Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@09:38:43 GMT

فرودگاه شارل دوگل پاریس دست به اعتصاب زد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۸۱۸

فرودگاه شارل دوگل پاریس دست به اعتصاب زد

تین نیوز

کارمندان فرودگاه اصلی رواسی-شارل دوگل پاریس، پایتخت فرانسه با دست زدن به اعتصاب لغو شدن حدود ۱۰ درصد از پروازها را رقم زده و باعث اختلال در روند سفرهای اول تابستان در فرانسه شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، روز جمعه تعداد زیادی از کارکنان این فرودگاه در برابر یکی از ترمینال‌های آن اعتراضاتشان را به ویژه در پی قدرتمندتر شدن اهرمشان به سبب بالا گرفتن تقاضا برای سفرهای هوایی و کمبود نیرویی که بخشی از علتش همه‌گیری کووید -۱۹ بوده، برپا کردند تا افزایش حقوقشان را به منظور کاستن از فشار ناشی از تورم بالا مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپراتور ADP متعلق به این فرودگاه به رویترز گفت که برآورد شد که ۱۰۰ پرواز، شامل ۵۰ پرواز ورودی و ۵۰ پرواز خروجی در اثر این اعتراضات لغو شود.

این وضعیت برخی مسافران را به تلاش برای پیدا کردن گزینه‌های جایگزین و تعدادی دیگر را هم به شتاب برای آمدن به فرودگاه با هدف اجتناب از اختلال‌ها واداشت و متعاقب آن صف‌هایی در داخل پایانه‌ها ایجاد شد.

فیلیپین تورنیه، مسافری که پروازی را برای کانکون مکزیک رزرو کرده بود، به رویترز گفت: "ما از ساعت ۳ صبح امروز اینجا هستیم و هنوز منتظریم. وضعیت به هیچ وجه خوب پیش نمی‌رود."

افزایش هزینه‌های زندگی به خانواده‌ها در سراسر اروپا آسیب رسانده است. تورم در انگلیس در ماه گذشته میلادی به ۹.۱ درصد رسید که بالاترین میزان در چهار دهه اخیر است. این وضعیت به اعتصابات یا تهدیدات کارمندان و کارگران بخش‌های حمل و نقل، مدارس، خدمات پستی و بیمارستان‌ها به دست زدن به اعتصاب دامن زده است.

شرکت هواپیمایی اسکاندیناویایی SAS.ST و خلبانان آن روز جمعه تلاش داشتند تا مذاکراتی دقیقه نودی را برای جلوگیری از اعتصابی از نیمه شب که باعث فلج شدن بسیاری از عملیات‌ها می‌شد به نتیجه برسانند.

پس از اینکه بحران کووید به صنعت حمل و نقل مسافرتی ضربه زد، اپراتور ADP و اتحادیه‌های آن سال گذشته قراردادی را امضا کردند که مستلزم کاهش دستمزدها بود. اما کارگران می‌گویند دورنمای اقتصادی تغییر کرده است.

اتحادیه‌ها خواهان افزایش خالص ۳۰۰ یورویی دستمزدها در ماه هستند، در حالی که شرکت‌ها این مبلغ را رد کردند. اعتصابات امروز (شنبه) ادامه یافته و برآورد شد از هر پنج پرواز، یک پرواز بین ساعت ۰۵۰۰ تا ۱۲۰۰ به وقت گرینویچ لغو شده است.

دانیل برتونه که یکی از نماینده‌های اتحادیه‌ای شرکت‌کننده در مذاکرات با مقامات فرانسه است، گفت: در اولین گام به سوی توافق و به طور بالقوه تعیین شرایط سایر مذاکرات بر سر دستمزد در این بخش، اپراتور ADP در این هفته افزایش چهار درصدی دستمزد را پیشنهاد کرده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرانسه تین تورم مسافران مکزیک انگلیس حمل و نقل فرودگاه شارل دوگل پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس