Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد وحیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه شهرهوشمند ایران در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه دولت چه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت، گفت:  این نمایشگاه باپیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که زیرمجموعه وزارت کشور است برگزار شد،ما به دنبال توسعه این شرکت‌ها هستیم تا خود را تقویت کنند و در صحنه عمل از ظرفیت این شرکت ها بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد وحیدی ادامه داد: به همه استانداران ابلاغ کردیم که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حداکثر استفاده را داشته باشند و بین آنها مسابقاتی را برگزار کنند و به کسانی‌که که در این عرصه پیشرو هستند جوایزی اهدا شود تا بتوان تحرکات مطلوبی در عرصه هوشمند سازی را شاهد باشیم.

وزیر کشور گفت: شهر هوشمند ابعاد متعدد و متنوعی دارد که می توانند در عرصه خودرو هوشمند هم فعال باشد و شرکت هایی که می توانند در عرصه خودرو سرمایه گذرای جدیدی کنند، ما هم بتوانیم از این ها به عنوان واحد مهم استفاده کنیم.البته این مسیر نیاز به برنامه ریزی برای توسعه دارد یابد که می توانند زمینه ساز ورود این شرکت ها در موضوع خودرو هوشمند شود.

وحیدی درباره زلزله اخیر در استان هرمزگان گفت که این زلزله بسیار شدید بود و در بندر خمیر رخ داد؛ خوشبختانه تلفات این زلزله کم بود، از جانباختن پنج نفر از عزیزان متاسف هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت می گوییم.

وی افزود :  الحمدالله تمامی عوامل در صحنه حاضر بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت و بلافاصله آواربرداری هم آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری وموقت هم انجام شد و بازسازی ها بزودی شروع می شود.

وزیر کشور پس از بازدید دوساعته از نمایشگاه شهر هوشمند در مصلای تهران به خبرنگار ایرنا گفت: کار ارزشمند و متنوعی در حوزه شهرها و روستا که انجام شده  که در این نمایشگاه حضور یافتند. در این نمایشگاه تولیدات روستایی خوبی ارایه شده است و باید توسعه یابد تا تولیدات خود را عرضه کنند.

وحیدی گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند در این حوزه ها ایفای نقش کنند و کشور را به لحاظ هوشمندی توسعه دهند.

وزیر کشور درباره آخرین اقدامات در بندر زلزله زده خمیر گفت: کارها روی روال انجام می گیرد و کانکس‌ها برای استقرار مردم در حال حمل است که در مرحله بعد عملیات بازسازی انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر کشور بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان وزیر کشور شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاونت علمی قصد دارد همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با در اختیار گرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان در عرصه‌های مختلف را در قالب ۷۰۰ شرکت دانش‌ بنیان به رخ بازدیدکنندگان خارجی بکشاند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، قصد دارد همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با در اختیار گرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران نخبه کشورمان در عرصه‌های مختلف را به رخ بازدیدکنندگان خارجی بکشاند؛ رویدادی که به طور حتم گشودن دریچه بزرگ صادراتی به روی دانش بنیان‌ها خواهد بود.

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) با پیش‌بینی بازدید بیش از 2500 تا 3000 تاجر و بازرگان خارجی از بیش از 90 کشور دنیا قرار است از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین المللی تهران برگزار شود.

یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم، ارتباط نزدیک و قدرتمند با بخش خصوصی به منظور صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورهای دنیا است و به طورحتم نخستین گام در تحقق هرچه بهتر این هدف، توسعه روابط اقتصادی و تجاری، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به فعالان اقتصادی خارجی و البته شناخت متقابل از ظرفیت‌های کشورهای دیگر است.

حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو 2024

عرضه 1500 محصول دانش بنیان در اکسپو 2024

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز عزم خود را جزم کرده است که همچون گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) به عنوان بزرگترین نمایشگاه معرفی دستاوردها و محصولات ایرانی، همچون سال‌های گذشته با در اختیار گرفتن فضایی مناسب، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش بنیان کشورمان اعم از محصولات نوآورانه ایرانی قابل رقابت با محصولات مشابه سایر کشورها در بخش‌های مختلف را به رخ بازدیدکنندگان خارجی کشیده و برای آشنایی بیشتر آنها به نمایش بگذارد.

محفلی که به گفته معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در آن بسیاری از شرکت ها و بازرگانان و تجار خارجی با توانمندی‌ها و قابلیت‌های حداقل 700 شرکت دانش بنیان کشورمان از نزدیک آشنا خواهد شد و این رویداد به طورحتم فرصتی برای صادرات محصولات نوآورانه ایران به روی دانش بنیان‌ها خواهد بود.

سید مجتبی قدمگاهی؛ معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با بیان اینکه، نمایشگاه اکسپو ایران را سازمان توسعه تجارت ذیل وزارت صمت هر سال برگزار می‌کند، افزود: این نمایشگاه در واقع ارائه دستاوردها و محصولات ایران برای مجموعه‌های خارجی است و هدف آن بیشتر معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای شرکت های ایرانی در این گردهمایی بزرگ است.

معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با بیان اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری سالن A37 در سه طبقه را به صورت سالن دائمی و اختصاصی به نمایش محصولات دانش بنیان اختصاص داده است، اظهار کرد: قصد داریم محصولات دانش بنیان کشورمان را در این نمایشگاه با هدف آشنایی و بازدید مهمانان و شرکت‌های خارجی با آخرین دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف فناوری به نمایش بگذاریم.

قدمگاهی با بیان اینکه، در این نمایشگاه حدود 1500 محصول نوآورانه به نمایش گذاشته خواهد شد، افزود: اگرچه ظرفیت ایران بیش از این تعداد است اما درصدی از شرکت‌های تراز اول و مناسب را توانسته‌ایم برای حضور در این رویداد دورهم جمع کنیم.

700 شرکت دانش بنیان در اکسپو ایران حضور خواهند داشت

معاون توسعه کسب و کار بین المللی سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: حدود 700 شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه اکسپو ایران 2024 حاضر خواهند بود و آنها می توانند دستاوردهای خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه کنند.

قدمگاهی یکی از اهداف دعوت از دانش بنیان‌ها برای حضور در این نمایشگاه را ایجاد تسهیلات ارتباطی برای دانش بنیان‌ها در ارتباط با شرکت‌های خارجی برای معرفی محصول خود و همچنین مذاکره و انعقاد قرارداد فروش و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های خارجی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، معاونت علمی درباره این نمایشگاه از تجربیات ارزنده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به 500 میهمان و شرکت خارجی در اکسپو 2023 حضور داشتند و برآوردمان این است که امسال نیز همین تعداد مهمان از حوزه‌های مختلف تجاری و تولیدی خارجی در این نمایشگاه حضور یابند.

معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه اظهار امیدواری کرد که با برگزاری اکسپو ایران 2024 بتوانیم به صورت هدفمند شرکت ها و بازدیدکنندگان خارجی را برای صادرات محصولات ایرانی ترغیب کنیم.

برگزاری جلسات تجاری بین دانش بنیان‌های ایرانی و طرف‌های خارجی

معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در ادامه از برگزاری جلسات B2B و تجاری بین دانش بنیان‌های ایرانی و طرف‌های خارجی همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایرانی خبر داد.

قدمگانی افزود: این نشست‌های تجاری به موازات بازدیدهای هیئت‌های خارجی در هر کدام از غرفه‌ها در محلی که برای این هدف طراحی شده است در سالن آی هیت برگزار می‌شود و با طراحی انجام شده شرکت‌های فناور هر کدام غرفه خود را به صورت موضوعی در این سالن برپا خواهند کرد.

شناخت خارجی‌ها از توانمندی دانش بنیان‌های ایرانی مطلوب نیست

معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: امسال مهمانان خارجی می‌توانند در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران 2024 از پارک‌های علم و فناوری و همچنین شرکت‌های دانش بنیان بزرگ کشور و خطوط تولید و ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه آن‌ها بازدید کنند.

قدمگاهی درباره دلایل دعوت خارجی‌ها به بازدید از مجموعه‌های دانش بنیان کشور توضیح داد: با توجه به تجربیات موجود خارجی‌ها شناخت کافی نسبت به دانش بنیان‌های ایران ندارند و حتی شاید باور اینکه فناوران ایران در این لایه و سطوح بالا به فناوری‌های گوناگون قابل رقابت با شرکت‌های اروپایی دست پیدا کرده‌اند، سخت باشد.

وی افزود: حتی گاهی مشاهده شده که بازدیدکنندگان خارجی با رؤیت محصول فناورانه ایرانی به یقین نرسیده‌اند که محصول مورد نظر در ایران تولید می‌شود اما هنگام بازدید از خطوط تولید متوجه می‌شوند که از کوچکترین قطعه همچون پیچ تا قطعات فناورانه در بدنه شرکت‌های فناور ایرانی تولید می‌شود.

معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: آن‌ها به هنگام بازگشت به کشورشان می‌توانند هر کدام سفیرانی برای معرفی وضعیت واقعی حوزه فناوری ایران باشند.

قدمگاهی همچنین گفت: همچنین در سالن دیگری نیز در نمایشگاه اکسپو ایران 2024 غرفه‌ای مربوط به معاونت توسعه کسب و کار بین‌المللی و معرفی اقدامات معاونت علمی در کریدور صادرات، باشگاه سرآمدان صادراتی و صندوق توسعه صادرات برپا خواهد شد.

وی افزود: این غرفه در سالنی است که زنجیره‌های ارزش استانی هم توسط وزارت کشور قرار است معرفی شود و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد برای اینکه زنجیره ارزش صادراتی استانی را از درگاه‌ها و پایگاه‌های صادراتی خودمان در سراسر دنیا به یک شبکه تبدیل و آن‌ها را به دنیا معرفی کنیم.

معاون توسعه کسب و کار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که برای چند کشور خارجی جهت حضور در اکسپو ایران 2024 دعوت نامه ارسال شده است، گفت: سازمان توسعه تجارت به صورت ویژه‌تر پای کار است و از کشور‌های مختلف دعوت به عمل آورده است. ما هم به نوبه خود در معاونت علمی دعوت نامه برای چندین کشور ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: براساس هماهنگی به عمل آمده و فعال کردن نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌ها مختلف، آنها متناسب با حوزه کاری معاونت علمی و دانش بنیان‌ها که علم و فناوری است، مهمان دعوت کرده‌اند ضمن اینکه پایگاه‌های صادراتی را هم به صورت هدفمند درگیر کردیم تا بتوانیم شاهد حضور مهمانان مناسب این رویداد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • زلزله این استان را لرزاند
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد