Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:51:38 GMT

توسعه پلتفرم بازی‌های آنلاین توسط شرکتی خلاق

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۹۴۰

توسعه پلتفرم بازی‌های آنلاین توسط شرکتی خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در صنعت تولید بازی موبایلی و کامپیوتری‌ با بهره‌گیری از دانش مهندسی نرم‌افزار، ریاضیات و به‌کارگیری علوم روان‌شناختی و همچنین با کمک گرفتن از المان‌های هنری می‌توان محصولات متنوع زیادی تولید و مخاطبان خود را سرگرم کرد، همچنین برای اینکه بتوان محصولی جذاب طراحی کرد نیاز به عنصر مهمی به نام خلاقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی‌که بازی‌های خارجی در این حوزه با فرهنگ و اعتقادات ایرانیان همخوانی ندارند یکی از اهداف شرکت‌های خلاق فعال در این صنعت، تولید بازی‌هایی منطبق بر فرهنگ و ذائقه ایرانی است که با حفظ ارزش‌های بومی بتوان مخاطب ایرانی را سرگرم کرد.

تولید محصولات ایران‌ساخت

بازی‌های موبایلی و کامپیوتری‌ ایران‌‌ساخت با استقبال خوبی در کشور مواجه شده‌ است، به همین دلیل شرکت‌های خلاق زیادی با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دست‌به‌کار شده‌اند تا با تولید محصولات ایران‌ساخت از سلامت روح و روان کاربران ایرانی محافظت و سرگرمی متناسب با فرهنگ کشور طراحی و تولید کنند.

شرکت خلاق پارسیان رسانه افزار پیشگام با هدف تولید و انتشار بازی‌های موبایل برای مخاطبان ایرانی راه‌اندازی شده است. ساخت بازی‌های موبایل روی پلتفرم‌های مختلف ازجمله اندروید و IOS اصلی‌ترین فعالیت این شرکت خلاق است.

بهینه‌سازی مدل‌های درآمدی بازی‌ها

تخصص اصلی استودیوی بازی‌سازی این شرکت خلاق بر روی بازی‌های آنلاین و ساخت نبردهای آنلاین و PVP است و همچنین تجربه خوبی در ساخت بازی‌های FPS دارد. ازجمله بازی‌های معروف این شرکت خلاق در ایران می‌توان به هشتمین حمله 1، هشتمین حمله 2، سبقت و کات و سبقت سنگین اشاره کرد.

استودیو پاپاتا جزو مجموعه‌های برتر بازی‌سازی بوده و همکاری نزدیکی با دانشگاه‌های کشور از قبیل دانشگاه اصفهان در حوزه آموزش و پژوهش بر روی بازی‌های رایانه‌ای و بهینه‌سازی مدل‌های درآمدی بازی‌ها داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت خلاق بازی های آنلاین خبرخوب شرکت خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»

 مسعود حسنلو که در نشست خبری رویداد «مانوین» در محل مدرسه دارالفنون سخن می‌گفت با تاکید بر ضرورت هویت‌بخشی به صنایع خلاق و بومی کشور گفت: این نشست در مرکز تاریخی دارالفنون برگزار شده است، چرا که اکوسیستم فناوری، نیازمند هویت‌بخشی است که ریشه آن در فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نهفته است. 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی به حل مسائل مردم و جامعه نزدیک است، ادامه داد: کارکرد فناوری، اصالتا حل مسئله مردم است. فناوری های نرم به سراغ مسائل اجتماعی رفته اند و با توجه به چالش‌هایی که در حوزه هایی نظیر زبان فارسی، وفاق اجتماعی، محیط زیست، سلامت عمومی و عدالت اجتماعی وجود دارد، می‌توانند به حل این مسائل کمک کنند.

حسنلو با تاکید بر اینکه هرچقدر اکوسیستم توسعه فناوری‌های نرم توسعه یابد، مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار می‌گیرند، ادامه داد: برگزاری رویداد مانوین در همین راستا برنامه‌ریزی شده است، چرا که ما نیاز داریم فناوری‌ها با رویکرد بومی و هویت‌ساز توسعه یابند و این رویداد در زمینه توسعه جریان‌های فناوری‌های نرم فعال شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه، رونمایی از دستاوردها و برگزاری نشست‌ها را از برنامه‌های جانبی این رویداد ذکر کرد و گفت: اعتقاد من بر این است که صنایع خلاق، رکن اقتصاد خلاق و فرهنگی به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های پیشران در حوزه‌های فناوری‌های نرم و فرهنگی، گفت: پروژه‌های پیشران پروژه‌هایی هستند که از نظر اقتصادی و صنعتی قادر هستند پروژه‌ها را چند پله جلوتر برانند و ما دو دسته پروژه‌های پیشران و کلان را تعریف کرده‌ایم.

حسنلو ادامه داد: برای این منظور ۱۷ کارگروه ذیل سند این ستاد تشکیل شده که در سه لایه پروژه‌هایی را تعریف کرده‌اند. برخی پروژه‌ها، پروژه‌های کلان ملی بوده که نیاز به اعتبارات و زیرساخت‌های جدی دارند و برخی دیگر نیاز به اعتبارات زیادی ندارند، اما نیازمند تجمیع ظرفیت‌ها و کنسرسیوم‌ها هستند.

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دسته سوم پروژه‌ها را پروژه‌هایی دانست که نیاز به زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی دارند و ادامه داد: تاکنون سه پروژه کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی، پلتفرم به‌هم‌رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی احصاء شده است، علاوه بر این ۱۰ پروژه دیگر در دستور کار ستاد قرار دارد.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد مانوین هم با بیان اینکه این رویداد همزمان با نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: در این رویداد از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی، صنایع خلاق را نقطه‌ای دانست که در زیست بوم فناوری کشور در ارتباط بیشتر با مردم قرار دارد و گفت: در سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هفت راهبرد برای گفتمان‌سازی و مشارکت مردم به منظور توسعه کاربردهای فناوری‌های نرم و فرهنگی پیش‌بینی شده است و برای رسیدن به این راهبردها برنامه‌هایی مانند ایجاد بستر مشارکت مردمی، تسهیل‌گری و حمایت از به‌کارگیری نمادهای ملی در نظر گرفته شد. 

قرائی با بیان اینکه برای دستیابی به این راهبردها، رویداد ملی صنایع خلاق مانوین برنامه‌ریزی شده است، برگزاری این رویداد را در راستای اجرایی‌سازی سند توسعه فناوری‌های نرم و خلاق دانست و اظهار کرد: بخش نمایشگاهی یکی از بخش‌های این رویداد به شمار می‌رود که با ایجاد ۲۸ غرفه شرکت‌ها و هسته‌های خلاق این حوزه آخرین دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلفی چون نوشت افزار، سبک زندگی، مد و پوشاک و غیره عرضه می‌کنند.

دبیر اجرایی رویداد مانوین، «روایت پیشرفت» را از دیگر بخش‌های این رویداد عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش بازدیدکنندگان با روند پیشرفت کشور در حوزه صنایع خلاق آشنا می‌شوند و در بخش رویدادی نیز با برگزاری سه استیج به بررسی موضوعاتی چون ارائه گزارش‌ عملکردها، رونمایی از کتاب‌ها و برندهای جدید، پروژه‌های پیشران و نوآوری‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

وی رونمایی از برخی محصولات و دستاوردها را از دیگر بخش‌های مانوین عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی در نهایت شش محصول برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • سفارش غذای شرکتی آنلاین در کترینگ دنا
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم