این واحدها ساخته شود یا آماده است؟، آیا به مردم واگذار می‌شود؟، ساز و کار آن چیست؟، آیا بار مالی برای شهرداری خواهد داشت یا خیر؟، تجربه‌های گذشته نشان داده است، دوستان دیگری که در این زمینه اعلام آمادگی کردند، خود را کنار کشیدند و تمام مسئولیت روی دوش شهرداری تهران افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این اقدام جدید و بی‌سابقه بوده است، همچنین بر اساس سیاست‌های کلی نظام گفته می‌شود اقدامات تصدی‌گری و اجرایی به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، در حال حاضر کار به جایی رسیده که قرار است مجموعه‌هایی مانند اتاق تعاون، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران اجاره داری کنند و به مردم، خانه اجاره دهند، این مسائل قدری نقض غرض با اصل ۴۴ و سیاست‌های کلی نظام در مورد واگذاری به مردم دارد، لذا باید افرادی که در جریان هستند، توضیح دهند.

لزوم فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان

حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۷ در سال روز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) با حضرت علی (ع) در حرکتی نمادین از زوج‌هایی که بیش از ۳۵ سال از ازدواجشان می‌گذرد، تجلیل کرد، چرا که نمونه خوبی برای الگوسازی جوانان است.

وی با بیان اینکه باید ازدواج جوانان در اولویت باشد، ادامه داد: نیاز است که تمام مسئولان برای جوانان تهران فکری کنند و باید اولویت‌مان ازدواج آنها باشد، در این راستا بزرگ‌ترین معضلشان اجاره خانه است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درخواست می‌کنم که در حوزه ازدواج جوانان طرحی ارائه کند تا آثار خوش این مصوبه بتواند بخشی از دغدغه‌های جوانان را کاهش دهد.

کد خبر 585645

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران عضو شوراي شهر تهران فردوسي آثار فرهنگی ایران مدیریت شهری اجاره بها ناصر امانی شورای ششم جلسه علنی شورای شهر تهران مرمت آثار تاریخی خانه های استیجاری برنامه ریزی شهری خدمات شهری مدیران شهری شهرداري تهران صحن علنی شورای شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران

در جلسه مشترک کمیسیون برنامه‌ و بودجه و فرهنگی‌‌ و اجتماعی شورای شهر، بهای خدمات فرهنگی و هنری در مجموعه‌های وابسته به اداره کل بانوان و سازمان فرهنگی و هنری بررسی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز یکشنبه (2 اردیبهشت‌ماه) جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با حضور محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون، میثم مظفر و ناصر امانی اعضای کمیسیون و رضایی‌فر؛ مدیرکل امور مالی شهرداری تهران و سایر مدیران شهری برگزار شد.

در ابتدای جلسه بررسی لایحه «معرفی 27 نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب» در دستور کار اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت. وضعیت ارزشیابی هر یک افرادی که از سوی شهرداری تهران به عنوان ذیحسابان مناطق و برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها  معرفی شدند، بررسی و تصمیم‌گیری لازم انجام شد.

در ادامه، نشستی مشترک با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برگزار شد و نرگس معدنی‌پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، زهرا شمس‌احسان؛ عضو کمیسیون فرهنگی، مریم اردبیلی؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده، مهرداد باقری؛ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و سایر مدیران شهری حضور داشتند.

در ابتدا لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی، هنری و تفریحی ـ خدمات قابل ارائه در مراکز تحت مدیریت اداره کل امور زنان و خانواده از سال 1403» مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

در این لایحه نرخ بهای خدمات هنری، آموزشی و تفریحی در 22 مجموعه شهربانو به تفکیک مناطق براساس پهنه‌بندی اقتصادی بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شد. در نهایت این لایحه پس از اعمال اصلاحات برای تصویب در صحن شورا به هئیت رئیسه تقدیم شد.

در ادامه لایحه «بهای خدمات استفاده از مراکز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از سال 1403» مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

افزایش بودجه مناطق شهرداری تهران به 25 همت

در این لایحه نرخ بهای خدمات هنری، آموزشی و تفریحی در فرهنگسراها و مجموعه‌های وابسته به سازمان فرهنگی و هنری بررسی و‌ بهای خدمات مشخص شد. در نهایت این لایحه نیز پس از اجرای اصلاحات لازم به منظور دریافت نظرات تمامی اعضای شورا به هئیت رئیسه ارسال شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران