Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@07:24:59 GMT

افزایش ۲۴۷ درصدی قیمت روغن در خردادماه

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۸۲۱

افزایش ۲۴۷ درصدی قیمت روغن در خردادماه

براساس گزارش متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در خردادماه ۱۴۰۱، در بین ۵۳ قلم کالای منتخب، روغن نباتی جامد ۲۴۷.۲ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل، رکورددار افزایش قیمت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور را اعلام کرد که براساس آن بیشترین افزایش در گروه کالاهای اساسی منتخب مربوط به روغن جامد با ۲۴۷ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین روغن مایع با ۲۳۳.۸ درصد و پنیر ایرانی پاستوریزه با ۵۵.۷ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش از ۵۳ قلم کالای منتخب، ۳۷ قلم تغییر قییمت بالاتر از تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (۵۱.۴) داشته اند.

همچنین در گروه نان و غلات اقلام "ماکارونی" با ۵۶, ١ درصد، "شیرینی خشک " با ٢٧.۶ درصد و " رشته آش " با ٢۵.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام "مرغ ماشینی" با ٣٢, ۵ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ١۶.٠ درصد و "گوشت گوسفند" با ٧.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " خربزه " با ٣١, ١ درصد، " هلو" با ٢٢.٧ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ٢.۴- درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هویج فرنگی " با ٢٨, ۵ درصد، "بادمجان" با ١٣.٨ درصد و " سیب زمینی " با ١٣.۵ درصد است.

و در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ٢٧, ٧ درصد و "قند" با ١٨.٩ درصد است.

همچنین براساس این گزارش شاخص قیمت مصرف کننده کل کشور بر اساس دهک‌های هزینه‌ای نرخ تورم کل کشور در خرداد ماه ۱۴۰۰ برابر ۳۹.۴ درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای خرداد ماه ١٣, ٢ واحد درصد افزایش یافت.

کد خبر 585686

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش قیمت روغن قیمت روغن خوراکی قیمت روغن تصویب افزایش قیمت روغن قیمت روغن پالم روغن کمبود روغن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قیمت نسبت به ماه قبل مربوط افزایش قیمت نسبت به ماه قبل بیشترین افزایش قیمت ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک

به گزارش خبرآنلاین؛ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در خردادماه ۱۴۰۰ دقیقاً دو ماه پیش از آغاز دوران ریاست‌جمهوری گفت: امکان افزایش تولید خودرو به بیش از دو میلیون دستگاه وجود دارد؛ خودرو باید از حالت انحصاری خارج و برای آن قیمت عادلانه تعیین شود.

تجارت نیوز در خبری نوشت:او در ادامه صنعت خودرو را از دغدغه‌های مهم و در عین حال قابل حل مردم به شمار آورد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

با مقایسه اختلاف قیمت کارخانه تا بازار چند خودرو ایرانی، می‌توان متوجه واقعیت‌های صنعت خودرو شد.در کمتر از سه سال و نسبت به خردادماه ۱۴۰۰، قیمت کارخانه خودرویی همچون پژو پارس LX TU۵ از ۱۴۶ میلیون تومان به ۴۰۲ میلیون تومان رسید؛ در حالی که قیمت بازار آن از ۲۶۹ میلیون تومان به رقم باورنکردنی ۸۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مورد دیگری همچون کوییک معمولی در سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان از درِ کارخانه به فروش می‌رسید، اما نرخ فروش آن در بازار ۱۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود؛ به عبارتی اختلاف ۱۱ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار. هم‌اکنون اختلاف قیمت کوییک S به ۱۴۴ میلیون تومان رسیده که به معنی افزایش ۱۳ برابری آن طی تنها سه سال است.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899196

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار